Przegrana bitwa z podagrycznikiem :(

1. Data: 2011-04-18 14:25:13

Temat: Przegrana bitwa z podagrycznikiem :(
Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nie mogę sobie poradzić z tym zielskiem.
Rośnie gdzie tylko może, nawet w piaskownicy dzieci (która otacza) ;)
Czy regularne niskie koszenie go osłabi ?
Czy tylko jakaś chemia odpowiednio stosowana ?

Walcze z nim 2 lata, ale on nie bardzo chce się poddać :(.
Pomóżcie prosze.

2. Data: 2011-04-18 16:54:49

Temat: Re: Przegrana bitwa z podagrycznikiem :(
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy tylko jakaś chemia odpowiednio stosowana ?
>
> Walcze z nim 2 lata, ale on nie bardzo chce się poddać :(.

To znaczy, że wydaje się Tobie, że walczysz a tymczasem zwyczajnie
marnowałaś nerwy, pracę i czas oraz kasę.
http://www.ogrody.orzysz.org.pl/instrukcje/perzocyd.
htm
http://42.pl/u/2Atf

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2011-04-18 17:35:43

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> http://www.ogrody.orzysz.org.pl/instrukcje/perzocyd.
htm
> http://42.pl/u/2Atf

Hejka. Podagrycznik dobrze radzi sobie z glifosatem. Natomiast Garlonu
480 EC nie ma w urzędowym rejestrze ŚOR.
Pozdrawiam aktualnie Ja...cki

4. Data: 2011-04-19 12:00:47

Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" wrote:

> Hejka. Podagrycznik dobrze radzi sobie z glifosatem. Natomiast Garlonu 480 EC
> nie ma w urzędowym rejestrze ŚOR.

Aha - hmm... dobrze radzi ? Tzn. dobrze znosi i niewiele mu
się krzywdy dzieje ?
To czym go potraktować ?

5. Data: 2011-04-19 16:32:37

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha - hmm... dobrze radzi ? Tzn. dobrze znosi i niewiele mu
> się krzywdy dzieje ?

Hejka. Dokładnie. Szczególnie gdy ma już duże listki a w ziemi
rozgałęzioną sieć rozłogów.

> To czym go potraktować ?
Należy uniemożliwić draniowi asymilację albo zacząć systematyczną uprawę
powierzchni, na której występuje to zielsko.
Pozdrawiam syzyfowo Ja...cki

6. Data: 2011-04-20 06:31:44

Od: d...@d...dp.pl szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Apr 2011, Dirko wrote:

> Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

Nie do końca. Na 3 litry wody - 200 ml roundupu i garść mocznika.
Tego podagrycznik na pewno nie zniesie. Sprawdziłem.

D.P.

7. Data: 2011-04-20 14:53:37

Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

> Nie do końca. Na 3 litry wody - 200 ml roundupu i garść mocznika.
> Tego podagrycznik na pewno nie zniesie. Sprawdziłem.

Hej, a co to za mocznik i gdzie pod jaką nazwą handlową go mogę kupić ?
A i jeszcze powiedz proszę, czy lepiej pryskać w dzień
pochmurny czy słoneczny ? (wiem że nie przed ewentualnym deszczem,
aby oprysk nie spłynął za szybko) - ale nie wiem czy przy
pełnym słońcu liście zbyt szybko nie schną / reagują... i czy
specyfik dotrze do korzonków...

8. Data: 2011-04-20 18:17:59

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@d...dp.pl> napisał w wiadomości
l...

> Nie do końca. Na 3 litry wody - 200 ml roundupu i garść mocznika.
> Tego podagrycznik na pewno nie zniesie. Sprawdziłem.

Hejka. A skąd ten pomysł z mocznikiem? Nie pomyliłeś z siarczanem amonu?
Pozdrawiam dodatkowo Ja...cki

9. Data: 2011-04-21 07:36:57

Od: d...@d...dp.pl szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Apr 2011, Aleksander wrote:

> [...]
> aby oprysk nie spłynął za szybko) - ale nie wiem czy przy
> pełnym słońcu liście zbyt szybko nie schną / reagują... i czy

Ja moge pryskać tylko w sobotę więc nie zwracam uwagi czy jest pochmurno
czy nie. Zawsze pryskam przed południem ale rośliny muszą być suche.
Zamiast mocznika może być jakikolwiek nawóz mineralny z dużą zawartościa
azotu.

D.P.

10. Data: 2011-04-21 07:40:19

Od: d...@d...dp.pl szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Apr 2011, Dirko wrote:

> Hejka. A skąd ten pomysł z mocznikiem? Nie pomyliłeś z siarczanem amonu?
> Pozdrawiam dodatkowo Ja...cki

Może być mocznik, może być siarczan amonu.
Azotu powinnno być w nim duzo.
Saletra wapniowa i jakieś azotowane dolomity odpadają.

D.P.

KRET
chwasty, agrowłoknina , kora
Na co nawijac 100 mb weza ogrodowego?
szukam fachowcow od przesadzania choinek na slasku
Juka i małe grzybki wyrastające przy korzeniach.