Potrzebny przepis na ciasto - pleśniak

1. Data: 2002-12-21 23:42:55

Temat: Potrzebny przepis na ciasto - pleśniak
Od: "Joasia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak piecze sie plesniak??Proesze o podanie przepisu. Chce upiec na swieta.
Dzieki, pozdrawiam Joasia ;O)

1. Data: 2002-12-22 12:43:20

Temat: Re: Potrzebny przepis na ciasto - pleśniak
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pleśniak

40 dag mąki
20 dag margaryny
15 dag cukru pudru (może być zwykły)
łyżeczka proszku do pieczenia
3 jajka
3 łyżki śmietany
4 łyżki dżemu
1/2 szklanki cukru pudru do piany

Tłuszcz z żółtkami, śmietaną cukrem utrzeć na gładką masę. Wsypać mąkę
przesianą z proszkiem, wymieszać a rękami tylko zlepić ciasto. natłuścić dno
dużej tortownicy, oprószyć mąką. 1/3 częścią ciasta wylepić dno, posmarować
dżemem, 1/3 część ciasta rozłożyć na dżem nabierając palcami niewielkie
zacierki. Ubić pianę z białek, do ubitych białek dodać cukier puder i dobrze
wymieszać. Rozsmarować pianę na zacierkach na cieście. Pozostałą część
ciasta rozłożyć zacierkami na powierzchni piany. Piec w mocno nagrzanym
piekarniku, wystudzić w tortownicy, a następnie przełożyć na paterę.

Ja osobiście robię to ciasto z 1 1/2 porcji i wychodzi duża prostokątna
blacha, która ROZCHODZI SIĘ W CIĄGU JEDNEGO DNIA, nieraz robię z jabłkami
(lub z musem jabłkowym) jeśli jest dżem to lubię zawsze trochę więcej włożyć
(na taką dużą blachę to 1/2 litrowy słoik) ciasto jest wtedy bardziej
wilgotne, można też jedną część ciasta wymieszać z kakao i wtedy jest
bardziej kolorowe.

Aguś

Jak zrobisz to napisz jak wyszło.

1. Data: 2002-12-22 17:25:00

Temat: Re: Potrzebny-pleśniak(P)
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jak piecze sie plesniak??Proesze o podanie przepisu. Chce upiec na swieta.
> Dzieki, pozdrawiam Joasia ;O)

Witam!
Ja też piekę na Święta. Zawsze wychodzi pyszny!
3 szkl. mąki
kostka masła (25dkg)
4 jajka (białka na pianę)
1 łyżka cukru
1 łyżeczka proszku
cukier waniliowy
Zagnieść ciasto, podzielić na trzy części:
do jednej dodać 1 ŁYŻKĘ ŚMIETANY, wygnieść.
Do drugiej 2 ŁYŻKI KAKAO
Trzecią zostawić bez niczego. Włożyć wszystko do lodówki.
Ubić pianę z białek, powoli dosypywać 15 dkg CUKRU PUDRU.
Spód blaszki wylepić częścią ze śmietaną, wyłożyć na nią DŻEM, posypać gęsto
BAKALIAMI. Zetrzeć na tarce część z kakao. Na tę część wylać pianę z białek. I na
wierzch zetrzeć na tarce część "bez niczego". Piec, aż będzie złote.
Pycha!!
Agnieszka, uwielbiająca pleśniaka.

1. Data: 2002-12-22 17:47:48

Od: s...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na wierzch zetrzeć na tarce część "bez niczego". Piec, aż będzie złote.

Aguś, piekę niemal identycznego pleśniaka, obowiązkowo z dużą ilością grubo
siekanych orzechów i migdałów. Do piany z białek często dodaję budyń w proszku
(np. wiśniowy dżem i wiśniowy budyń), piana jest wtedy sztywniejsza i ma ładny
kolor.

Pozdrawiam smacznie, CynamonowaMay!

1. Data: 2002-12-22 21:07:43

Od: "Catalina" <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joasia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jak piecze sie plesniak??Proesze o podanie przepisu. Chce upiec na swieta.

Ja wlasnei dzis upiekla plesniaka ;-))
2,5 szklanki maki
4 zoltka
3/4 szklanki cukru
1 kostka masla
2 lyzki kakao

Ciasto zagniatamy do polowy dodaje kakao. Do zamrazalnika, zeby potem mozna
go zetrzec na tarce.
Najpierw zcieram jasne ciasto na to powidla sliwkowe - tak mniej wiecej
poltora sloika i na to ciemne ciasto - piecze sei 35-40 minut

Na poloewe potrzebne
1/2 kostki masla
3-4 lyzki kakao
3/4 - 1 szklanki cukru
2 lyzki wody
Wszystko razem wymieszac i rozpuscic, a potem oczywoscie na ciasto

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-12-23 09:04:59

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Catalina wrote:

> Najpierw zcieram jasne ciasto na to powidla sliwkowe - tak mniej wiecej

<ciach>

Jaki dżem czy powidła?
Jak Pleśniak to tylko z owocami..np. agretem ze słoika, jabłkami itp.!
To jest dopiero dobre ciasto:)

Mich'ata

1. Data: 2002-12-23 22:55:41

Od: "Catalina" <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisał w wiadomości

> Jaki dżem czy powidła?

Powidla sliwkowe oczywiscie ;-)

--
Catalina
icq #54287160
http://catalina.jasien.net (update X '02)

Lubicie świąteczny MAGULYN?
Jak ubić śmietanę z żelatyną?
Co oznacza cl?
Są dużo lepsi ode mnie...
Wesołych świąt + przepis na karpia po buddyjsku ;-D