Powstańcze śpiewanie.

31. Data: 2018-08-05 08:58:28

Temat: Re: Powstańcze śpiewanie.
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-05 o 02:34, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Ech, zajc! Szto iz tiebia kommunisty sdiełali!
> Jak się walczy na śmierć i życie, nie ma tabu seksualnych tylko się używa, póki
> się żyje. Nikt nie wyzwie panny, która zaszła w czasie walk wojennych w tak
> zagrożonym grodzie od takich a takich. W tym wypadku to nie grzech, tylko
> jeszcze jedna próba ratowania narodu - przyjemne z pożytecznym. A jak cię
> gorszy, to idź do ciotki Klotki pogadać w starej kamienicy na 5. piętrze bez
> windy a nie na forum.

Nie bardzo wiem o co chodzi, zarzutów tylko się domyślam. Otóż chodzi o
to że nie mam uwag do tekstów piosenek śpiewanych przez powstańców, mam
tylko wątpliwości czy coś takiego nadaje się do śpiewania nad mogiłą.

32. Data: 2018-08-05 09:00:34

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-04 o 23:49, XL pisze:
> [...]
> zwierzchnictwem sowieckich oficerów i jest podporządkowana ZSRR. Do 1 i 2
> Armii Wojska Polskiego wcielano przymusowo także pojmanych w czasie akcji
> ,,Burza" w 1944, przez NKWD i kontrwywiad wojskowy Smiersz żołnierzy Armii
> Krajowej[6], za odmowę wstąpienia z reguły zsyłano żołnierzy AK do obozów w
> głąb ZSRR."
> https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Ludowe_Wojsko_Polski
>

> Więc nie wymachuj swoimi ,,ciekawostkami" na temat LWP, bo one dosyć
> kiepskiego autoramentu są, a ja nie ciemna masa, do której przywykłeś za

Twoja "opowieść" jest pełna sprzeczności. Nie oddasz hołdu bo to nie
Polacy zginęli, a jednak jak się dalej okazuje byli w tym wojsku Polacy,
siłą brani,. Sikorski na pasku Angoli robi zarzuty Berlingowi który
wyzwala Polskę... Takie coś wychodzi gdy się nie ma żadnej wiedzy w tym
temacie a posługuje propagandowymi, antykomuszymi, danymi znalezionymi w
necie..  I oczywiście referendum 3xTAK było sfałszowane bo polski
parobek na łasce pana czy robol do którego strzelano na ulicach był za
powrotem swoich panów do koryt. Uprawiajcie tą(ę?) swoją propagandę w
choć trochę wiarygodny sposób.

33. Data: 2018-08-05 23:58:54

Temat: Re: Powstańcze śpiewanie.c
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Uroczystość ku czci poległych, z "skocznymi" tekstami.. Być może, bo mi
> się to nie podoba.

To nie są melodie ani teksty biesiadne, lecz podnoszące na duchu Walczących
- wtedy i teraz. Skoczny czy marszowy rytm towarzyszył od zawsze ludziom na
polu walki czy w każdej innej opresji - spełniając zadanie mobilizacji do
walki z przeciwnościami. Dlatego nawet mocno średnio kształconemu
człowiekowi wypada odróżniać pieśń bojową czy patriotyczną od kankana.
Jeśli ktoś tego nie robi, jest głupi lub podły.

> Żyjcie w swoich domach, w swoich świątyniach, ale nie zawłaszczajcie na
> swoje potrzeby przestrzeni publicznej.

Przestrzeń publiczna to nie jest wytyczona strefa próżni, a wręcz
przeciwnie - MUSI być czymś ciągle wypełniona. Nie ma mowy o jej
zawłaszczaniu. Zawłaszczanie jej było domeną rządzących za komuny. Dziś
kazdy obywatel ma prawo do uzewnetrzniania swoich poglądów i wartości w tej
właśnie przestrzeni (o ile nie koliduje to z prawem). To, które poglądy i
wartości są najbardziej w niej widoczne, nie jest żadnym zawłaszczeniem,
lecz wynika stricte z LICZBY obywateli je wyznających. I tak się składa, że
zdecydowana WIĘKSZOŚĆ obywateli wyznaje właśnie te poglądy i wartości,
ktorych ty oraz reszta mniejszości nie popieracie. I może Ci/wam się
oczywiście nie podobać, że to właśnie wartości chrześcijańskie i
patriotyczne są reprezentowane najbardziej czyli najwidoczniej, no ale to
już Twoj/wasz problem wewnetrzny. No bo dla mnie/nas żaden. Doskonale
wiemy, że nie wolno nam się usuwać z przestrzeni publicznej, bo, jak już
pisałam, nie znosi ona pustki - i natychmiast to wy staralibyście się w
niej uwidocznić. Tak więc twoje zarzuty o zawłaszczaniu sprowadzają się
sensu stricto do sugerowania nam ,,ustąpcie miejsca MOIM poglądom i
wartościom, bo tak!"
Przyznajze choć sam przed sobą, tak w cichości własnego ducha, że to bardzo
śmieszne sugestie są wobec WIĘKSZOŚCI :-))

> Nie, to nie prośba, to tylko
> moja sugestia, bezstronnego obserwatora aby było dobrze i prawidłowo.

