Powoj - gleba, pomocy

1. Data: 2004-08-04 22:38:49

Temat: Powoj - gleba, pomocy
Od: Drevni Kocur <drevnikocur@[ciach]yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry (a raczej dobry wieczor),

Posadzilem powoj w donicy (za pozno chyba na balkon, a moze sie myle?),
wsadzilem go w ziemie uniwersalna (pH ok. 6). Czesc roslinek ma juz po
40-45 cm, reszta okolo 20-25cm. Sprzedawca w sklepie ogrodniczym dal mi,
jako nawoz FLOROVIT uniwersalny. Sztuczny nawoz. Zawiera duzo azotu, wiec
to na wzrost (w ogole bez fosforu). Podlalem nim roslinki dwukrotnie i
zyja ;) Roztwor nawozu w wodzie ma pH ok. 3.5, 4. Czyli zakwasi glebe (o
ile dobrze rozumiem proces nawozenia)? A na opakowaniu od nasion pisze, ze
powoj lubi glebe zasobna w wapno (czyli zasadowa?). Kiedy sie sprzedawcow
(w dwoch sklepach) o to (gleba zasobna w wapno, a FLOROVIT) pytalem,
powiedzieli, ze to nic i nawoz bedzie OK. To jak w koncu jest?

I drugie pytanie - kiedy pojawia sie pierwsze zalazki kwiatow przestawic sie
na nawoz dla kwitnacych? Jaki polecacie? Jakis naturalny biohumus do
kwitnacych? Zalezy mi na duzej liczbie kwiatow.

Niestety moje zdolonosci intelektualne sa w stanie calkowitego galimatiasu
(w zwiazku z kwasna gleba wapienna 8) ) i nie wiem juz nic, zatem prosze o
wyrozumialosc...

Dziekuje z gory za wszelka pomoc.
--
Pozdrawiam!!

2. Data: 2004-08-05 13:26:45

Temat: Re: Powoj - gleba, pomocy
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Drevni Kocur napisał:

> Dzien dobry (a raczej dobry wieczor),
>
> Posadzilem powoj w donicy (za pozno chyba na balkon, a moze sie myle?),
> wsadzilem go w ziemie uniwersalna (pH ok. 6).

Po co sadzić powój w donicy ?<zdziwienie>

Przecież toto rośnie i bez sadzenia:-(

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2004-08-05 20:10:09

Od: Drevni Kocur <drevnikocur@[ciach]yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra (m...@m...pl) napisał(-a):

> Po co sadzić powój w donicy ?<zdziwienie>
>
> Przecież toto rośnie i bez sadzenia:-(

No bo akurat w szufladzie znalazlem paczke wilca :)

A co mozesz powiedziec o pH itp, jak w poscie nr 1?

Dzieki!

--
Pozdrawiam!!

4. Data: 2004-08-05 20:32:35

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No bo akurat w szufladzie znalazlem paczke wilca :)
>
> A co mozesz powiedziec o pH itp, jak w poscie nr 1?

Mogę tylko powiedzieć tyle, ze powój i wilec to nie to samo.

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-08-05 21:52:23

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogę tylko powiedzieć tyle, ze powój i wilec to nie to samo.
>
> Pozdrawiam
> Marta

?? To roślina i tamto też;-)

Pozdrawia jednakowo boletus

6. Data: 2004-08-05 23:20:54

Od: Drevni Kocur <drevnikocur@[ciach]yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra (m...@m...pl) napisał(-a):

> Mogę tylko powiedzieć tyle, ze powój i wilec to nie to samo.

No wiec chodzi mi o wilca purpurowego :), moze wrocimy do tematu wapna,
gleby i pH ;) ??

Dziekuje!
--
Pozdrawiam!!

7. Data: 2004-08-06 07:48:11

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Drevni Kocur" <drevnikocur@[ciach]yahoo.com> napisał w
wiadomości news:ceuf60$sg8$1@news.onet.pl...

| No wiec chodzi mi o wilca purpurowego :), moze wrocimy do tematu wapna,
| gleby i pH ;) ??

Gleba może być neutralna, lekko kwaśna, lekko zasadowa. Florowit doskonały
na początek, przy kwitnieniu można przejść na nawóz do kwiatów kwitnących,
ale dalsze zasilanie Florowitem mu też nie zaszkodzi. Generalnie to wilce są
odporne i rosną doskonale - nie przejmuj się tak
bardzo:-) A w przyszłym sezonie posadź inny gatunek wilca, taki, który
kwitnie cały dzień, a nie tylko rano i wieczorem.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-08-06 08:17:32

Od: Drevni Kocur <drevnikocur@[ciach]yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz (b...@i...pl) napisał(-a):

> [...]
> bardzo:-) A w przyszłym sezonie posadź inny gatunek wilca, taki, który
> kwitnie cały dzień, a nie tylko rano i wieczorem.

