Pomysl techniczny potrzebny

1. Data: 2008-01-17 18:10:28

Temat: Pomysl techniczny potrzebny
Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o zamaskowanie kaloryferow pod oknem. Sytuacja wyglada tak, ze
mam parapety duzo dluzsze niz kaloryfery -postanowilam zrobic pod nimi
polki, a z calosci stworzyc zamykany schowek. Niestety okazuje sie, ze
jest za malo miejsca na prowadnice drzwi suwanych, poza tym takie
rozwiazanie okazalo sie drogie.
Potrzebny jest zatem w miare tani pomysl pozwalajacy uzyskac
nastepujace mozliwosci:
a) zasloniete polki, odsloniety grzejnik (w sezonie grzewczym)
b) na odwrot (poza sezonem)
c) ew. zasloniete wszystko

Przyszla mi do glowy marszczona zaslonka siagana gora i dolem, ale nie
mam pojecia jak to zamocowac.

Przykladowy parapet wyglada tak: (inne sa dluzsze)

http://fotoforum.gazeta.pl/photo/8/bj/bj/i2n9/BDBpb7
gcKi9lGCQvNB.jpg

--
*lolka* 1750880
http://picasaweb.google.pl/lolkademolka/Hania

2. Data: 2008-01-17 18:31:48

Temat: Re: Pomysl techniczny potrzebny
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Jan 2008 10:10:28 -0800 (PST), lolka napisał(a):

> [...]
> mam pojecia jak to zamocowac.
>
> Przykladowy parapet wyglada tak: (inne sa dluzsze)

Nie polecam zmniejszenia wolnej przestrzeni wokół kaloryferów, ze względu
na utrudnienie obiegu powietrza i gorsze efekty grzewcze. Ale jeśli
upierasz się, to po prostu zastosuj żaluzjowe drzwiczki (do kupienia w
hipermarketach budowlanych, wszelkie rozmiary) - takie z listewek z
prześwitami. Nie musisz zasłaniać kaloryferów, wystarczy jeśli drzwiczki
będą tak ustawione, aby od strony drzwi ustawienie listewek uniemożliwiało
widok na kaloryfer i zawartość schowka. Będzie wyglądało jakby była tam
boazeryjna ścianka lub wypełnienie.
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

3. Data: 2008-01-17 20:33:25

Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
x.googlegroups.com...
> [...]
> rozwiazanie okazalo sie drogie.
> Potrzebny jest zatem w miare tani pomysl pozwalajacy uzyskac
a po co zaraz jakieś "fachowe" (systemowe) prowadnice.
U góry prowadnicą może być metalowa rurka 1 cm średnicy, niklowana lub z
pasywowanego aluminium.
U dołu suwane drzwiczki mogą mieć po prostu kółka od wewnętrznej strony
Same drzwi suwane także nie musza tworzyć płaszczyzny - można je zrobić na
jakimś odsadzeniu, aby w przekroju wyglądały np tak:

----

gdzie kółeczko u góry jest prowadnicą drzwiczek ślizgającą sie po rurce
--
Jackare

4. Data: 2008-01-18 08:50:37

Od: "Tomasz Murgrabia" <p...@m...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam pojecia jak to zamocowac.
>
> Przykladowy parapet wyglada tak: (inne sa dluzsze)

Nie polecam przysłaniania grzejników czymkolwiek - podwyższy to tylko
tempereaturę wokół grzejnika - widzę że masz podzielnik ciepła (na zasadzie
odparowania) przez to podzielnik będzie ci szybciej parował i dostaniesz
bardzo dużą dopłatę za grzanie.
Chyba że w planach jest nie używanie grzejników w ogóle w czasie zimy.

Pozdrowienia
Tomek

5. Data: 2008-01-18 13:52:50

Od: "aga" <owaga@wytnijtoodrazu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam pojecia jak to zamocowac.
>
> Przykladowy parapet wyglada tak: (inne sa dluzsze)

Pezesunąć grzejnik max w lewo - bliżej pionu. Wykonywalne w sezonie
grzewczym. Grzejnik "schowa" sie za kanapę i ledwo co będzie go widać (można
przysłonić jeszcze stojącym kwiatem, zasłoną etc.)
Wtedy i półki będa wygladały estetyczniej z drugiej strony - bliżej drzwi
balkonowych
pomyśl z zasłonką pod parapetem- nie bardzo moim zdaniem

aga

6. Data: 2008-01-19 12:49:46

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sty, 19:10, lolka wrote:
> Chodzi o zamaskowanie kaloryferow pod oknem. Sytuacja wyglada tak, ze
> mam parapety duzo dluzsze niz kaloryfery -postanowilam zrobic pod nimi
> polki, a z calosci stworzyc zamykany schowek.

Ja tak miałam zrobione na poprzednim mieszkaniu i b. sobie chwaliłam.
W kantówkach konstrukcyjnych półek, ojciec wyciął rowki prowadzące
szyby.
Natomiast same kaloryfery zasłonięte były pionowymi półwałkami
scalonymi jako drzwiczki o pionowych zawiasach.

> Niestety okazuje sie, ze
> jest za malo miejsca na prowadnice drzwi suwanych, poza tym takie
> rozwiazanie okazalo sie drogie.

Wiesz, ostatnio montowałam drzwi przesuwanie do szafy ok. 2,5 m x 1, 5
m i koszt materiałów wyszedł mi 400 zł. A przecież do takiej małej
szafki nie trzeba ani tak skomplikowanego systemu (300 zł), ani tak
wytrzymałych materiałów (płyta 18 mm - chyba)

> Potrzebny jest zatem w miare tani pomysl pozwalajacy uzyskac
> nastepujace mozliwosci:
> [...]

Moje rozwiązanie było wtedy, gdy nie znano podzielników ciepła.
A zastanawiałaś się nad lekką płytą maskującą, wyjmowaną na sezon
grzewczy - a umocowaną w prowadnicach aluminiowych?
W ogóle to przejdź się do takiego sklepu/hurtowni z materiałami z
aluminium. Na pewno coś Cię zainspiruje:)

--
Pozdrawiam :)
JM

Pralka samsung
zafarbowane ubranka
bateria w blacie vs jego trwałość
Rolety materiałowe ciężko chodzą...
[spam]Drewniane ZEGARY scienne- niepowtarzalne