Powiększone kubki smakowe???I czy to kubki???

1. Data: 2007-03-13 22:32:03

Temat: Powiększone kubki smakowe???I czy to kubki???
Od: "LL" <l...@g...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!
Co moze byc tego przyczyną zauważyłem na języku z tyłu dość głęboko i z tyłu
po bokach ze są znacznie powiększone. Nie wiem czy dobrze to nazywam i czy
to własnie kubki smakowe-ale są naprawde duże-ok 3-5 mm.Trudno to opisac ale
wygląda jak jakies gruczołki, lub brodawki.
pzdr
LL

2. Data: 2007-03-14 00:13:49

Temat: Re: Powiększone kubki smakowe???I czy to kubki???
Od: "krwawy_feliks" <3...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uważam że mogą to być brodawki okolone - każdy je ma. Zwykle są wielkości 1
do 3mm. Położone u nasady języka w liczbie kilkunastu. Nie wiem czy można je
zauważyć przed lustrem (ja nic nie widzę), ale wyraźnie się odgraniczają od
powierzchni języka. Kubki smakowe są niedostrzegalne gołym okiem, są
położone m.in na bocznej powierzchni brodawek okolonych.

Użytkownik "LL" <l...@g...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ale
> wygląda jak jakies gruczołki, lub brodawki.

gabinet rehabilitacyjny
zgrubienie na podniebieniu
Psychosomatyka a ryby [czyli o omega-3, nastrojach i istocie szarej] ;)
jaki plyn na zapalenie dziasel ? tantum ?
Klinika św. Łukasza w Bielsku Białej