Potrzebne info

1. Data: 2004-07-25 00:02:54

Temat: Potrzebne info
Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Szukalem w archiwum grupy i na Googlach, ale informacji nie bylo duzo, takze
moze ktos wskaze mi zrodlo albo sie podzieli wiedza o :

- Tillandsia usneoides
- Tillandsia ionantha
- Tillandsia juncea

Chodzi mi glownie o :

- oswietlenie
- "zywienie" ->spotkalem sie z podlewaniem woda destylowana oraz nawozami ?
- temperatura

Z gory bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam!

2. Data: 2004-07-25 01:50:57

Temat: Re: Potrzebne info
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> wrote in message

> - Tillandsia usneoides [...]
> - oswietlenie

Pelne slonce do polcienia.

> - "zywienie" ->spotkalem sie z podlewaniem woda destylowana oraz
nawozami ?

Roslina ta nie posiada korzeni. Spryskuj ja woda z dodatkiem soli
mineralnych.
Znosi okresowe zasuszenie, jak wnioskuje z opisow.

> - temperatura [...]

Od "zone 8" w gore, czyli zniesie lekki mroz ale moim zdaniem u nas tylko
do uprawy w mieszkaniu.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-07-25 19:00:47

Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cdv3r1$d6$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> mineralnych.
> Znosi okresowe zasuszenie, jak wnioskuje z opisow.

Jasne- spryskiwanie, zle sie wyrazilem z tym "odlewaniem",. Spotkalem sie w
jednym z opisow z uzywaniem specjalnego nawozu do zraszania lub
rozcienczaniem "zwyklejszego". Mile widziane wiecej informacji :>

4. Data: 2004-07-25 21:02:29

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroslaw Soja" napisał w wiadomości

>Spotkalem sie w
> jednym z opisow z uzywaniem specjalnego nawozu do zraszania lub
> rozcienczaniem "zwyklejszego". Mile widziane wiecej informacji :>

Jest trochę na mojej stronie, a ponadto z własnych doświadczeń.
Gimnastykuję się z nią od 3 lat. To druga roślina, bo się uparłam.
Do dobrego wyglądu potrzebuje wysokiej wilgotności powietrza. Najlepiej
zamknąć w witrynie, czy orchidarium razem ze storczykami. Jeśli w otwartej
przestrzeni pokoju, to można powiesić np. nad odkrytym akwarium lub nad
grupą często spryskiwanych roślin. Zraszać latem nawet 2 razy dziennie. Woda
miękka, najkorzystniejsza deszczówka. Ja swoją często wrzucam do pojemnika z
wodą. Może przesychać, ale nie wysychać.
Jest specjalny nawóz do tillandsii w aerozolu. Jeśli nie mam, dodaję do wody
do zraszania kilka kropel nawozu dla storczyków lub Florowitu.
Trzeba być przygotowanym na to, że miast zwiększać swoją masę, wraz z
upływem czasu będzie jej coraz mniej, bo część pędów jednak zamiera, a
przyrastać w warunkach pokojowych raczej nie ma ochoty.
Życzę powodzenia, bo zamontowana na gałęzi z mchem wygląda bardzo
efektownie.

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2004-07-26 20:25:44

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> - Tillandsia usneoides
> - Tillandsia ionantha
> - Tillandsia juncea

Mam maly fragmencik tilandsi, podebrany swego czasu z palmiarni.
Oto jak uprawiam: tilandsia powinna miec wysoka wilgotnosc powietrza, wiec
wzielam dwa plastikowe pojemniczki po surowkach. Na wierzchu jednej
przebilam otworek i przeciagnelam drucik. Na druciku umiescilam fragment
"pedu". Do drugiego pojemniczka wlalam wody i postawilam na nim odwrocony
pojemnik z tilandsia. Tak wiec woda z dolnego pojemniczka paruje i skrapla
sie wewnatrz drugiego pojemniczka. Od czasu do czasu przeplukuje tilandsie
przegotowana woda (co mi zostanie z podlewania storczykow).
Jakos mi rosnie, ale nie powiem ze rewelacyjnie (troche za zimno zima?).

Elfir

6. Data: 2004-08-10 14:13:12

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> wrote in

> Szukalem w archiwum grupy i na Googlach, ale informacji nie bylo duzo,
> takze moze ktos wskaze mi zrodlo albo sie podzieli wiedza o :
> [...]

Mialam w uprawie wszystkie 3, obecnie mam 2 ostatnie i T. caput medusae.
Usneoides jest ciezko utrzymac, bo potrzebuje bardzo wysokiej wilgotnosci
powietrza, stalej i robionej miekka woda. Tempo jej wzrostu opisala juz
Maria :-)
Pozostale sa w sumie bezproblemowe (jak na tillandsie :-D). Mialam je w
ikeowskiej szklarence, ale z powodu rozsypania w.w. sš teraz w szklanej
kulce (takie akwarium), dwa razy dziennie pryskam przegotowana woda, nie
nawoze w ogole, czyli od 8 lat. Staly na wschodnim oknie, teraz przeszly na
zachodnie, ale chyba wroca na wschod - wyraznie wola lagodniejsze swiatlo.
Aha - moje sa przywiazane do starego pedu winorosli. Tworza troche korzeni
czepnych, ale za malo, zeby sie same utrzymaly. Ped lezy na 10 cm warstwie
kamieni, miedzy ktore stale jest dolewana przegotowana woda.
W tym roku najwieksza z ionanth mi zakwitla. Swietnie to wyglada :-). Teraz
ma u podstawy dwie potomne, rosna calkiem ladnie.
Jezeli nie masz zamknietego okna kwiatowego albo innego w miare szczelnego
pojemnika na nie musisz sie nastawic na problemy z zimowaniem - wilgotnosc
powietrza w sezonie grzewczym jest dla nich trudna do przejscia, zwlaszcza
dla tych o waskich, cienkich lisciach.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Kret wykopał odstraszacz :-(
pedraki
pedraki
Po co mi kura
Re: Arnold Schwarzenegger Commits Suicide