Precz z Unia Europejska ;-)

1. Data: 2001-08-28 09:52:17

Temat: Precz z Unia Europejska ;-)
Od: "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche w nawiazaniu do tekstu o Ajvarze chciałbym zwrócić, ze jeszcze do
niedawna w Warszawie w sklepie z bulgarskimi winami byly dostepne rozne
bulgarskie spacjaly. ktore stopniowo zaczely znikac. jak mi tlumaczyl
wlasciel tego interesu ze wzgledu na wymogi Uni Eurpejskiej. Najpierw
zniknal ser szopski a bylo to jedyne miejsce, gdzie moznabylo dostac
orginal. W sobote zaszedlem i okazalo sie, ze z asortymentu zniknela tez
bulgarska pasta paprykowa troche w typie wlasnie Ajvaru. Z luboscia
oddawalem ja do papryki faszerowanej a teraz musialem siegnac po Ajvar,
ktory nie jest gorszy ale inny. Niepokoja mnie tez inne wiesci dobiegajace
mnie z Brukseli. Chodzi o rzeczy zwiazane z roznymi wyrobami domowymi a wiec
wszelkiego rodzaju ksizonkami, przetworami i domowymi wedlinami. Podobno
zgodnie z normami UE ma zostac zakazana sprzedaz surowych jelit zwierzecych
w ktre od wiekow w Polsce uzywa sie do domowej wedliny i slynnej kiszki
ziemniaczanej, kapusta kiszona i takiez ogorki nie bedzie mogla byc
sprzedawana w beczkach na targowiskach bo nie zawieraja odpowiednich
konserwantow a beczki sa niehigieniczne. Sprzedawanie zas domowego twargu i
smietany bedzie zas nieledwie zbrodnia.
Co grupowicze na to? Nasi negocjatorzy o czesc polskich interesow zadabali
ratujac oscypek i szprotke niestety okazuje sie, ze nie o wszystkim
pamietali
Czarek

1. Data: 2001-08-28 10:12:56

Temat: Re: Precz z Unia Europejska ;-)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Z biurokracja ciezko sie walczy. Proponuje zejscie do podziemia,
ale wydaje mi sie, ze nie pierwsza to powiedzialam glosno.
Partyzantka gora!!

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-08-28 10:30:01

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Lutynica. Tak chyba nazywa sie ta bulgarska wersja Ajvaru. Ja to jadlem ze
sloikow domowej roboty. Pycha! Gdyby ktos mial przepis, to mordke wycaluje. Co
do EU, to podobne jaja byly z niektorymi francuskimi serami i niemieckim piwem.
Chciano, nam, prawdziwym piwoszom bez wzgledu na narodowosc, zaserwowac
swinstwo, jak to, ktore robia w Belgii. Niemcy maja najstarsze prawo czystosci
piwa. Do niedawna sadzono, ze pochodzi ono z XVI w. ale stosunkowo niedawno
odkryto prawo jeszcze starsze wydane przez turyngijskiego ksiecia. Niemcy surowo
karali tych, ktorzy piwo falszowali albo polepszali niedozwolonymi srodkami.
Slowem, czasami eurokraci musza popuscic. Jesli chodzi o higiene sprzedawanych
produktow, to z jednej strony warto sie nad tym zastanowic czy aby napewno
powinno tak byc, jak do tej pory bylo. Vide. wspomniane przedtem "podwedzane"
pomidory. Z drugiej zas strony, akurat w czasie kiedy trwala dyskusja na temat
higieny produkcji, przechowywania i sposobu sprzedarzy zywnosci w krajach EU, w
niemieckich samach pojawily sie ogorki i kapusta z beczki, bylej enerdowskiej
firmy, spod polskiej granicy. Polska kielbase mozna kupic w coraz czesciej i z
takimi sami skladnikami jak w Polsce. No coz, Polska "europezuje" sie a Bulgaria
spychana jest na kraj "cywilizowanej" Europy. Choc czasem w etnicznych sklepach,
trafiam na bulgarskie produkty i to nie tylko wina. Mniejmy nadzieje, ze
Bruksela nie pozbawi nas wszystkiego co dobre i smaczne.

