Przede wszystkim...

1. Data: 2018-11-17 12:24:39

Temat: Przede wszystkim...
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

...Naród Polski to w pierwszym rzędzie naród szlachecki.
Nie oparty, jak tego by sobie dmowszczyki życzyli na jakiejś wyimaginowanej
jedności etnicznej czy wyznania, ale na wspólnej tradycji obywatelstwa
I Rzeczypospolitej. Reszta furda, reszta to są dodatki i przystawki, lud rzymski.
Jeżeli historia ich przypuściła do stanu szlacheckiego dzisiaj, to nie na ich
chłopskich, mieszczańskich czy duchownych warunkach, ale naszych, czyli Panów
Braci, demokracji szlacheckiej. Kto tego nie szanuje i regnum absolutum wprowadzić
chce, tego na szablach na sejmiku rozsieczem.

To jest podstawowe imponderabilium Narodu Polskiego a nie endecko-radykalne
brednie.

2. Data: 2018-11-17 13:30:52

Temat: Re: Przede wszystkim...
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-17 o 12:24, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
chce, tego na szablach na sejmiku rozsieczem.

> To jest podstawowe imponderabilium Narodu Polskiego a nie endecko-radykalne

Możesz przede wszystkim zdefiniować pojecie "szlachecki"? Bo tak to wg
pospolitego rozumowania zdaje się jest to cecha wybitnie na plus. A wiec
przedstawiciel, prawdziwy czy wymyślony, mniejsza o to, może jeździć,
spotykać się "w cztery oczy" i jak to ktoś nazwał - robić komuś laskę,
bez publiki.. Czy druga w kraju persona ma się wykłócać jak jakaś
przekupka o to że przedstawiciele tego szlacheckiego narodu mają mniej
zarabiać niż tubylcy, albo "jej się należy", podczas gdy sama "wywalcza"
dla ciężko pracujących ludzi stawkę 12.5zł/h,, jest jeszcze cała masa
nagannych i wręcz żenujących spraw, gdzie tu miejsce na te szlacheckie
plusy? Moim zdaniem to Piłsudski miał rację - "Kraj w porządku, tylko
ludzie q*y".

3. Data: 2018-11-17 13:58:11

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 17 listopada 2018 12:24:40 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:
> [...]
> Braci, demokracji szlacheckiej. Kto tego nie szanuje i regnum absolutum wprowadzić
chce, tego na szablach na sejmiku rozsieczem.

Niby jakie korzyści z powyższego wynikają dla Ciebie?

4. Data: 2018-11-17 14:42:58

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 17 listopada 2018 13:58:11 UTC+1 użytkownik b...@g...com
napisał:
chłopskich, mieszczańskich czy duchownych warunkach, ale naszych, czyli Panów
wprowadzić chce, tego na szablach na sejmiku rozsieczem.

> Niby jakie korzyści z powyższego wynikają dla Ciebie?

Takie, że prędzej dogadam się z Tatarem, Ormianinem, Petyhorcem niż z endeckim
łyczkiem co do sposobu, w który Panowie Bracia mają współżyć ze sobą na ziemi.
Zobacz tylko na herbarz szlachty polskiej, kto w niej figuruje - szlachta
tatarska, szlachta kalwińska, szlachta ormiańska, szlachta mojżeszowa nawet
i wszyscy na prawach: szlachcic na zagrodzie rówien wojewodzie. To stamtąd
wywodzą się wszystkie ideały polskie demokracji, wolności, solidarności,
tolerancji. To nie były wartości łacińskie narzucane nam z Zachodu, ale
słowiańskie i turańskie. Jak się dobrze przypatrzyć, sejmik to był taki wiec
albo kurułtaj.

5. Data: 2018-11-20 20:04:06

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17/11/2018 o 11:24, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
chce, tego na szablach na sejmiku rozsieczem.

> To jest podstawowe imponderabilium Narodu Polskiego a nie endecko-radykalne

och, dziekuje ci, tylko ciezko mi sie smiac

--
gazebo

Dzieci Mr Hyde'a.
Islam?