Produkty przydatne przy DO

1. Data: 2002-05-20 09:33:25

Temat: Produkty przydatne przy DO
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio, w poszukiwaniu tlustych produktów spotkalem
twarog smietankowy (popularny od wielu lat) na którym pisze ze ma 55%
tluszczu ale w suchej masie.
Zaden spotkany dotychczas ser nie mial takiej zawartosci tluszczu
(napisanej), mysle ze w mokrym produkcie to bedzie tego ze 30%.
W zadnych tabelach nie znalazlem tego twarozku.
Czy zna ktoś zawartosc BTW dla tego produktu?
Drugie pytanie dotyczy uzywania maki.
Do plackow serowo-jajecznych, klusków lanych itp
uzywam zawsze nieco maki.
Maka pszenna mi sie jednak nie podoba i mysle ze zdrowsza bylaby moze maka
zytnia razowa albo maka gryczana lub kukurydziana. Czy ktoś z optymalnych
zastanawiał sie nad tym?

2. Data: 2002-05-20 10:02:19

Temat: Re: Produkty przydatne przy DO
Od: "MORGANO/BYTOM" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zytnia razowa albo maka gryczana lub kukurydziana. Czy ktoś z optymalnych

Jak przyrządzić pyszne kluski z jajek i białego sera.
Są to tak zwane KRÓTKIE KLUSKI BAWARSKIE.

KLUSKI Z JAJEK I SERA BIAŁEGO
WAGA. N A Z W A . B. T. W. KCAL.
700g. Ser biały tłusty 123,9 -70,7 -24,5 -1239
500g. Jajka całe 10szt 62,5- 53,5 -5,0 -755
150g. Mąka krupczatka 14,1 -2,4 -111,2-519

OGÓŁ. 1350g. OGÓŁEM B-T-W-KCAL>
200,5 -126,6 -140,7 -2513

100 g. <PRODUKTU> 14,9 -9,4- 10,4- 186

STOSUNEK> 1- 0,6- 0,7

Krótkie kluski Bawarskie. Są to bardzo pyszne, optymalne kluski.
Dlaczego Bawarskie ponieważ, kluski te są bardzo popularne w Bawarii i stamtąd
się wywodzą.
W sklepach można kupić specjalny przyrząd do przygotowania tych klusek.
Oryginalna nazwa tego urządzenia to SPÄTZLE HOBEL, wynaleziona w 1928 roku.
Jest to bardzo proste i przydatne urządzenie do przygotowania klusek.
Opiszę jak przyrząd wygląda: Jest to cienka stalowa, nierdzewna płytka długości
około 22 cm, szerokości około 8cm.
W tej płytce są dziurki, dużo dziurek, około 90-100 o średnicy 6mm.
Do tej stalowej płyty która ma prowadnicę jest dołączony pojemniczek do którego
wlewamy przygotowane ciasto.
Ruchem posuwistym przesuwamy raz w lewo raz w prawo pojemnik z ciastem.
Ciasto przez te dziurki wpada do garnka z wrzącą, osoloną gotującą się wodą. Kto
nie ma takiego przyrządu może sobie poradzić zastępczo w inny sposób.
Pojedyncza tarka a z dziurkami do szatkowania marchewki. Przez te dziurki też
można powoli wlewać nad wrzątkiem nasze ciasto do słonej wody.
Można również wykorzystać zastępczo plastykowy lejek o średnicy jak wyżej i
wlewać ciasto przez lejek i efekt będzie taki sam, lub podobny.
Na wrzątku kształtują się niepowtarzalne kluseczki, które wystarczy, że raz
wypłyną i się zagotują i już są gotowe.
Wówczas zraszamy te kluski zimną wodą i przelewamy do durszlaka. Gdy woda
ścieknie możemy kluski podawać lub porcjować po 100g dla jednej osoby. Kluski
wkładam do plastikowych pojemników, lub plastikowych woreczków.
Kluski można przechowywać w zamrażarce dowolnie długo nawet dwa trzy tygodnie.
Przed spożyciem należy je wyjąć i zaleć lekko osolonym wrzątkiem i przez
moment zagotować,
wówczas dochodzą do poprzedniej postaci i są gotowe do spożycia.
Są znakomite do gulaszu , drobiu, mięs, rosołu, zupy pomidorowej, ogórkowej
do oraz według własnego uznania do wszystkiego zamiast ziemniaków. Przygotowanie
ich jest dziecinnie łatwe. Wszystkie składniki miesza się mikserem.
Tylko na jedną rzecz muszę zwrócić WAM uwagę i to bardzo ważną.
Niejednokrotnie jak się mówi o w/w kluskach w różnych przepisach mówi się mąka
nie wymieniając jej gatunku, to wielki błąd a tą mąką o którą chodzi w tym
przepisie jest MĄKA KRUPCZATKA. Jest to bardzo ważna informacja, żeby kluski
się udały, a nie zrobiła się z nich kluszczanka.
Wypada w tym miejscu dodać również taką ciekawostkę, że kluski te możemy
przyrządzić również z domieszką szpinaku, który dodajemy do masy.
Wówczas należy doliczyć do receptury również wartość B-T-W szpinaku. Kluski tak
przyrządzone są najlepsze dla optymalnych lepsze wszelkiego rodzaju makaronów.
Można je spożyć również zmieszane z gotowaną kiszoną kapustą i do tego duszone
żeberka. Kluski mogą być oblewane również przetopionym boczkiem. Można je
również łączyć z tartym żółtym serem i oblać przesmażoną na smalcu cebulką.
Kluski są bardzo praktyczne i treściwe. Mogą być wykorzystane wszechstronnie.
Oczywiście przedstawione przeze mnie propozycje dodatków należy sobie dopiero
samemu obliczyć.
Moja wersja dotyczy tylko produktu czystych klusek, bez dodatków. Smacznego!
Innym razem omówię ziemniaki, obsmażane.

Smacznego
życzy Morgano

3. Data: 2002-05-20 13:00:21

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie tylko wykpiles sie cytatem z
przeczytanej juz przeze mnie publikacji.
Czy masz dane BTW dla innej maki jak zytnia, gryczana, kukurydziana i jak to
sie ma do DO?

4. Data: 2002-05-20 18:53:57

Od: "alf" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> (napisanej), mysle ze w mokrym produkcie to bedzie tego ze 30%.
> W zadnych tabelach nie znalazlem tego twarozku.

kiedys tez nad tym sie zastanawialem i ztego co pamietam to zawartosc
bialka
jest w serach w miare stala i zawiera sie od 17 do 25 %
mysle ze przyjecie do obliczen wartosci 22% bedzie bezpieczne pod warunkiem
ze ser nie stanowi 100% zrodla bialka w twojej diecie ;-)

> Maka pszenna mi sie jednak nie podoba i mysle ze zdrowsza bylaby moze maka
> zytnia razowa albo maka gryczana lub kukurydziana. Czy ktoś z optymalnych
> zastanawiał sie nad tym?

make zytnia ostatnio kupilem u "Duszy" a razowej nie moge dorwac od
dluzszego czasu
jak gdzies namierzysz to daj znac!!!

(z kukuryziana lepiej dac spokoj)

5. Data: 2002-05-21 07:03:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alf" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
warunkiem
> ze ser nie stanowi 100% zrodla bialka w twojej diecie ;-)

Jakoś tak mi się zdaje, że pytanie było o tłuszcz, a nie o białko i
faktycznie jest duża ilość produktów mleczarskich takich, że jest podana
zawartość białka i węglowodanów w produkcie, a tłuszczu w jego suchej
masie...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2002-05-21 08:46:59

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> faktycznie jest duża ilość produktów mleczarskich takich, że jest podana
> zawartość białka i węglowodanów w produkcie, a tłuszczu w jego suchej

I nadal nic nie wiem o składzie takiego sera na którym pisza ze ma 55%
tluszczu w SM.

7. Data: 2002-05-21 22:42:16

Od: "alf" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I nadal nic nie wiem o składzie takiego sera na którym pisza ze ma 55%
> tluszczu w SM.

no moze ktos podesle ten link( gdzies w US) to bazy danych
zawartosci skladnikow w roznych produktach (ja niestety go zawieruszylem)

8. Data: 2002-05-22 05:26:27

Od: "Karolina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik alf <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:acei55$r84$...@n...tpi.pl...

> "Tomasz" <t...@p...onet.pl> wrote in message
>
> no moze ktos podesle ten link( gdzies w US) to bazy danych
> zawartosci skladnikow w roznych produktach (ja niestety go zawieruszylem)

http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/nut_search.pl

Karolina

9. Data: 2002-05-22 06:48:28

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik alf <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:acei55$r84$...@n...tpi.pl...

> http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/nut_search.pl

Chyba nie o to chodziło... chociaż fajne...
Lista nie zawiera produktów polskich producentów...

10. Data: 2002-05-22 07:31:19

Od: "Karolina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:acferb$jb$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "Karolina" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> zawieruszylem)

> Chyba nie o to chodziło... chociaż fajne...
> Lista nie zawiera produktów polskich producentów...

Jeśli chodzi o sam link, to na pewno Alfowi o ten właśnie chodziło,
zapewniam Cię :-) W Polsce chyba nie ma takiej bazy.

Karolina

owoce
Optymalni nie tacy znowu optymalni
specjalisci poradzcie!!