Proszę o ocenę wyników krwi

1. Data: 2006-11-22 16:59:27

Temat: Proszę o ocenę wyników krwi
Od: P...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Są to wyniki szecioletniego chłopca. Lekarz rodzinny stwierdził że
wyniki są dobre mimo iż w dwóch przypadkach wartości nie mieszczą
się w normach. Nie mam pewności czy na pewno są dobre. Proszę o
jakiś głos w tej sprawie.

WBC - 7.6
LYMPH - 49.9
MXD - 12.8
NEUT - 37,3 (norma to 42.2-75.2)
RBC - 4.38
HGB - 12.4
HCT - 37.0
MCV - 84.5
MCH - 28.3
MCHC - 33.5
RDW-CV - 13.6
PLT - 534 (norma to 150-400)
PDW - 12.2
MPV - 9.4
P-LCR - 21.3

2. Data: 2006-11-22 18:13:56

Temat: Re: Proszę o ocenę wyników krwi
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego nie poprosiłeś lekarza rodzinnego o wyjaśnienie wątpliwości?

Szkoda, że nie piszesz, z jakiego powodu były wykonywane badania.

Jeśli nic innego nie każe myśleć o dalszej diagnostyce, to taki wynik
zostawia się w spokoju i za miesiąc ponownie bada dziecko i zleca
kontrolną morfologię.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-11-22 18:16:36

Od: P...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Badania zostały zlecone z powodu przewlekłego zapalenia gardła.
Dziecko od miesiąca ma stwierdzane, albo zapalenie gardła, albo
krtani.

4. Data: 2006-11-22 18:27:09

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

To rzuca na sprawę trochę światła. Limfocyty na górnej granicy normy,
granulocyty nieznacznie poniżej normy i wysokie płytki - wszystko razem
dość charakterystyczne dla przewlekłego stanu zapalnego. Trzeba się
zająć leczeniem gardła, a wyniki dojdą do siebie ;-).

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2006-11-22 18:32:59

Od: P...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Uspokoił mnie pan. Trochę się naczytałem o obiawach białaczki,
nowotworów, itp. i się wystraszyłem.

Pozdrawiam
Daniel

6. Data: 2006-11-22 19:11:36