Problem z pieciolatkiem - prosba o pomoc

21. Data: 2007-03-08 14:19:33

Temat: Re: Problem z pieciolatkiem - prosba o pomoc
Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "malalai" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
news:esp1rs$4qg$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Dorota" < napisał
>

> prawda to. nie chodzilo mi o rozumienie uczuc, tylko o samo zachowanie,
> ze wie, ze nie powinien sie tak zachowywac.

Czasem trudno sie opanować, musi się dopiero nauczyć jak cywilizowanie
okazywać swe frustracje.
Tutaj graja emocje, teoria sobie, a praktyka sobie.
Sama wiem, że nie powinnam krzyczeć na młode, a zdarza mi się, jak mnie
sfrustrują ponad przeciętną.

> emocje uzewnetrznia, natomiast na wszelkie proby rozmowy reaguje wlasnie
> calkowitym zamknieciem sie w sobie. to mnie bardzo martwi i nie wiem jak z
> nim rozmawiac, zeby sie otworzyl..:(

Nie znajduje się w nowej sytuacji, uznaje Cie za winną (i tu pewnie ma
rację) i traci przynajmniej część zaufania, które miał do Ciebie wcześniej.
A do tego w ten sposób uzyskuje więcej Twego zainteresowania, niż gdyby był
grzeczny i skory do rozmów.
Skorzystaj z pomocy fachowca.
Psycholog patrzy z zewnątrz bez emocji, jest nieuwikłany w wasze zależności,
łatwiej mu będzie ocenić całą sytuację i dotrzeć do młodego, podpowie, jak
rozmawiac z synem itp.
D.

22. Data: 2007-03-08 18:22:54

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> cos bardzo podobnego roi sie w mojej glowie. problemem jest jak sobie z
> tym poradzic.. ksiazka juz zamowiona;)

We wstępie do książki chyba jest to napisane, ale tą książkę ("Jak
mówić...") czyta się powoli. Nie więcej niż jeden rozdział tygodniowo.
Jednocześnie powoli stosuje się zawarte w niej wskazówki. To tak, żebyś nie
chciała, żeby coś zadziało się za szybko. Wychowanie to proces długotrwały.
Więc do książki i zmian w swoich kontaktach z synem zabierz się w sposób
zgodny z charakterystyką procesu wychowania.
Joanna (syn Michał 20 lat, córka Anna 18 lat)
http://jduszczynska.republika.pl/

23. Data: 2007-03-08 20:13:54

Od: Old Rena <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisała:
> We wstępie do książki chyba jest to napisane, ale tą książkę ("Jak
> mówić...") czyta się powoli. Nie więcej niż jeden rozdział tygodniowo.
[ciach]
Z tym, że nie ma obowiązku czytania po kolei, IMO. W każdym razie ja
swojego czasu zaczęłam od rozdziału, który był mi najbardziej potrzebny.
A potem według własnego uznania. Nie czytałam powoli. Nie ćwiczyłam w
jednym tygodniu nazywania uczuć, a w następnym zachęcania do współpracy,
czy co tam było po kolei [1]. Za to często do niej wracałam, tym razem
czytając rozdziały wedle kolejności.

--
Old Rena, matka gimnazjalisty
[Renata Gierbisz]

[1] pożyczyłam komuś, dobra dusza ja, i zniknęła jak sen złoty

24. Data: 2007-03-08 20:41:09

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Old Rena napisał(a):

> [...]
> jednym tygodniu nazywania uczuć, a w następnym zachęcania do współpracy,
> czy co tam było po kolei [1]. Za to często do niej wracałam, tym razem

Zamówiłam sobie na allegro przedwczoraj, ponoć jutro do mnie dotrze.
Ciekawa jestem czy te wszystkie bzdurne pytania, które chciałabym wysłać
na grupę, załatwi ta książka :-)

--

Paulinka

25. Data: 2007-03-08 22:10:10

Temat: Re: [OT] Problem z pieciolatkiem - prosba o pomoc
Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:espkis$cdj$1@news.onet.pl>
Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> pisze:

Joanna (syn Michał 20 lat, córka Anna 18 lat)
http://jduszczynska.republika.pl/

Asia, uaktualnij choć trochę stronę, bo nijak ma się do rzeczywistości ;-)

--
Nixe

26. Data: 2007-03-09 09:50:03

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> http://jduszczynska.republika.pl/
>
> Asia, uaktualnij choć trochę stronę, bo nijak ma się do rzeczywistości ;-)

W przypływie nadmiaru wolnego czasu i natchnienia jednocześnie na pewno to
zrobię.
Rozumiem, że chodzi Ci głównie o aktualne zdjęcia dzieciaków... Michałowi
się jeszcze szkoła nie zgadza - ostatnio jest studentem... Czas płynie, my
się nie zmieniamy, tylko dzieci nam rosną...
Joanna

konkurs i ta dziewczynka z nadopiekuńczą mamusią
Świetlicowe zwyczaje
kieszonkowe Waszych pociech?
zwolnienie do szkoły
grypa - utrata przytomości u 11-latka