Poszukuje przepisow oryginalnych dan wloskich cz. II

1. Data: 2001-11-30 20:30:51

Temat: Poszukuje przepisow oryginalnych dan wloskich cz. II
Od: "Adam" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani Grupowicze, nasz znajomy jest wloskim ksiedzem, ktory jest na misji
w Warszawie,
zaprzyjaznilismy sie z nim bardzo, bo jest wykorzystywany do czarnej roboty
przez pozostalych ksiezy ze zgromadzenia. Prowadza oni dom dla biednych
dzieci w Warszawie, wydaja im obiady i umozliwiaja odrabianie lekcji oraz
zajmuja sie nimi. Ks. Mateo jest wlasnie od tych najtrudniejszych spraw.Jest
kochanym i zyczliwym czlowiekiem zyjacym w ubostwie i niosacym pomoc
potrzebujacym.
Pochodzi z biednej rodziny pod Casterezzato(mala wioseczka we Wloszech),
podejmujemy go tym co mamy najlepsze(mieszka blisko nas ok 500m) ale chcemy
mu przypomniec dom rodzinny bo mamy swiadomosc, ze tego mu bardzo
brakuje.Ojciec jego juz nie zyje, tylko mama i szkoda nam jest go bardzo, bo
jest wspanialym, zyczliwym czlowiekiem w obcym kraju, po misjach w Brazylii
trafil do Polski i chcemy mu stworzyc namiastke rodzinnego domu.
Z powodu biedy rodzice niejako "wydali" go na ksiedza na misje aby byc moze
sobie ulzyc.
Nie wyobrazacie sobie jak wspanialym jest on czlowiekiem.Nawet nie posiada
prawa jazdy i jezdzi starym rozklekotanym rowerem.
Stad wynika moja prosba o oryginalne wloskie dania aby moc przypomniec mu
rodzinne potrawy za ktorymi zapewne bardzo teskni, (wiecie zapewne co to
jest nostalgia za krajem i rodzina w obcym kraju i jak to boli) a przez
skromnosc tego nigdy nie okaze.
Tak wiec jeszcze raz serdecznie Wam dziekuje za zrozumienie i pomoc, ktora
bedzie podaniem reki drugiemu czlowiekowi przez duze "C".
Pozdrawiam Was wszystkich.

1. Data: 2001-11-30 21:45:01

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

O jeju, ale z nas wyszlo chamstwo. Juz prawie od ust odebralismy temu
ksiedzu cos dobrego i wloskiego.
Moje spaghetti odpada, bo to pol od Knorra, a pol ode mnie. Ale wy - do
roboty, na pewno cos tam pochowane macie. Przepisiki, recepts, recepty
prosze.

*******
m-gosia
*******

1. Data: 2001-11-30 22:26:28

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc !
podaje prawdziwy wloski sos, ktory czesto robie :

1 duza cebule pokrojona w kostke podsmazam powoli na oleju (NIE na oliwie
!), az bedzie przezroczysta
2. dodaje pol kilo sparzonych pomidorow w kawalkach lub puszke pomidorow
gotowych (pelati?)
3. plus lyzeczke suszonego tymianku + lyzeczke suszonej bazylii (jezeli mam)
+ sol + pieprz+ kostke cukru ( = 1 lyzeczka), nakrywam i powolutku dusze
(mieszajac czasami)
4. po 20 min dorzucam : 2 rozgniecione zabki czosnku + 2 duze lyzki
pietruszki (ja : zamrozonej) + duza lyzka koncentratu
5. goteje jeszcze minute, caly czas mieszajac

i na makaron ! lub .. na pizze !

Inny wariant : z pieczarkami lub tysz : z prawdziwkami

Ewcia
--
Niesz !

1. Data: 2001-12-01 22:10:33

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
[ciach]
> [...]
> rodzinne potrawy za ktorymi zapewne bardzo teskni, (wiecie zapewne co to
> jest nostalgia za krajem i rodzina w obcym kraju i jak to boli) a przez
[ciach, sory]

A z jakiego regionu Włoch pochodzi Wasz gość? Nie specjalizuje sie w kuchni
włoskiej, ale literatury mam troche na pólkach. Kuchnia wloska wbrew pozoram
jest bardzo róznorodna, z czego innego słynie południe czym innym zajadają
sie na połnocy.
Postaram sie poszukac czegos sensownego, oryginalnie wloskiego i takiego
żeby mozna bylo samemu ugotowac w miare "po wlosku" ale latwiej bedzie
wiedzac jak ta ma byc kuchnia - czy toskanska, neapolitanska etc?.

POzdrówka
Sassenach

kasza manna
ciasto migdałowe z opakowania proszku do pieczenia
ufffff
Przepis na salatke z burakow...
Ale draka! Zrobilam babke