Poprawcie mnie jezeli sie myle

1. Data: 2001-10-17 12:04:07

Temat: Poprawcie mnie jezeli sie myle
Od: "Adm" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Prosze poprawcie mnie jezeli sie myle :
wg. obowiazujacych przepisow dot. elektryki stosuje sie nstp. kolorystyke
przewodow:

zielono-zolty - zero awaryjne (uziemienie)
niebieski - zero robocze
czarny - faza
Jezeli chodzi o kontakty z ktorej strony powinno byc zero robocze ???
(wydaje mi sie ze z lewej)
Prosze o pomoc, jutro musze wykonczyc instalacje elektryczna w domu, a nie
za bardzo jestem w temacie
Adm

1. Data: 2001-10-17 12:33:27

Temat: Re: Poprawcie mnie jezeli sie myle
Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam przed sobą książki ale nazewnictwo jest chyba
następujące:
zielono-zolty - ochronny (popularnie zwany uziemieniem)
niebieski - neutralny (popularnie zwany zerowym)
czarny lub brązowy - faza

Z tego co pamiętam to w przypadku kiedy bolec ochronny jest na
górze to gniazdo neutralne jest po prawej.

Darek

1. Data: 2001-10-17 13:55:04

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Darkac" <d...@e...com.pl> writes:

> Z tego co pamiętam to w przypadku kiedy bolec ochronny jest na
> górze to gniazdo neutralne jest po prawej.

Czym sie nie nalezy absolutnie przejmowac i nie wolno liczyc na to, ze
tak bedzie, bo wszystkie znane mi gniazda podwojne i tak maja
'lustrzane odbicie' i jak w jednym gniazdku jest tak, to w drugim
odwrotnie.

MJ

1. Data: 2001-10-18 06:49:27

Od: "Mir" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak bedzie, bo wszystkie znane mi gniazda podwojne i tak maja
> 'lustrzane odbicie' i jak w jednym gniazdku jest tak, to w drugim

no chyba że kupisz gniazdko podwojne z "zachowaniem fazy"

Mir

1. Data: 2001-10-18 07:47:22

Od: "Jarek P." <[nospam]j_23@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak bedzie, bo wszystkie znane mi gniazda podwojne i tak maja
> 'lustrzane odbicie' i jak w jednym gniazdku jest tak, to w drugim

Wiekszosc elektrykow chyba stosuje sie do tej zasady w ten sposob, ze "faza,
panie, musi byc w lewyj dziurze". W ten sposob i w podwojnych gniazdach nie
ma z tym problemu.

J.

1. Data: 2001-10-18 12:27:16

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <[nospam]j_23@poczta.onet.pl> writes:

> Wiekszosc elektrykow chyba stosuje sie do tej zasady w ten sposob,
> ze "faza, panie, musi byc w lewyj dziurze". W ten sposob i w
> podwojnych gniazdach nie ma z tym problemu.

Problemu moze nie ma, ale wtyczke do gornego i dolnego gniazdka wklada
sie odwrotnie, wiec o zachoawniu fazy mowy nie ma.

MJ

1. Data: 2001-10-18 13:56:22

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mir wrote:

> no chyba że kupisz gniazdko podwojne z "zachowaniem fazy"

jest tylko zalecenie z ktorej strony podlaczac faze, ale to
nie jest ujete w zadnej normie.
znormalizowane sa tylko gniazda, ktore np. maja jeden bolec okragly
a drugi plaski. ale w polsce takich sie nie stosuje.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-10-19 09:22:57

Od: "Mir" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

> Problemu moze nie ma, ale wtyczke do gornego i dolnego gniazdka wklada
> sie odwrotnie, wiec o zachoawniu fazy mowy nie ma.
>
> MJ

chodzilo mi o gniazdo z bolcami podwójne,
"zachowanie fazy" polega na tym, ze górne i dolne gniazdko maja zgodna faze

Mir

1. Data: 2001-10-19 14:13:36

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mir" <m...@p...pl> writes:

> chodzilo mi o gniazdo z bolcami podwójne,
> "zachowanie fazy" polega na tym, ze górne i dolne gniazdko maja zgodna faze

Ale bolec zerowania maja odwrotnie.

MJ

1. Data: 2001-10-19 17:01:31

Od: "Jarek P." <[nospam]j_23@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Palka" <a...@w...de> napisał w wiadomości

> Wy w Polsce juz wszyscy pomalu robicie z prostych rzeczy wielka
filozofie.To
> jobojetne czy prawa czy lewa strona to jest prad zmienny tylko nie oba (
> niebieski czarny razem bo zwarcie io nie na uziemieniu bo cie zabije.)

A wy tam u siebie najpierw zapoznajcie sie z podstawami tematu a dopiero
potem sie w temacie wypowiadajcie, w ten sposob bedzie zdrowiej dla
wszystkich.

J.

Parametry pralki.
Osiedle Sokolka w Gdyni
o instalacjach antenowych i telewizji kablowej
Zwrot zaliczki na ogrzewanie
Sprzedam 1 pok mieszk. 37.4 m kw. w Krakowie, nowy 4-piętrowy budynek, cena 90 tys. bezpośrednio