Irek

1. Data: 2001-08-28 10:41:57

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co grupowicze na to? Nasi negocjatorzy o czesc polskich interesow zadabali
> ratujac oscypek i szprotke niestety okazuje sie, ze nie o wszystkim
> pamietali
> Czarek

jak to mowi moja mama "macie tren swoj dobrobyt i EUROPE"
Niestety......
Aga ktorej do europy sie nie spieszy i ktora pila mleko prosto od krowy
recznie wydojone i ogory z beczki tez uwielbia..... i do tej poty zyje i
dobrze sie ma

1. Data: 2001-08-28 13:29:51

Od: "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

----------
In article <9mfsau$rtr$1@news.tpi.pl>, "Agnieszka Litwin"
<a...@a...com.pl> wrote:

> [...]
> Aga ktorej do europy sie nie spieszy i ktora pila mleko prosto od krowy
> recznie wydojone i ogory z beczki tez uwielbia..... i do tej poty zyje i

Acha zapomnialem jeszcze dodac do Czerwonej Ksiegi ginacych gatunkow
jedzeniowych produkty z krwia
1. kaszanka
2. czernina
Moj znajomy twierdzil nawet, ze polskie karpie tez nie trzymaja standardow
ale w to juz nie bardzo wierze
Czarek

1. Data: 2001-08-28 14:11:38

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja tak lubie szary barszcz (barszcz z kri wieprzowej z podrobami)
Aga

1. Data: 2001-08-28 14:19:55

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci
do grup dyskusyjnych napisał:t...@4...com..
.
> Z biurokracja ciezko sie walczy. Proponuje zejscie do podziemia,
> ale wydaje mi sie, ze nie pierwsza to powiedzialam glosno.
> Partyzantka gora!!
Szkoda, ze nie powiedzialas, ze "wyspiarze" wywalczyli sobie
korzystniejsze przepisy niz te, jakie nam sie proponuje.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-28 16:24:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Szkoda, ze nie powiedzialas, ze "wyspiarze" wywalczyli sobie
>korzystniejsze przepisy niz te, jakie nam sie proponuje.
>pozdr. Jerzy

bo to sie trzyma tak na slowo honoru ..przynajmniej tak mi sie
wydaje patrzac z boku na swiat polityczny tego kraju (gl. mam tu
na mysli wybory na szefa partii konserwat. ...)
ale i tak dalej sa spory o angielska czekolade i chipsy (podobno
pewne ich smaki maja zginac!). Czekolada podobno nie zawiera
wystarczajaco masy kakaowej i nie powinna sie nazywac chocolate a
vegelate...o rany...

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-02 17:41:49

Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> zadabali

kwestia dogadania się z UE. Większość krajów EU ma "swoje" narodowe
potrawy i nawyki.Np potrawy mogą być nazywane "włoskie" jeżeli są
wyprodukowane we Włoszech, a "niemieckie" może być byle gdzie robione.
Szwedzi mają swój snys i choć w całej EU jest zabroniony, w Szwecji
można toto kupić. Tak samo surowe sery w Austrii czy Francji. Twardy ser
biały można kupić tylko w Austrii i Polsce ;-)) Tak samo niektóre
rodzaje kiełbasy hiszpańskiej.

Wystarczy tylko zadeklarować np. ogórki małosolne jako produkt
tradycyjny narodowy i EU się na to musi zgodzić (ale na eksport tego
niekoniecznie). Tylko w zdolności polskiego rządu i parlamentu nie
wierzę, stąd moje przywiązanie do tej strony Odry, które jakiś domorosły
poliglota źle zrozumiał...

Waldek

1. Data: 2001-09-04 07:24:21

Od: j...@p...fm (jerzol) szukaj wiadomości tego autora

Pan (chyba jednak jeszcze nie Herr) "Waldemar Krzok"
<5...@t...de>
To: <p...@n...pl> omawiając problem narodowych
specjałów w ramach UE wystukał na zakończenie:

> [...]
nie wierzę, stąd moje przywiązanie do tej strony Odry, które
jakiś domorosły poliglota źle zrozumiał... Waldek>

.... kilka tygodni cię nie było i widzę, że nie był to czas
stracony, bo poświęciłeś go na ratowanie resztek swej narodowej
tożsamości, która się w tobie tli jeszcze. Chuchaj i dmuchaj na
ten cenny ogienek, bo żyjąc po tamtej stronie Odry przekonałeś
się boleśnie już chyba nieraz kim jesteś dla tubylców i co
gorsza, nie wiesz tak naprawdę, kim jesteś dla tubylców
mieszkających po polskiej stronie tej rzeki ...., a polityce daj
spokój na tej grupie - będzie nam (tobie i mnie) łatwiej
korzystać z zasobów tej wspaniałej grupy :-)

--
pozdrawiam i wyciągam rękę do zgody

http://POCZTA.interia.pl/ - sa powody by korzystac!

pizza
kurs c
Recykling sloikow - mam watpliwosci
punije lignije( kalmar po domowemu)proste
szarlotka z pianą z białek - kto ma przepis?