Dziekuje za informacje (jaki gatunek kwitnie caly dzien?). Nie martwie ;-)
sie zatem. Zadam tylko jedno jeszcze pytanie.

Otoz na listkach, jakis czas temu, pojawily sie tarczniki. Dostalem acelanid
(moglem pomylic nazwe - mala, biala fiolka; na tarczniki, przedziorki i cos
jeszcze; ok. 2.5 zl) do spryskiwania. Rozrobilem to z woda w zraszaczu (1
fiolka na 1 litr) i psikam, ale czesc listkow dalej jest wygryziona (tzn.
chyba nowe dziurki sie robia). Poza tym, na niektorych lisciach (dolnych,
pierwszych) pojawily sie czarne/grafitowe plamy, a listki te zrobily sie
zolte i slabe. Pozostale listki wydaja sie byc w porzadku (problem dotyczy
tylko najwyzszych okazow - 40/45 cm). Wspomne, ze przesadzalem ostatnio
roslinki do duzej doniczki (ziemie wymieszalem stara/nowa ze sklepu +
keramzyt na dno). Przy czym plamy zaczely sie pojawiac wczesniej (moglem
zrobic zbyt stezony roztwor do pryskania; rozrobilem go, na wszelki
wypadek, wieksza iloscia wody).

Z gory dziekuje!
--
Pozdrawiam!!

9. Data: 2004-08-06 14:56:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Drevni Kocur" <drevnikocur@[ciach]yahoo.com> napisał w
wiadomości news:cevek6$j5p$1@news.onet.pl...

| Dziekuje za informacje (jaki gatunek kwitnie caly dzien?).

Wilec pierzasty lub wilec klapowany (mój ulubiony - nie wysiałam w tym roku,
bo mam duuużo kolczurki. Zasadniczo jest to niewyczepane źródło zasilania
kompostu;-))

> [...]
| fiolka na 1 litr) i psikam, ale czesc listkow dalej jest wygryziona (tzn.

Tarczniki raczej nie robią dziurek! Wypukłe tarczki przypominające nieco
znamiona skórne? czy tez inaczej to wyglądało?
Ten środek jest podejrzanie tani jak na owadobójczy, BTW.

Poza tym, na niektorych lisciach (dolnych,
| pierwszych) pojawily sie czarne/grafitowe plamy, a listki te zrobily sie
| zolte i slabe.

Albo faktycznie poparzenie, albo choroba grzybowa. Nie podlewasz nadmiernie?
Może spróbować wyciągu z czosnku - to taki standard: być może pomoże, a na
pewno nie zaszkodzi;-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-08-06 16:17:08

Od: Drevni Kocur <drevnikocur@[ciach]yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz (b...@i...pl) napisał(-a):

> Wilec pierzasty lub wilec klapowany (mój ulubiony - nie wysiałam w tym
> roku, bo mam duuużo kolczurki. Zasadniczo jest to niewyczepane źródło
> zasilania kompostu;-))

To w przyszlym roku sadze na dzialce i na balkonie :)

> Tarczniki raczej nie robią dziurek! Wypukłe tarczki przypominające nieco
> znamiona skórne? czy tez inaczej to wyglądało?
> Ten środek jest podejrzanie tani jak na owadobójczy, BTW.

Srodek nazywa sie "actellic" (jestem pewien na 98%, puste opakowanie oddalem
kolezance, ktora takze z tym walczy) - mala fiolka, troche wieksza od tej z
kroplami do oczu "Visine" ;) A to, ze sa to tarczniki powiedzial mi
sprzedawca w ogrodniczym (zanioslem mu doniczke). Wyglada to jak male
guzki(?) takie malutkie wypukle kropeczki i po jakims czasie okolica
kropeczki robi sie wybarwiona i powstaje sucha, malutka dziurka.

> Albo faktycznie poparzenie, albo choroba grzybowa. Nie podlewasz
> nadmiernie? Może spróbować wyciągu z czosnku - to taki standard: być może
> pomoże, a na pewno nie zaszkodzi;-)

Moglem ciut przesadzic z podlewaniem, dlatego teraz ograniczylem je i bedzie
raz na tydzien. Moze przesadzilem z opryskiwaniem? Pryskalem preparatem 2x
dziennie <wstyd> i chyba "za dobrze" mi wyszlo. A co do lisci, to wiekszosc
lisci z pierwszego pietra (i tylko z niego) uschla. Wyzsze pietra sa ladne,
zielone, a roslinki sie pna w gore, jak glupie. Moze po prostu taka jest
kolej rzeczy? Niektore roslinki zrzucaja najstarsze liscie w pewnym
momencie. Poza tym, te liscie byly w calkowiecie innym ksztalcie niz te
pozniejsze (taka mala dygresja).

A co do czosnku - brzmi ciekawie, chociazby dlatego, ze lubie czosnek ;) Jak
zrobic wyciag? Zmiazdzyc glowke czosnku, zalac ciepla woda, odstawic i
podlewac?

--
Pozdrawiam!!

cięcie