Prośba do ginekologów!

1. Data: 2005-02-05 13:43:59

Temat: Prośba do ginekologów!
Od: "Gosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W poniedziałek mam egzamin praktyczny z ginekologii i nigdzie nie mogę
znaleźć co to jest test komórek pomarańczowych, oraz co to jest objaw Blooma
(nie wiem czy dobrze napisałam?) i objaw Bauma (też nie wiem czy dobrze
napisałam?)

Proszę pomóżcie...
z góry bardzo dziękuję
Gosia

2. Data: 2005-02-05 15:47:34

Temat: Re: Pro?ba do ginekologów!
Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wrote:
> W poniedzia?ek mam egzamin praktyczny z ginekologii i nigdzie nie mog?
> znale 1/4 ae co to jest test komórek pomara?czowych, oraz co to jest objaw Blooma
> (nie wiem czy dobrze napisa?am?) i objaw Bauma (te? nie wiem czy dobrze
> napisa?am?)

To teraz pytają z historii ginekologii i położnictwa?
Kom. pomarańczowe to komórki w płynie owodniowym, zawierające tłuszcze
obojętne, które po zabarwieniu błekitem Nilu przybieraja kolor
pomarańczowy. Obecność ponad 50% kom. pomarańczowych w materiale ma wg
Brosensa świadczyć o ciąży przenoszonej. Wg Woytonia ( nie studiujesz
przypadkiem we Wrocku?) wartości większe niż 80% świadcza o ciąży
przenoszonej.
Testu kom. pom. nie wykonuje sie o ile wiem nigdzie, bo są
dokładniejsze metody określenia tego , czy ciąża jest po terminie.
Baum, Bloom - Niestety nie wiem . W jakim konkretnie pytaniu pojawiają
się te nazwiska?
Vlad

3. Data: 2005-02-05 17:19:03

Od: "Gosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> metody określenia tego , czy ciąża jest po terminie.
> Baum, Bloom - Niestety nie wiem . W jakim konkretnie pytaniu pojawiają się

Nie potrafie powiedzieć w jakim kontekscie, raczej to bylo bez kontekstu. A
chcialam jeszcze zapytać jak sie nazywa objaw w ktorym chodzi o to że gdy
pieśc zmiesci sie miedzy kolcami kulszowymi to znaczy ze kobieta moze rodzic
naturalnie?

A ja studiuje w Zabrzu:)
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz:)
Gosia

4. Data: 2005-02-05 20:47:12

Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wrote:

> Nie potrafie powiedzieae w jakim kontekscie, raczej to bylo bez kontekstu. A
> chcialam jeszcze zapytaae jak sie nazywa objaw w ktorym chodzi o to ?e gdy
> pie?c zmiesci sie miedzy kolcami kulszowymi to znaczy ze kobieta moze rodzic
> naturalnie?

Jezeli odleglosc pomiedzy kolcami kulszowymi jest zmniejszona to mamy do
czynienia z miednica lejkowata. Mój pierwszy szef czasem korzystał z
tego pomiaru ale jak opisac ten objaw nie wiem.
Vlad

sex analny
Macica lejkowata - pilne
ropne zapalenie gardła