Potrzebny sprawdzony przepis na babke cytrynowa

1. Data: 2006-01-26 19:04:11

Temat: Potrzebny sprawdzony przepis na babke cytrynowa
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak w tytule: poszukuje sprawdzonego przepisu na babke cytrynowa, ktora
sie nie zapadnie, i bedzie wilgotna na drugi dzien.

Dzieki
MB

2. Data: 2006-01-27 01:52:43

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

goga wrote:
> Polecam przepis na babkę cytrynową znajdujący się na proszku do
> pieczenia firmy Cykoria.
[...]

Dzieki, wyprobuje w weekend.
MB

3. Data: 2006-01-27 06:12:49

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak w tytule: poszukuje sprawdzonego przepisu na babke cytrynowa, ktora
> sie nie zapadnie, i bedzie wilgotna na drugi dzien.
> Dzieki
> MB

Witaj,
Choc raz moge Ci sie odwdzieczyc za Twoje przepisy.
Podaje przepis na babke cytrynowa, inaczej cytryniak (ja zawsze pieke
plaski, na takiej blasze na placek, ale mysle, ze z powodzeniem mozesz
zrobic babke).

Ile waza 4 jajka,

tyle tluszczu (Kasia)

maki

cukru

3 cytryny (srednie)

1 lyzeczka proszku do pieczenia

Tluszcz utrzec z cukrem, zóltkami, skórka z 2 cytryn.

Trzec 10 minut, dodawac make z proszkiem i sok z 2 cytryn, na koncu piane z
bialek.

Na wytluszczona i posypana tarta bulka blache i na godzine do piecyka (170
stopni).

Po upieczeniu gorace ciasto polukrowac lukrem z cukru pudru utartego z
lyzeczka wrzatku i sokiem z 1 cytryny.

Lukier uciera sie krótko lyzka w miseczce.

Wskazane ucieranie ciasta w donicy. (Ja uzywam jednak miksera)

POzdrawiam.

Barbara

4. Data: 2006-01-27 07:51:42

Od: "ewakar" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lyzeczka wrzatku i sokiem z 1 cytryny.
>
> Lukier uciera sie krótko lyzka w miseczce.
>
> Wskazane ucieranie ciasta w donicy. (Ja uzywam jednak miksera)

Jadłam kiedyś taką babkę i była pyyyszna. A mnie zawsze w takiej babce
cytrynowej wychodzi zakalec. Czy ktoś może wie czym to jest spowodowane ?
Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2006-01-27 12:49:01

Od: "...Magda..." <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:43D97CEB.90903@bluemoonlavender.com...
A czy ktos moglby przytoczyc ten przepis? Bo kolo mnie nie ma akurat
produktow tej firmy :(

Pzdr. Magda

6. Data: 2006-01-27 16:17:55

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ile waza 4 jajka,
> tyle tluszczu (Kasia)
> maki
> cukru
> 3 cytryny (srednie)
> 1 lyzeczka proszku do pieczenia

Dzisiaj piekłam właśnie tę babkę, tyle, że zamiast "Kasi" dałam masło. Jest
jeszcze lepsza. Dałam też więcej soku z cytryny do ciasta (2,5 cytryny) i
zrobiłam lukier z soku 1,5 cytrynu + cukier puder - bez wrzątku.
Jest super.
Ja właściwie za każdym razem trochę ten przepis zmieniam, ale podałam go w
oryginale, który dostałam od cioci.

POzdrawiam życząc udanych wypieków.
Barbara

cos takiego znalazlem na pl.rec.kuchnia