Tiramisu

1. Data: 2006-01-26 09:45:25

Temat: Tiramisu
Od: "Michal" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chciałabym się podzielić bardzo prostym i szybkim przepisem na Tiraminu.

Składniki:
Dwa opakowania biszkoptów (polecam San)
Serek mascarpone 2 opakowania lub wersja tańsza - jedno opakowanie śmietany
do deserów Knorra i serek Danio taki waniliowy w żółtym opakowaniu
Cukier puder - 3 łyżki
Kilka łyżeczek kawy rozpuszczalnej
Ewentulanie likier kawowy, czekoladowy lub migdalowy lub orzechowy

Do naczynia najlepiej szklanego i fajnie jak przezroczystego ukladamyna
spodzie biszkopty tak by przykryły całe dno. W miejsca szpar kruszymy
biszkopty. Wcześniej gotujemy wodę i zalewamy nią kawę rozpuszczalną - mniej
więcej szklanka - półtorej. Do tego dolewamy likier (lub nie). Jak wystygnie
polewamy tym biszkopty. Potem można też ułożyć drugą warstwę i znowu
nasączyć kawką. Następnie kładziemy serek macsarpone. Jeśli wybraliśmy
wersję tańszą to ubijamy śmietanę na pianę i dodajemy serek i cukier puder i
bardzo delikatnie mieszamy. Połowę tej mieszanki układamy na nasączonych
biszkoptach. nastepnie powtarzamy układ i znowu dajemy boszkpty - nasączamy
i kładziemy resztę serka. Na koniec możemy posypać wszystko kakao żeby
ładnie wyglądało. następnie pakujemy to do lodówki na powiedzmy 4 godziny.

Następnie kroimy i jemy i staramy się nie zjeść wszystkiego na raz :P

Pozdrawiam
Malina

2. Data: 2006-01-27 09:04:24

Temat: Re: Tiramisu
Od: sushi <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-01-26 10:45, Osobnik znany jako Michal nabazgrał:
> [...]
>
> Składniki:
> Dwa opakowania biszkoptów (polecam San)
> Serek mascarpone 2 opakowania lub wersja tańsza - jedno opakowanie

Przepraszam bom zielony - co to takiego śmietana do deserów Knorra ?
Bita śmietana w proszku, taka w torebkach ? czy coś innego ?

--
sushi

3. Data: 2006-01-27 12:47:25

Od: "darnok" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sushi <z...@b...pl> wrote:

> Przepraszam bom zielony - co to takiego śmietana do deserów Knorra ?
> Bita śmietana w proszku, taka w torebkach ? czy coś innego ?

Zapewne Rama Coulinesse czy jak im tam. Rama, Knorr, Domestos, Lipton,
Algida to jeden biznes ;)

--
darnok

4. Data: 2006-01-27 12:57:02

Od: sushi <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-01-27 13:47, Osobnik znany jako darnok nabazgrał:

> Zapewne Rama Coulinesse czy jak im tam. Rama, Knorr, Domestos, Lipton,
> Algida to jeden biznes ;)

Nigdy nie używałem, ale z tego co mówili w telewizorze to ta rama
kulicośtam to chyba była margaryna w płynie, więc raczej to nie to :)

--
sushi

5. Data: 2006-01-27 13:58:24

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

sushi napisal(a):

> Nigdy nie używałem, ale z tego co mówili w telewizorze to ta rama
> kulicośtam to chyba była margaryna w płynie, więc raczej to nie to :)

Margaryna w płynie to Rama Coulinesse, śmietana to Rama Cremefine:
http://www.hipernet24.pl/sklep/img_items/b/108/10804
.jpg
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
*************************www.madej.master.pl ************************

6. Data: 2006-01-27 13:59:11

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Jan 2006 13:57:02 +0100, Waćpanna lub waćpan sushi, w
wiadomości <news:drd5aq$2f0$2@opal.futuro.pl> zawarł, co następuje:

> Nigdy nie używałem, ale z tego co mówili w telewizorze to ta rama
> kulicośtam to chyba była margaryna w płynie, więc raczej to nie to :)

produktów tej gamy jest trochę
m.in. też "śmietana" do zup i "śmietana" do deserów
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

7. Data: 2006-01-27 15:18:57

Od: sushi <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-01-27 14:58, Osobnik znany jako @nn nabazgrał:

> Margaryna w płynie to Rama Coulinesse, śmietana to Rama Cremefine:
> http://www.hipernet24.pl/sklep/img_items/b/108/10804
.jpg
> Ania

Dziekuję za oświecenie.A może ktoś wie co to jest(konsystencja, smak -
nie wnikajmy w składniki, bo wiadomo że tam cała tablica mendelejewa
może być), w sensie czy to taka bita śmietana dla leniwych, czy cos innego ?

--
sushi

8. Data: 2006-01-27 15:23:48

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Jan 2006 16:18:57 +0100, Waćpanna lub waćpan sushi, w
wiadomości <news:drddkt$6pa$1@opal.futuro.pl> zawarł, co następuje:

> Dziekuję za oświecenie.A może ktoś wie co to jest(konsystencja, smak -
> nie wnikajmy w składniki, bo wiadomo że tam cała tablica mendelejewa
> może być), w sensie czy to taka bita śmietana dla leniwych, czy cos innego ?

Jadłeś kiedyś zabielacz do kawy typu Cremona, w proszku? To to ma taki sam
smak, tylko w płynie. Konsystencja b. gęstego mleka. Dziwnie się ubija.
Nie polecam jako bitej śmietany, polecam tym, którzy jak ja uwielbiają smak
zabielaczy do kawy i jedzą je łyżeczką.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."
I na tym kończę mój list, kochana Babciu :)

9. Data: 2006-01-27 15:29:43

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sushi napisał(a):

> [...]
> nie wnikajmy w składniki, bo wiadomo że tam cała tablica mendelejewa
> może być), w sensie czy to taka bita śmietana dla leniwych, czy cos

Raczej dla liczacych kalorie. Akurat tej do ubijania nie probowalam, ale
ta do zup jest okropna. Owszem, nie warzy sie w zupie, ale smak ma
okropny. Wole juz dodac ciut mniej normalnej tlustej smietany, niz to
paskudztwo.
Argument, ze to zamiennik smietany dla wegan tez chyba nietrafiony, bo
zdaje sie, ze skladniki zwierzece tez zawiera. Juz kiedys dyskusja o tym
byla http://glinki.com/?l=7s7y48

th

10. Data: 2006-01-27 15:52:12

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

darnok napisał(a):

> Zapewne Rama Coulinesse czy jak im tam. Rama, Knorr, Domestos, Lipton,
> Algida to jeden biznes ;)

Unilever jest jednym z największych światowych koncernów z branży FMCG
na świecie. Ma 300 oddziałów i prawie 1000 marek produktów obecnych w
148 krajach. W Polsce,
margaryny: Rama, Flora, Kasia, Delma
herbaty: Lipton, Brooke Bond, Saga
majonezy i sosy - Hellmann's
marki: Knorr i Amino
lody: Algida, Magnum, Nogger, Carte d'Or, Viennetta,
kosmetyczne - Dove, Lux, Timotei, Sunsilk, Signal, Rexona, AXE
detergenty i środki czystości pod marką: Cif, Domestos, Omo, Coccolino.

pozdr. Jerzy

Witam....
makaron po szwedzku
zupa z brokułów