Powikłania po Biodacynie

1. Data: 2003-01-01 22:56:32

Temat: Powikłania po Biodacynie
Od: "Joseph" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Post głównie do lekarzy...
Jak jest z leczeniem powiklań po antybiotyku "Biodacyna", czy jest to
długotrwałe leczenie i czego można się spodziewać ?
Pisząc powikłania mam na myśli ototoksyczność (problemy ze słuchem) i
nefrotoksyczność( nerki)

Joseph

--
JOSEPH
--------------------------

P.S. na priv'a jeśli można...

2. Data: 2003-01-01 23:34:53

Temat: Re: Powikłania po Biodacynie
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jan 2003, Joseph wrote:

> [...]
> długotrwałe leczenie i czego można się spodziewać ?
> Pisząc powikłania mam na myśli ototoksyczność (problemy ze słuchem) i

jest z tym roznie. Najdluzsze leczenie aminoglikozydami - glownie
Streptomycyna stosuje sie w gruzlicy - max. do 60g lacznie
i wowczas przeprowadza sie okresowe kontrole parametrow
nerkowych a w przypadkach takze watpliwych co do stanu
sluchu audiogramy. W przypadku krotszego leczenia powiklania
te przy odpowiednich srodkach ostroznosci wystepuja rzadziej
(kontrola paramterow nerkowych, wywiad) ale zdarzaja
sie rowniez.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl