owoce

1. Data: 2002-05-20 07:54:28

Temat: owoce
Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do stosujacych diete niskoweglowodanowa:
ktore owoce (i czy w ogole) jadacie?
Z moich obsewacji wynika, ze niemal wszystkie sa dla mnie kacogenne (tak,
tak, lapia mnie migreny nie tylko po wodeczce:-) wiec zostala mi jeno
cytryna i czasem jablko.

pozdrawiam, Iza

2. Data: 2002-05-20 08:01:40

Temat: Re: owoce
Od: "Janek W" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Z moich obsewacji wynika, ze niemal wszystkie sa dla mnie kacogenne (tak,
> tak, lapia mnie migreny nie tylko po wodeczce:-) wiec zostala mi jeno

Pomidory, ogórki, sałata, szczypiorek, koperek itp
sałata, marchewka, buraki, rzodkiewka

owoce: jabłko (jedno albo dwa, nie więcej), cytrusowe,
i inne
nie jesć bananów,
--
Jan Werbinski +48 68 3630000 606269777
j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl

3. Data: 2002-05-20 08:07:12

Od: "Axel D." <a...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

iza wrote:

> [...]
> Z moich obsewacji wynika, ze niemal wszystkie sa dla mnie kacogenne (tak,
> tak, lapia mnie migreny nie tylko po wodeczce:-) wiec zostala mi jeno

nie jestem zadnym specjalista ani znawca :-)
ale wiem (z grupy wlasnie), ze z dostarczania malej ilosci weglowodanow
jest niedotleniony mozg i dlatego boli cie glowa.
ja teraz jestem na diecie kopenhaskiej i mam to samo.

adam

4. Data: 2002-05-20 08:28:44

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Axel D." <a...@f...com.pl> napisał:

> [...]
> jest niedotleniony mozg i dlatego boli cie glowa.
> ja teraz jestem na diecie kopenhaskiej i mam to samo.

Dzieki, ale to nie tak, juz wyjasniam.......
Na diecie niskoweglowodanowej jestem od 2 tygodni, czuje sie fajnie. Nawet
mi sie zeszczuplalo, bez ssania w zoladku.
Z migrena walcze od lat kilku. To ona glownie generuje moje wszelkie
wycieczki po modelach odzywiania. Najwieksze, kilkudniowe migreny miewalam
na diecie wegetarianskiej, nie wynikalo to jak sadze z braku miesa w diecie,
bo jadlam jajka i nabial, ale z masy spozywanych owocow. Nim odkrylam, ze to
po nich mam te istne trzesienia ziemi (a najwieksze po bananach!!!) to sie
tak meczylam i trulam medykamentami. Obecnie miewam je bardzo rzadko, ale
jednak.
Co do niedotlenionego mozgu.......nie odczuwam tego, weglowodany jem, ale
znacznie mniej, czuje sie mocno doenergetyzowana, bije rekordy jazdy na
rowerze, mniej spie, pije mniej kaw, czuje, ze jest ze mna znacznie lepiej.
Pozdrawiam:)

5. Data: 2002-05-20 08:37:36

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek W" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> napisał:

> Pomidory, ogórki, sałata, szczypiorek, koperek itp
> sałata, marchewka, buraki, rzodkiewka
>
> owoce: jabłko (jedno albo dwa, nie więcej), cytrusowe,
> i inne
> nie jesć bananów,

Dzieki:)
Buraki jednak srednio toleruje, z cytrusow jedynie cytryny (zjadam ich
mnostwo) i grapefriuty.
Co do bananow - absolutna zgoda.

pozdrawiam, Iza

6. Data: 2002-05-20 10:13:55

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znacznie mniej, czuje sie mocno doenergetyzowana, bije rekordy jazdy na
> rowerze, mniej spie, pije mniej kaw, czuje, ze jest ze mna znacznie

Cieszę sie że ktoś napisał nareszcie jak sie czuje po przejsciu na diete
niskoweglowodanową.
Ja DO stosuję od 2,5 miesiaca i tez juz po 2 tygodniach odczulem radykalna
zmianę samopoczucia.
Ustapiły arytmie serca, nie czuję nigdy sennosci , spię teraz po 5-6 godzin
dziennie, czuję sie pełen energii i chęci do życia.
Jedynym niezamierzonym efektem jest utrata wagi.
Przez całe zycie miałem stala niedowagę ok 6 kg a po przejsciu na DO ubylo
mi jeszcze 6-7 kg.
Nigdy w życiu nie zamierzalem sie odchudzac, DO rozpocząlem jako próbę
usunięcia od wielu lat leczonej bezskutecznie arytmii serca. Od 2 miesiecy
nie mialem zadnego przypadku arytmii a bezposrednio przed rozpoczeciem DO
miewalem takie stany kilka razy w tygodniu po kilka godzin.
Jesli takie efekty utrzymaja sie dluzej to nic mi wiecej nie potrzeba i nie
będe nawet czytal postow o ujemnych skutkach DO.
Potraktuje DO jako normalne lekarstwo.
Wiekszosc lekarstw na serce ma powazne skutki uboczne a chorzy z
koniecznosci je jednak stosuja.
Jesli wiec na DO zgnije mi nieco wątroba to przynajmniej skutkuje na serce
radykalnie.
Do lekarzy konwencjonalnych chodzilem z ta arytmia od kilku lat i nikt w
niczym mi nie pomógł, wrecz odwrotnie czestotliwość napadów zwiększała się w
zastraszającym tepie.
Przed rozpoczeciem DO myślałem juz że chyba pora do piachu!.
DO rozpocząłem po przypadkowym kontakcie internetowym z kolegą z Australii,
Jerzym Zięba, za co Mu niezmiernie dziekuję.
Ciekaw jestem wrażenia innych osób stosujacych od niedawna Zywienie
Optymalne.

7. Data: 2002-05-20 10:35:38

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał:

> Jesli wiec na DO zgnije mi nieco wątroba to przynajmniej skutkuje na serce
> radykalnie.

;-)))))))
No nie wiem, jak z tym gniciem watroby.....
Na diecie niskotluszczowej, owocowo - warzywnej mialam problemy z wyrzutem
zolci, jej produkcje i oproznianie woreczka wspomagalam ziolami. Dzialaly na
krotka mete niestety. Przy niedostatkach zolci wszystko jest jakby
niedotrawione, mimo bomby blonnikowej paradoksalnie pojawiaja sie klopoty z
wyproznieniem. Biegunki na przemian z zaparciami, cierpi na to niemaly
odsetek kobiet.
Problemu nie mam teraz, od kiedy przeprosilam sie z maslem, nie zaluje oliwy
i w odstawke poszly kluchy i cukierki:)

pozdrawiam nieoptymalnie:)
Iza

8. Data: 2002-05-20 10:41:56

Od: "Janek W" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niskoweglowodanową.
> Ja DO stosuję od 2,5 miesiaca i tez juz po 2 tygodniach odczulem radykalna

DO i d. niskowęglowodanowa to nie musi być to samo.
Stosuję czasami diete niskowęglowodanową ale nigdy nie stosowałem optymalnej

9. Data: 2002-05-20 11:32:33

Od: "janek czarny" <c...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janek W <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "iza" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>

> Pomidory, ogórki, sałata, szczypiorek, koperek itp
> sałata, marchewka, buraki, rzodkiewka

bez buraków byloby OK burak to sam cukieri jego ig jest wysokie

10. Data: 2002-05-20 12:14:48

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> DO i d. niskowęglowodanowa to nie musi być to samo.
> Stosuję czasami diete niskowęglowodanową ale nigdy nie stosowałem
optymalnej

Niemniej, zarówno moja jak i Izy była niskoweglowodanowa ,
ja jej nie musze nazywać DO ważne ze dla mnie jest skuteczna
z czego sie niezmiernie cieszę.

Optymalni nie tacy znowu optymalni
specjalisci poradzcie!!
cambridge