Przeciwbólowo - Benerwa B1?

1. Data: 2003-03-19 08:41:10

Temat: Przeciwbólowo - Benerwa B1?
Od: " Kajusia" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajoma poleciłam mi zakup witaminy B1. Coś co nazywa się (chyba) Benerwa B1
jest na naszym rynku nieosiągalnne. Podobno nie można kupić w Polsce takiej
wzmożonej dawki witaminy B1 tylko trzeba sprowadzać.
Czy to prawda, że u kobiet po 35 roku życia wit. B1 trudno się przyswaja i
dlatego trzeba ją dodatkowo zażywać?

2. Data: 2003-03-19 19:07:24

Temat: Re: Przeciwbólowo - Benerwa B1?
Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie taka informacje (o trudnym przyswajaniu) kolportuje producent tejże
witaminy, prawda?

Użytkownik Kajusia <k...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b59af6$kke$...@i...gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

3. Data: 2003-03-19 22:07:28

Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

Witamina B1, tiamina, aneuryna, substancja rozpuszczalna w wodzie. Bierze udział w
przemianie węglowodanów i tłuszczów w ustroju. Rozkłada się pod wpływem wysokiej
temperatury i enzymów utleniających.
Znajduje się w dużych ilościach w ziarnach zboża, w mięsie, drożdżach, orzechach,
żółtkach
jaj i nasionach roślin strączkowych. Jest także syntetyzowana w przewodzie pokarmowym
człowieka przez bakterie.
Niedobór witaminy B1 może wystąpić w przebiegu długotrwałych chorób: biegunek, chorób
gorączkowych, chorób wątroby, przy nadczynności gruczołu tarczowego, w alkoholizmie
lub
też przy jednostronnym odżywianiu.
Ostrą postać awitaminozy B1, zwaną beri-beri, spotyka się w stanach głodowych oraz u
dzieci odżywianych np. samym ryżem. Cechuje się ona głównie dolegliwościami
neurastenicznymi (neurastenia), zaburzeniami czucia, osłabieniem mięśni kończyn
dolnych,
uogólnionymi obrzękami i przesiękami do jam ciała.
Witaminę B1 stosuje się w dużych dawkach jako lek przeciwko zapaleniu nerwów. Dzienne
zapotrzebowanie na tę witaminę wynosi ok. 2 mg.

Pierwsze slysze zeby byla trudno przyswajalna.

Milego dnia, wieczoru, weekendu
Aleksander
Vita-Complete - witaminy z Kanady - Bez alergenów, cukru, drozdzy, glutenu, laktozy,
sztucznych barwników i kolorantów. Odpowiednie m.in. dla alergików, diabetyków i
wegetarian. Pytaj w aptekach lub zobacz www.vitacomplete.com

[...]

Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

mgr farmacji? czy na pewno?
nowe antybiotyki