Problem z bieluniem

1. Data: 2000-05-15 07:31:09

Temat: Problem z bieluniem
Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam
Nie dawno zakupilem "po promocji" w Auchan dature. Tania, ladna, ale.....po
kilku dnach pojawil sie na roslinie robal (wybacz jasli czytasz). Tworzy
pajeczynke taka jak male pajaki - dosc gesta i mocna. Po niej zasuwaja
malutkie robale, mnostwo malutkich robali.
Obecnosc tegoz badziewia najwyrazniej nie sprzyja mojej roslinie, poniewaz
gubi liscie i na razie nie rosnie. Pytanie do Grupowiczow: co to za robactwo
i jak sie tego pozbyc?
Mialem pod reka srodek przeciw owadom firmy Target. Popsikalem i zobaczymy.
Nie wiem czy to nie jest jakas odmiana przedziorka, ale te pajeczynki mnie
zbijaja z tropu (zbyt duze, no i rodale sie po nich poruszaja dosc
sprawnie). Roslina wyglada juz dosc mizernie (nie bylo mnie w domu trzy dni
i sie rozplenily), wiem, ze odbije, ale co to za cholerstwo? Dzieki, mam
nadzieje, ze ktos pomoze
pozdrowka
Jarek

2. Data: 2000-05-15 07:42:44

Temat: Re: Problem z bieluniem
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2000-05-15 07:43:53

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Sorki kliknelo mi sie .
A tak swoja szosa zwroc uwage na inne rosliny zeby Ci to cholerstwo sie nie
rozlazlo.
Pozdrawiam Juras

4. Data: 2000-05-15 08:23:06

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od razu jak zobaczylem wywalilem do oddzielnego pomieszczenia z dala od
reszty roslin. Chyba nie zdazylo sie rozplenic. Bielunie "wlasnej produkcji"
trzymaja sie dobrze.
pozdrowka
Jarek

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...

5. Data: 2000-05-15 08:34:15

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

A moze wykapac bielunia,Prysznic zmyje robale,i obedzie sie bez chemii.
Juras

6. Data: 2000-05-15 08:55:49

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze wykapac bielunia,Prysznic zmyje robale,i obedzie sie bez chemii.
bieluna tak,

datury nie,
dlaczego? bo jesli to ta z eklerka na bielanach to moze byc kiepsko.
Dwóch producentów, dwie torebki, jedno zdjecie tej samej rosliny a napisy:
datura wymarza;
bielun zimuje w gruncie!
i badz tu madry, pozdr Jerzy

7. Data: 2000-05-15 09:19:46

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nooooo taaaaaak......
Prosze mnie poprawic, ale: czy datura cos tam to nazwa lacinska a bielun -
polska, tej samej rosliny? Bo z tego co wiem to tak. Wydaje mi sie, ze
bielun/datura wogole nie zimuje w gruncie. Chyba nie jest od tego samego
producenta co ta z eklerka, bo moja nie miala nawet napisane na opakowaniu
jaki to kolor (ponoc zolta).
Troche trudno byloby pozbyc sie tego robactwa prysznicem, poniewaz tak jak
pisalem, pajeczynka jest dosyc mocna i by sie nie wyplukala podejrzewam
(chyba ze z sila wodospadu :-)
Preparat, ktorego uzylem jest skuteczny wobec innych robali, moze i tego
zalatwi? Nie lubie uzywac chemii, ale jak zobaczylem to co sie dzialo na
mojej roslinie, rozumiecie.....
Ale chcialbym sie dowiedziec z czym walcze bo nie lubie podchodow :-(((
pozdrowka
Jarek

Użytkownik Jerzy <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8foe2d$9eb$...@s...icm.edu.pl...

8. Data: 2000-05-15 10:48:23

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Preparat, ktorego uzylem jest skuteczny wobec innych robali, moze i tego
> zalatwi? Nie lubie uzywac chemii, ale jak zobaczylem to co sie dzialo na
> mojej roslinie, rozumiecie.....
użyj TENDER Perycuta, tylko delikatnie bez przesady, nie tak aby ściekał,
dwa-trzy razy co 2-3 dni. Powinno zadziałać.
pozdr Jerzy

9. Data: 2000-05-15 10:59:46

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki
podrowka

dyskusyjnych napisał:8foklh$pnt$...@s...icm.edu.pl...

10. Data: 2000-05-15 11:31:24

Temat: Odp: Problem z bieluniem
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek Grzelak <g...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> producenta co ta z eklerka, bo moja nie miala nawet napisane na opakowaniu

Co do łaciny, to w ogóle chyba była jakaś zmiana nazewnictwa i kołacze mi
się po głowie hasło "brugmansia". Po polsku bieluń.
W gruncie nie zimuje, ale są gatunki jednoroczne, które się samoistnie
wysiewają (bodajże bieluń dziędzierzawa? niech mnie ktoś poprawi)

Pozdrawiam, Basia.

Morela usycha.
wisnia
nowy szkodnik ogrodow wodnych