Problemy z piętami - szukam _dobrego_ ortopedy-proszę o każde info....

1. Data: 2004-09-20 15:19:38

Temat: Problemy z piętami - szukam _dobrego_ ortopedy-proszę o każde info....
Od: harlej <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Mój ojciec-jest w wieku 48 lat, zdrowy.Otóż ma od pewnego czasu (3 miesiące)
problemy z piętami.
Mianowicie kiedy wstaje rano z łóżka , bardzo bolą go pięty , prawie nie
może chodzić.Nie ma odcisków, ani wrzodów, ani grzyba,ani opuchlizny, nie
ma żadnych widocznych objawów ani zmian chorobowych.
Po kilkunastu minutach chodzenia ból staje się trochę lżejszy, by później
stać się jeszcze mniejszy, niemniej jednak cały dzień wyrażnie odczuwalny.
Kiedy usiądzie na dłuższy czas, np jakiś program w TV, wtedy znów musi
"rozchodzić" się , bo ból natychmiast po wstaniu z fotela jest taki sam jak
rano.Jak się "rozchodzi" to ból staje się wiele mniejszy.
Niestety w ciągu 2 ostatnich tygodni objawy mocno się nasiliły.

Wobec tego , że do tej pory lekarze nie bardzo potrafią zdiagnozować , co
się dzieje, chciałbym zadać Wam kilka pytań:

1.Co to może być za przyczyna?
2.Czy mieliście kiedyś podobne problemy?
3.Czy da się w jakiś prosty ale skuteczny sposób wyleczyć podobne
dolegliwości?
4.Czy znacie w województwie śląskim naprawdę dobrego ortopedę-traumatologa?
5.Może istnieje jakaś dobra prywatna lecznica?
Proszę o wszelkie namiary, kontakty, informacja, ta sprawa jest dla mnie
naprawdę bardzo ważna.

Wielkie dzięki z góry

--
harlej

2. Data: 2004-09-20 19:44:29

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chcę się bawić we wróżkę, ale z Twojego opisu rysuje się raczej obraz
zaburzeń neurologicznych bądź naczyniowych (albo ich kombinacji). Oczywiście
problem ortopedyczny nie jest wykluczony. Żeby to rozgryźć konieczne jest
dokładne badanie kliniczne i wywiad. W którym miejscu dokładnie boli, czy
ból promieniuje, jaki ma charakter, czy ból nasila się podczas wykonywania
jakichś konkretnych ruchów stopą lub nogą, czy bolą obie pięty równo, czy są
jakieś dodatkowe dolegliwości itp, itd - bardzo szczegółowo. Nie każdemu
lekarzowi się chce, stąd się bierze problem. Spróbuj wykonać w domu tacie
prosty test. Połóż go na plecach na twardym podłożu i podnieś mu do góry
wyprostowaną nogę (trzymając za kostkę). To samo z drugą nogą (to Ty masz
aktywnie podnosić rozluźnione nogi ojca) Powinnaś bez problemu podnieść do
kąta prostego. Jeśli wcześniej wystąpi ból promieniujący od kręgosłupa,
wskazuje to na "korzonkowe" pochodzenie bólu.

Tak czy inaczej doradzałbym konsultację u neurologa.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-22 08:41:36

Od: " " <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja bym poszla do zwyklego lekarza internisty - i zrobila rtg w kierunku
ostrog pietowych.

4. Data: 2004-09-22 17:03:56

Od: GS <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

harlej <h...@p...onet.pl> schrieb in im Newsbeitrag
>2.Czy mieliście kiedyś podobne problemy?

Ja mam.
Nie ma jeszcze diagnozy. Zaczęto od rtg kości piętowych. Jutro odbiór fotki
z opisem i kolejne spacery... od gabinetu do gabinetu :-)

43 lata, kobieta, od roku załapałam zbędne 25kg - następstwo wyjścia z
nadczynności tarczycy i wpadka w niedoczynność. Ostatnio HTS w normie (1,02
uIU/ml), za to a-TPO przekroczone ponad 15 razy (596,5 IU/ml).
USG dopplerowskie żył nóg wykazało ich drożność, ale... zastawki w ujściu
żył odpiszczelowych są niewydolne.

5. Data: 2004-09-23 14:54:32

Od: GS <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" " <z...@N...gazeta.pl> schrieb in im Newsbeitrag
>a ja bym poszla do zwyklego lekarza internisty - i zrobila rtg w kierunku
>ostrog pietowych.

No i... u mnie są - piękne, dolne i górne :-(

Pigułki antykoncepcyjne i ból głowy
Augmentin&Unidox
jak mieć dobre EEG?
badanie moczu