Prośba o podpis pod petycją - bestialstwo wobec zwierząt

11. Data: 2011-01-13 19:34:49

Temat: Re: Prośba o podpis pod petycją - bestialstwo wobec zwierząt
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Jan 2011 20:31:35 +0100, JBP napisał(a):

> Ewidentnie masz dzisiaj zły dzień :(

Nie. Od zawsze wkurzają mnie apele w obronie dręczonych koni i psów.
Dlaczego cakurat te istoty żywe są uprzywilejowane? Dlaczego nie dzieci?

12. Data: 2011-01-13 19:44:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. Od zawsze wkurzają mnie apele w obronie dręczonych koni i psów.
> Dlaczego cakurat te istoty żywe są uprzywilejowane? Dlaczego nie dzieci?

Bo np. pieski są używane do seksu.

13. Data: 2011-01-13 20:14:40

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. Od zawsze wkurzają mnie apele w obronie dręczonych koni i psów.
> Dlaczego cakurat te istoty żywe są uprzywilejowane? Dlaczego nie dzieci?

A dlaczego nie starcy (z ich doświadczeniem życiowym) ? A dlaczego nie
ludzie dorośli w sile wieku, którzy swoją energią i pracą utrzymują
społeczeństwo?
IMO wszyscy powinni być jednakowo traktowani. Istoty słabsze - ze wszystkich
grup - powinny być bardziej uprzywilejowane. Nie jest słabym dziecko, które
ma dobrych, chroniących je rodziców (jak na przykład Ty z mężem chroniliście
Wasze córki i będziecie to czynić póki starczy Wam sił). Nie jest słabym
staruszek, który posiada opiekę rodziny.
Słabi sa tylko Ci, którzy są krzywdzeni i nie ma ich kto bronić.
Każdy z nas ma prawo dokonania wyboru tego na czym się lepiej zna i co mu
bardziej odpowiada. Jesteś pedagogiem, nikt Ci nie broni być została (na
przykład) spolecznym kuratorem dzieci z zaniedbanych rodzin. Jeśli ktoś
lepiej zna się na zwierzętach, niech zajmie się obroną zwierząt.
Ochrona krzywdzonych dzieci jest nie wystarczająca, to prawda. Ale
instytucji krajowych i międzynarodowych, wolontariuszy, działających na tym
polu, jest bardzo wiele. Więcej niż pro-zwierzęcych. I ludzi zaangażowanych
też niewspółmiernie więcej. Mimo to wciąż o wiele za mało. I tu i tu.
Nie zakładajmy więc klapek na oczy i nie wyróżniajmy tylko ludzi jako
wartych obrony.
Człowiek przez duże C szanuje i dostrzega żywą, czującą istotę w każdym
żyjącym stworzeniu i w razie potrzeby, w miarę własnych możliwości, niesie
każdemu pomoc.
Takie jest moje zdanie.
JBP

14. Data: 2011-01-14 09:41:38

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JBP" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Człowiek przez duże C szanuje i dostrzega żywą, czującą istotę w każdym
> żyjącym stworzeniu i w razie potrzeby, w miarę własnych możliwości, niesie
> każdemu pomoc.

Zgadzam się z tym.
Ale w tytule nie ma żywej istoty w każdym stworzeniu, ale tendencyjnie
chodzi o
zwierzęta.
Podpisałbym się pod taką petycją:
"Człowiek szanuje i dostrzega żywą, czującą istotę w każdym żyjącym
stworzeniu i w razie potrzeby, w miarę własnych możliwości, niesie każdemu
pomoc."
jagr

15. Data: 2011-01-14 13:04:06

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> "Człowiek szanuje i dostrzega żywą, czującą istotę w każdym żyjącym
> stworzeniu i w razie potrzeby, w miarę własnych możliwości, niesie każdemu

Pięknie, ale takie zdanie nie może być petycją. Petycja to prośba o coś
konkretnego, skierowana pod określonym adresem. Gdyby powyższe zdanie miało
być petycją, powinno zaczynać się -na przykład- od słów: "Panie Boże spraw,
aby człowiek szanował.......". Petycją są też modlitwy o zdrowie, pieniądze,
itd. (Przepraszam za ewentualne urażenie przykładami czyichś uczuć
religijnych.)
Autor tytułowej petycji ogranicza się do jednego z aspektów naszego życia i
wnosi o zmianę przepisów prawnych, dotyczących bestialstwa wobec zwierząt,
adresując swoją petycję do ustawodawcy. To nie jest tendencyjność, a
ograniczenie wniosku do jednego problemu, zgodnie z obowiązującymi zasadami.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ktoś inny wniósł konkretną petycję o
zaostrzenie kar dla sprawców znęcania się i bestialskich zabójstw dzieci.
Niestety ten problem narasta (vide ostatnie czy uprzednie wiadomości o
takich faktach). AFAIK na razie jest tylko petycja o przywrócenie kary
śmierci, a to akurat jest bardzo ogólne i dyskusyjne, zaś szanse
uwzględnienia praktycznie żadne. Przynajmniej w najbliższych latach.
Osobiście uważam, że należy popierać rozsądne inicjatywy, dotyczące
wszystkich aspektów naszego życia i naszego środowiska. W tym inicjatywy
nalegające na zwiększenie wykrywalności, ścigania i surowego karania
sprawców wykroczeń przeciwko zdrowiu i życiu. I ludzi i zwierząt.
JBP
BTW - obawiam się, że dyskusja nie mieści się w tematyce tej grupy.

16. Data: 2011-01-14 21:01:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Jan 2011 21:14:40 +0100, JBP napisał(a):

> Człowiek przez duże C szanuje i dostrzega żywą, czującą istotę w każdym
> żyjącym stworzeniu i w razie potrzeby, w miarę własnych możliwości, niesie
> każdemu pomoc.

Oczywiście, w każdym - więc czemu TU tylko w psach? - bo łatwiej zaprzestać
bez obciążania sobie sumienia. I tyle " w temacie".

17. Data: 2011-01-15 03:47:37

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Schabowe i skrzydełka z KFC żresz hipokryto?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

18. Data: 2011-01-16 20:12:03

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> A człowiek?
> "Podziwiam" wojowników o sprawę zwierząt, którzy jednocześnie chromolą
> sprawę pracujących dzieci w Chinach, Indiach... itp.

masz rację, lepiej jakby zdechły spokojnie z głodu. :)

Czasami jednak przykładanie naszych standardów cywilizacyjnych do biednych
krajów jest nie do końca właściwe.

19. Data: 2011-01-17 09:20:17

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> A człowiek?
> "Podziwiam" wojowników o sprawę zwierząt, którzy jednocześnie chromolą
> sprawę pracujących dzieci w Chinach, Indiach... itp.

I tutaj mimo oczywistych dzielących nas różnic muszę się z Ikselką zgodzić.

20. Data: 2011-01-17 09:25:21

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message

> I tutaj mimo oczywistych dzielących nas różnic muszę się z Ikselką
> zgodzić.

A może jednak masz przedział a nie ptaka...

odkurzacz i żelazko jakie?
Test tabletek do zmywarek.
cena zabudowy kuchni
Transformator z hamerykanskiego na polskie.
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł