Powiększone węzły chłonne pod kolanami (?)

1. Data: 2005-12-20 14:55:26

Temat: Powiększone węzły chłonne pod kolanami (?)
Od: "Larix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od około tygodnia mam jakieś napuchnięcia od strony wewnętrznej kolan.
Czy to węzły chłonne bo nic innego mi nie przychodzi do głowy?
Poza tym od ponad 2 miesięcy mam temperaturę 37 - 37,3 .
Zaczęło się od objawów zwykłego przeziębienia a jakieś dwa tygodnie temu
miałem objawy zapalenia tchawicy.
Wyniki krwi (w tym CRP i czynnik reumatyczny w porządku). W moczu
prawdopodobnie jakiś stan zapalny. Lekarka przepisała mi (2 tyg temu)
antybiotyk (Amoxycyklinę). Objawy z tchawicy prawie zniknęły ale stan
podgorączkowy bez zmian. Poza tym nic szczególnego mi nie dolega (poza lekim
pogorszeniem samopoczucia). No i teraz te węzły.
Jeszcze się wybieram na rtg płuc.
Tak się składa że do lekarza nie mogę iść wcześniej niż za 2 tyg (delegacja) a
te węzły (chyba ?) całkiem mnie zestresowały.
Wiem że to mogą być setki przyczyn ale może komuś coś przychodzi do głowy
(zwłaszcza lekarzom).
I proszę nie pisać odpowiedzi w stylu : "to może być chłoniak" bo o tym już
czytałem że może.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.

2. Data: 2005-12-20 15:20:59

Temat: Re: Powiększone węzły chłonne pod kolanami (?)
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru 20 Dec 2005 15:55:26 +0100 wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Larix, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> I proszę nie pisać odpowiedzi w stylu : "to może być chłoniak" bo o tym już
> czytałem że może.

A w jakim stylu maja to byc odpowiedzi? ;)
Jesli to faktcznie wezly chlonne - to bardzo podobne objawy i tez
powiekszone wezly chlonne miala moja kolezanka - przy objawowej
toxoplazmozie.
Tez na poczatku objawy przeziebienie - potem jej sie bardzo kilka wezlow
chlonnych powiekszylo.
Jadasz surowe mieso?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2005-12-20 15:42:45

Od: "Larix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w jakim stylu maja to byc odpowiedzi? ;)

Chodziło mi o to że to już wiem że może więc nie ma sensu powtarzać.
Do lekarza pójdę ale nie zawadzi zapytać na grupie.

Raczej nie.

4. Data: 2005-12-20 15:52:41

Od: "Larix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli to faktcznie wezly chlonne - to bardzo podobne objawy i tez
> powiekszone wezly chlonne miala moja kolezanka - przy objawowej
> toxoplazmozie.

To przy okazji jeszcze zapytam:
jak wyglądają (są wyczuwalne) powiększone węzły chłonne pod kolanami?
Ja mam takie opuchnięcia które są miękkie i po obu stronach takie same .
Nie mają postaci gulek czy czegoś takiego i nie bolą.

5. Data: 2005-12-22 00:20:01

Od: "marxer" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to węzły chłonne bo nic innego mi nie przychodzi do głowy?

Moze jest to torbiel Beckera??
Jednak jest ona zazwyczaj jednostronna.

PZDR

6. Data: 2005-12-22 10:54:26

Od: "Larix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze jest to torbiel Beckera??
> Jednak jest ona zazwyczaj jednostronna.

To jest po obu stronach i takie same i to są opuchnięcia a torbiel to raczej
by była wyodrębniona struktura.
No i nie jest to na stawie tylko w dołach podkolanowych.

7. Data: 2005-12-22 10:57:04

Od: "Larix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
>
> Od około tygodnia mam jakieś napuchnięcia od strony wewnętrznej kolan.
> Czy to węzły chłonne bo nic innego mi nie przychodzi do głowy?

Jeszcze raz proszę żeby jakiś specjalista mi powiedział jak wygląda
powiększony węzeł podkolanowy bo może niepotrzebnie się schizuję.
Jaki ma wymiar?

Wynik biopsji
Pytanie o interakcje lekow ??
Zgorzelinowe zapalenie wyrostka robaczkowego
Gronkowiec w gardle a ciaza
Kreatynina