Przy czym ,,dobrze i prawidłowo" to oczywiście tak, jak TY chcesz :-))
Sorry, to trudne, ale przyjmij do wiadomości, że ze mną jest identycznie -
dla mnie ,,dobrze i prawidłowo" to znaczy po mojemu.
I co z tym dalej zrobimy? Pewnie zasugerujesz mi zmianę mojego chcenia na
twoje?
LOL

> Tu się p. Waltz, należy/ą nagana/y. Jedna za zawłaszczanie sceny
> publicznej dwa za antypedalska postawę i działania.

A co Ty mi tu tę złodziejkę wtrącasz? Jej się należy czapa, a nie nagana.

> Modlący się na ulicy, co mam o nim myśleć - obłąkany czy prowokator?

Myśl o nim MODLĄCY SIĘ.
Jakoś o muzułmanach zajmujących całe jezdnie na modły nie odważyłbyś się w
ICH przytomności twierdzić ,,obłąkani" ani ,,prowokatorzy". To samo radzę Ci
w Polsce, gdzie akurat nie oni, lecz my, katolicy, stanowimy większość.

> Tu
> jest stado modlących tak więc wątpliwości raczej nie ma.

Powiem tak: g... mnie obchodzą Twoje wątpliwości (lub ich brak) w tym
względzie. Wybacz bezpośredniość :-)

--
XL

34. Data: 2018-08-06 00:00:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> parobek na łasce pana czy robol do którego strzelano na ulicach był za
> powrotem swoich panów do koryt. Uprawiajcie tą(ę?) swoją propagandę w

I to jest właśnie cała Twoja ,,wiedza".

--
XL

35. Data: 2018-08-06 15:20:50

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-05 o 23:58, XL pisze:
> [...]
> człowiekowi wypada odróżniać pieśń bojową czy patriotyczną od kankana.
> Jeśli ktoś tego nie robi, jest głupi lub podły.

Właściwie to już nie ma o czym gadać. próbujesz z piasku ukręcić bat, a
to i tak będzie tylko piach.

> [...]
> Przyznajze choć sam przed sobą, tak w cichości własnego ducha, że to bardzo
> śmieszne sugestie są wobec WIĘKSZOŚCI :-))

Czyli skazujesz Polaków na swoje zawodzenie. Cóż za motywy, cóż za
wzniosłości a normalnemu Polakowi skóra cierpnie gdy słyszy tych
"patriotów" i "katolików". Tak że wypad z tymi swoimi wartościami z
przestrzeni publicznej. Nawet ta obecna niezbyt mądra Konstytucja
stanowi że  kult można uprawiać tylko w miejscach do tego wyznaczonych.

> [...]
> dla mnie ,,dobrze i prawidłowo" to znaczy po mojemu.
> I co z tym dalej zrobimy? Pewnie zasugerujesz mi zmianę mojego chcenia na

Masz jakieś krytyczne uwagi do mojej propozycji? Będę prowokować, będę
obrażać innych bo ja tu rządzę i sama sobie udzieliłam zgody na to? Ale
nigdy tego zaznawać z innej strony..

> A co Ty mi tu tę złodziejkę wtrącasz? Jej się należy czapa, a nie nagana.

Skąd taki wniosek że złodziejka? Przecie jej nie chroni immunitet,.
Dlaczego więc jeszcze nie siedzi? Tyle warte są te obecne rządy - Polska
rozkradziona a oni robią personalne, medialne nagonki na swoich
przeciwników politycznych.

> [...]
> w Polsce, gdzie akurat nie oni, lecz my, katolicy, stanowimy większość.

Prowokatorzy. Pokazują swoją dominację w danym kraju. Nie strasz mnie
muzułmanami, znałem ich trochę - bardzo, ale to bardzo porządni ludzie,
sporo Polaków tych wyznających wiarę w nauki Chrystusa mogło by z nich
brać przykład.

> Powiem tak: g... mnie obchodzą Twoje wątpliwości (lub ich brak) w tym
> względzie. Wybacz bezpośredniość :-)

Ale tu nie ma wątpliwości.

36. Data: 2018-08-06 19:06:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> ciach piski
>
> Prowokatorzy. Pokazują swoją dominację w danym kraju.

W Polsce? Ależ oczywiście! Mamy zapomnieć tę waszą 50-letnią i znowu
ustąpić wam placu?
Głupich nie sieją. Nigdy więcej!

> Ale tu nie ma wątpliwości.

No wreszcie, o to mi chodziło przecież. Że też musiałam użyć
niecenzuralnego słowa, abyś się ich wreszcie pozbył.

