Pralka - oczyszczanie dozowników

1. Data: 2004-09-01 19:09:09

Temat: Pralka - oczyszczanie dozowników
Od: "Leszek Olech" <L...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Co jakiś czas trzeba je wyczyścić, bo gromadzi się w nich nieładna maź
(szczególnie w części ze zmiękczaczem).
Niestety (nie wiem po co) dozownik Whirpool-a ma tak zawiłe dozowniki,
że trudno do nich dotrzeć ze szczoteczką czy druciakiem do czyszczenia
butelek. W najgłębszych zakamarkach dość szybko gromadzi się taki
'glut', który nie chce się rozpuścić nawet pod wpływem żrącej substancji
do czyszczenia patelni.
Czy doszliście czym to rozpuszczać?

Leszek Olech
------------

1. Data: 2004-09-01 19:21:24

Temat: Re: Pralka - oczyszczanie dozowników
Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Olech" <L...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> butelek. W najgłębszych zakamarkach dość szybko gromadzi się taki
> 'glut', który nie chce się rozpuścić nawet pod wpływem żrącej substancji

U mnie w dodatku regularnie pojawia się przepieknej urody grzyb, w kolorach
od czarnych kropek po czerwono-flamingowe glutki. Ja szufladkę wyciągam,
wyciągam też wszystkie wnętrzności z szufladki (na szczęście w moim
Whirlpoolu te zawiłe rzeczy przy dozowniku do zmiękczacza są wyciągalne)
potem moczę, szoruję starą szczotką do zębów i Cifem.

Potem staram się pamiętać o zostawieniu otwartej szufladki po praniu.
Przestałam też używać tradycyjnych proszków, które do tej szufladki się
sypie. Zamiast nich używam żelu do prania, który wkładam bezpośrednio do
bębna. Ale zmiękczacza używam i ta część szuflady ciągle mi się glutkuje...
:(

Mój problem jest podobny: grzybek siedzi i ma się dobrze też ponad
szufladką, wewnątrz pralki i trudno mi do niego dosięgnać, nawet tak
precyzyjnym urządzeniem myjącym jak szczoteczka Aquafresh... Jak się go
pozbyć lub jak mu zapobiec?? RATUNKU!
Agata

1. Data: 2004-09-02 06:49:26

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek napisał:

(cut urzekająca historia o grzybkach...)
> [...]
> szufladką, wewnątrz pralki i trudno mi do niego dosięgnać, nawet tak
> precyzyjnym urządzeniem myjącym jak szczoteczka Aquafresh... Jak się go

Może spróbuj namoczyć w Ace czy innym "żrącym" wybielaczu?

Pzdr
PWZ

1. Data: 2004-09-02 06:53:08

Od: "Lesio5" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> butelek. W najgłębszych zakamarkach dość szybko gromadzi się taki
> 'glut', który nie chce się rozpuścić nawet pod wpływem żrącej substancji

Bo chcesz rozpuszczac zasade zasada - a na to trzeba kwasu.
Ogólnie rzecz biorac czyszczenie podajników Whirlpoola wymaga duzo
cierpliwosci i patentów. Moim jest np. wypelnienie podajnika roztworem kwasu
(np. fosforowy) odczekanie, zamkniecie ustrojstwa i wytrzepanie tego plynu z
obwodu. Szczególnie to wytrzepanie wymaga patentu - bo plyn sam nie
splynie - chyba ze po uruchomieniu płukania.

I przede wszystkim - NIE STOSOWAC BEZPOSREDNIO KONCENTRATÓW tylko płyn
stosowac juz rozcienczony. Duzo wolniej podajnik glucieje i zagrzybia się.

--
Leszek Grelak - Lesio5
Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

1. Data: 2004-09-02 07:49:33

Od: LW <L...@H...Org> szukaj wiadomości tego autora

Agatek <agatek@_nospam_site.krakow.pl> napisał:

> [...]

> bębna. Ale zmiękczacza używam i ta część szuflady ciągle mi się glutkuje...

Tak jak Ty nie uzywam pojemnikow do proszku, ale tez nie uzywam tych do
zmiększacza. Poniewaz jak dla mnie i tak plukan jest za malo, po ostatnim
plukaniu wlewam rozcienczony srodek zmiekczajacy do komory bebna -
i dodaje jeszcze jedno plukanie.
Te dozowniki Whirpoola to zmora ;-)
Niestety jest problem przy praniu nr 1, ktore wymaga dwukrotnego podania
proszku - nie da sie w czasie prania otworzyc drzwiczek ;-(

Pozdrowienia,
LW

1. Data: 2004-09-02 16:07:08

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te dozowniki Whirpoola to zmora ;-)

No coz, na pocieszenie: w Indesicie tak samo grzybieje i glucieje. Co prawda
latwiej wyciagnac dozownik, ale za to ma takie zakamarki, ze i
super-hiper-szczoteczka Aquafresh sie
nie dotrze :-( trzeba namaczac :-(

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-09-03 09:54:24

Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> I przede wszystkim - NIE STOSOWAC BEZPOSREDNIO KONCENTRATÓW tylko płyn
> stosowac juz rozcienczony. Duzo wolniej podajnik glucieje i zagrzybia się.

Potwierdzam.
Kiedys podajnik to conajmniej raz w miesiacu czyscilam, teraz gdy wlewam
plyn rozcienczony raz na kilka miesiecy i to raczej profilaktycznie, a nie
dlatego, ze musze.

m.

1. Data: 2004-09-03 11:27:44

Od: "star" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Olech wrote:
> Czy doszliście czym to rozpuszczać?

Raz na jakis czas myje pojemnik w zmywarce. Efekt gwarantowany.

--
star

1. Data: 2004-09-03 11:46:40

Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-09-03 13:27 +0200, Użytkownik star napisał :

> Raz na jakis czas myje pojemnik w zmywarce. Efekt gwarantowany.

Ja tez. Na poczatku sie balam, ze sie zmyja oznaczenia na dozowniku, ale
trzymaja sie nadal. Kapie regularnie w zmywarce w temp. 50C.
Edytka [edymon]

/A wolę być starą dupą niż młodym dupkiem/
/Stasio/

1. Data: 2004-09-07 08:07:36

Od: "Tomac" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julita" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> No coz, na pocieszenie: w Indesicie tak samo grzybieje i glucieje. Co
prawda

Candy i Ardo to samo - nie wiem czy jest jakaś która tego nie ma.

Pozdr,
Tomac

Instrukcja do pralki Indesit?
Przetwory domowe-jak długo można je trzymac
no text
Mebelki kuchenne - patenty
Nie GDZIE, ale CZY okap kuchenny