cięcie

1. Data: 2004-08-04 21:28:00

Temat: cięcie
Od: "mirzanb" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przypominam o cięciu.Tym razem wiśni.Drzewa pestkowe owocujujące
na długopędach,wymagają teraz latem ciecia.Chodzi oto aby skrócić
gałązki,zanim zaczną wzrost.Spowoduje to, że zamiast jednej długiej
nowej gałęzi,wyrośnie kilka,na których w przyszłym roku będą owoce.
Moja znajomość dotyczy tylko Łutówki,o innych niech wypowiedzą się
fachowcy.
Mirzan

2. Data: 2004-08-05 19:27:12

Temat: Re: cięcie
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzanb" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Przypominam o cięciu.Tym razem wiśni.
> Mirzan

Znaczy się po zbiorze zaraz obcinać, czy na jesieni ???
Czy one coś urosną po obcięciu, tak jak np. forsycja przez sezon ???

Serdecznie Miłka

3. Data: 2004-08-05 19:37:20

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Znaczy się po zbiorze zaraz obcinać, czy na jesieni ???
> Czy one coś urosną po obcięciu, tak jak np. forsycja przez sezon ???

Niedługo zacznie się intensywny przyrost pędów.Na końcu gałązki
ma wytworzyć się kilka nowych przyrostów,i muszą zawiązać się paki
kwiatowe na przyszłoroczne owocowanie.Jak tego nie zrobisz,to jesteś
parę butelek wina do tyłu.A to ważny argument.
Mirzan

4. Data: 2004-08-05 23:37:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

[...]
:)))))))
3 z 4 moich wisienek sa w formie
piekne zielone liscie
ale jedna praktycznie zgubila juz liscie
?
czy te tez podciac czy tez bardziej radykalnie wyciac
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

czy mozna obciac 'wasy' passiflory?