--
XL

37. Data: 2018-08-06 23:26:45

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04/08/2018 o 14:59, XL pisze:

> Przebudzenie możesz mieć cięzkie.

wole jednak zdecydowanie Asterixa

--
gazebo

38. Data: 2018-08-06 23:27:36

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> O to to! Świetny cel, w sam raz dla was! Kiedy startujecie?
> LOL

mysmy juz tam byli, ty po prostu podzwignij sie na nogi

--
gazebo

39. Data: 2018-08-07 00:10:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo <g...@j...com> wrote:

> mysmy juz tam byli,

Po ilu piwach?

> ty po prostu podzwignij sie na nogi

Nie sądź po sobie i leż dalej.

--
XL

40. Data: 2018-08-07 00:36:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Masz jakieś krytyczne uwagi do mojej propozycji? Będę prowokować, będę
> obrażać innych bo ja tu rządzę i sama sobie udzieliłam zgody na to? Ale
> nigdy tego zaznawać z innej strony..

W odpowiedzi na Twoją ,,propozycję" zacytuję dwa posty z FB, które gorąco
poparłam.

1.
,,Kupiec Wenecki" - nie grany bo antysemicki. "Murzynek Bambo" Tuwima -
zabroniony bo tfu rasistowski. Krzyż wkładany w krocze - wolność
artystyczna.(...)"

2.
,,Seks oralny z figurą Jana Pawła II, powieszenie jej na szubienicy,
podcieranie tyłka flagą Watykanu - to wybrane sceny z najnowszego spektaklu
Teatru Powszechnego w Warszawie. Twórcy (a raczej tfu!rcy) znów się
prześcigają, żeby napluć w twarz katolickiej części polskiego
społeczeństwa. Czy to tylko sposób na tanią reklamę przeciętnej sztuki czy
może element większej układanki?

Owszem, teatry miewają problemy finansowe. Zwłaszcza te prywatne, które
zostały w końcu odcięte od wielomilionowych państwowych dotacji, dzięki
czemu przywrócono im ich właściwy - komercyjny - charakter. W tym jednak
przypadku mamy do czynienia z przybytkiem jak najbardziej publicznym,
szczodrze finansowanym z pieniędzy podatników, w tym również katolików. I
wątpliwe jest, by wszyscy oni z aprobatą odnosili się oni do wyczynów
pseudoelity prezentującej na scenie chore wizje reżysera ,,sztuki".

A równie skandalicznych spektakli w ostatnich latach nie brakowało. Był już
Chrystus, który schodził z krzyża, by zgwałcić muzułmankę. Byli aktorzy
porno prezentujący swe wdzięki i umiejętności we wrocławskim teatrze
apolitycznego (w przeciwieństwie przecież do jego następcy Cezarego
Morawskiego) dyrektora - posła Krzysztofa Mieszkowskiego. Była przesławna
,,Golgota Picnic", pełna pornograficznych odniesień do Pisma Świętego. Z
pewnością religia jest dla wielu twórców inspirująca, Kościół łatwym celem
ataków, ale czy nie warto zastanowić się nad przekraczaniem granic
przyzwoitości?

Dziś poseł Joanna Scheuring-Wielgus zapewnia dodatkową reklamę spektaklowi,
zachęcając wszystkich do kupowania biletów, o ile jeszcze są. Zapewne
niebagatelne znaczenie ma dla niej jeszcze jeden wątek tej ,,sztuki" -
deklarowana tam zbiórka pieniędzy na zabójstwo Jarosława Kaczyńskiego.
Kiedy TVP Info w ramach konwencji jednego ze swych programów przedstawiła
szefa jej partii - Ryszarda Petru - jako rosyjskiego agenta, oburzeniu jej
partyjnych kolegów, słusznego zresztą, nie było końca. Dziś ani słowem pani
poseł nie odcina się od znacznie bardziej haniebnego motywu spektaklu.

Reżyser ,,Klątwy", bo taki tytuł nosi owa ,,sztuka", nie jest Polakiem. Może
wskutek tego nie jest on świadomy kim dla nas był i wciąż jest papież Jan
Paweł II. Jednak aktorzy występujący w tym spektaklu, ludzie - wydawać by
się mogło - inteligentni, a także dyrekcja placówki oraz jej przełożeni w
strukturach warszawskiego ratusza, z pewnością wiedzieli jaki wydźwięk
przyniesie zaprezentowanie scen nie tylko wulgarnych, ale przede wszystkim
obrażających uczucia religijne dużej części Polaków. I tylko względnie
spokojnej naturze naszego narodu można zawdzięczać to, że w kilka godzin po
premierze nie zostały jeszcze wybite wszystkie szyby tegoż teatru, ani nie
został on jeszcze spalony."

A teraz mów do mnie jeszcze - o przestrzeni publicznej i jej zawłaszczaniu.
Obojetnie przez kogo - przez kogo tam sobie chcesz. Niewiniątko Ty.

--
XL

Świetna muza
Jak stracić męża?
Pomniki
Chetni na mariologie, soteriologie lub pneumatologie katolicka?
Kefir - oszustwa kapitalizmu