Porady w sprawie wanny

1. Data: 2006-06-25 08:47:17

Temat: Porady w sprawie wanny
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i mam zagwozdkę. Mam wannę żeliwną, na nóżkach, dlugość 170 cm.Bardzo ją
lubię, ale emalia zrobiła się na dnie szorstka i bardzo ciężko ją domyć.
Jest używana często 3-4 razy dziennie. Chyba będę musiała ją wymienić, Czy
ktos jest w stanie mapisać na ile lat starcza wanna np akrylowa, blaszana
czy żeliwna? moja ma ponad 80 lat, ale kiedyś to była inna jakość.Przeraża
mnie cena żeliwnych wanien. Czy akrylowe łatwo jest utrzymać w czystości?
czy łapie jakieś plamy od barwników, atramentu itp?
W ogóle proszę o opinie o wannach
pozdrawiam.TMK
PS ilu ludzi trzeba do wyniesienia żeliwnej wanny 170 cm?

2. Data: 2006-06-25 09:12:55

Temat: Re: Porady w sprawie wanny
Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lubię, ale emalia zrobiła się na dnie szorstka i bardzo ciężko ją domyć.
> Jest używana często 3-4 razy dziennie. Chyba będę musiała ją wymienić,
Są firmy które regenerują takie powierzchnie, możesz spróbować.

ZZ@private

3. Data: 2006-06-25 10:11:26

Od: "Tomek68" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam od roku akrylową i bardzo sobie ja chwalę, łatwa w czyszczeniu
(żadnych odbarwień itp), czyszczę ją CIF-em. A co do wyniesienia żeliwnej to
polecam 4 chłopów z niezłą krzepą. Ja kiedyś wynosiłem 140 cm żeliwkę i
potrzebowałem jeszcze dwóch chłopa :)

4. Data: 2006-06-25 14:18:45

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cm.Bardzo ją
> lubię, ale emalia zrobiła się na dnie szorstka i bardzo ciężko ją

Jeśli naprawdę ją lubisz to możesz spróbować regeneracji. Gdy emalia
jest tylko szorstka, bez dużych wżerów, to wygładzenie jest możliwe.
Używa się do tego kwasu florowodorowego. Wskazana duuża ostrożność.
Wacik na długim patyczku, i delikatnie pocierać. Trzeba bardzo uważać,
żeby nie wdychać par tego świństwa. W sumie robota dla
zdetermionowanych. Przy odrobinie szczęścia daje niezłe efekty. Wersja
nowocześniejsza, ale dająca trochę słabsze efekty wizualne i mniej
trwała, to pomalowanie wanny odpowiednią żywicą. Kiedyś widziałem
ogłoszenia firm zajmujących się taką technologią renowacji.

> czy żeliwna? moja ma ponad 80 lat, ale kiedyś to była inna
jakość.Przeraża
> mnie cena żeliwnych wanien. Czy akrylowe łatwo jest utrzymać w
czystości?

80latka to prawdziwy zabytek i jeśli nie jest to tandetne byle co,
warto będzie powalczyć o jej uratowanie.

> czy łapie jakieś plamy od barwników, atramentu itp?

Żywice stosowane do regeneracji są słabsze niż emalia - szkliwo
wypalane w wysokiej temperaturze. Jak przytrzesz to zostaną ślady. Jak
zafarbujesz, to usunięcie może być niemożliwe (ktoś ostatnio szukał
sposobu usunięcia farby do włosów.

pozdrawiam Piotr

5. Data: 2006-06-26 08:33:46

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
> trwała, to pomalowanie wanny odpowiednią żywicą. Kiedyś widziałem
> ogłoszenia firm zajmujących się taką technologią renowacji.

Zastanawiałam się nad pastą polerską, podobno można tylko muszę dowiedzieć
się o szczegóły. Z tego co słyszałam to regeneracja żywicą starcza na ok 2
lata a potem jest gorzej. Można też podobno wstawić akryl(wanna w wannę) ale
pytanie co jak się on zniszczy i w ogóle nie wiem ile to kosztuje...

6. Data: 2006-06-26 14:40:44

Od: "Tomek68" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale
> pytanie co jak się on zniszczy i w ogóle nie wiem ile to kosztuje...

Wanny akrylowe kosztuja co nieco, ale warto raz a porządnie zainwestować w
komfort.Maja one różne kształty, także każdy dopasuje coś dla siebie. Wywal
w cholerę ten zabytek i spraw sobie odrobinę radości :)

T68

7. Data: 2006-06-27 05:37:40

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek68" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Wywal
> w cholerę ten zabytek i spraw sobie odrobinę radości :)

Zostaw wanne zeliwna.. Teraz sa straszliwie drogie
Akryl? Ok, mozna i akryl... (moi rodzice kupili akrylowa, zamontowal ja
"magik" od lazienek, po pol roku pojawila sie rysa... najpierw mala, potem
coraz wieksza i doszlo do rozwarstwienia akrylu. Reklamacji oczywiscie nie
uznano sugerujac iz wanna byla uzywana niezgodnie z przeznaczeniem (ktos
smial sie w niej kapac heh)

8. Data: 2006-06-27 14:48:33

Od: "Tomek68" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uznano sugerujac iz wanna byla uzywana niezgodnie z przeznaczeniem (ktos

Montaż wanny akrylowej też musi być właściwy, u mnie magik pod wanną zrobił
wzmocnienie z suporeksu (chyba tak sie pisze) i wanna do dziś ma sie dobrze.

9. Data: 2006-06-27 15:01:44

Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uznano sugerujac iz wanna byla uzywana niezgodnie z przeznaczeniem (ktos
To moze trzeba bylo reklamowac u "magika" a nie u producenta?
Po niektorych magikach pekaja i kafle i rurki nawet...
U mnie wanna akrylowa po ponad 6 latach calkiem intensywnego uzywania
praktycznie nie ma sladow. Delikatne przytarcie w miejscu gdzie przez kilka
lat opierala sie wanienka dla dzieci, ale to juz jakby moja wina, a nie wanny.
Warto tez pamietac ze sa wanny i 'wanny', podobnie jak wiele innych rzeczy.

Wanna akrylowa ma tez dodatkowy plus, mozna sie zabawic (od razu lub pozniej)
w hydromasaze. Chociaz jesli w gre wchodzi jakis fajny antyk to byl sie jednak
pokusil o zostawienie. jesli oczywiscie jest sensownie wyeksponowany.
bo stoi w koncie jako zwykla wanna, to lepiej wywiezc na zlom, zwroci
sie czesc inwestycji na nowa wanne. W tym przypadku propobuje wlasnie
akrylowa, ale objezdzic dobrze sklepy i _pomacac_. jesli wanna tej samej
wielkosci kosztuje 600zl i 1400zl to najczesciej jakas roznica jednak jest.
Zakladajac zreszta ze bedziesz celowac w wanne tej samej wielkosci (170cm)
wybor tych tanszych spada ;-)

pozdrawiam
Bruno

10. Data: 2006-06-27 15:03:56

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo stoi w koncie jako zwykla wanna, to lepiej wywiezc na zlom, zwroci
zboczenie internetowe, oczywiscie mialo byc w "kącie", sorki

pozdrawiam
Bruno

Likwidacja BILLY 60 cm :-(
Deski barlineckie na parkiet bez zrywania?
jak zmyć tłuste plamy ze ściany?
Zelmer Cobra 2010
jaki kolor scian do brzozowych mebli?