Przekształcenie mieszkania własnościowego na ... czy warto?

11. Data: 2009-12-03 08:23:44

Temat: Re: Przekształcenie mieszkania własnościowego na ... czy warto?
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kondycja spółdzielni nie ma w ogóle znaczenia?

Nie ma.

> Zwykle wierzyciele spółdzielni zabezpieczają swoje prawa i posługują się
> przy tym hipotekami.

Jacy wierzyciele? Zakład oczyszczania miasta czy też wodociągi?

A grunty przy nie wydzielonych mieszkaniach są
> własnością spółdzielni.

Budynki też sa własnością spółdzielni. I co z tego?

> A co staje się z hipotekami wpisanymi na gruncie pod blokiem gdzie są te
> "zamieniane" mieszkania? Znikają? A może przechodzą na te mieszkania?

Hipoteki wpisuje się na nieruchomościach, a nie na gruntach. A jakie to mają
być hipoteki?

> A jak masz wydzieloną własność to nikt hipoteki nie wpisze.

To sobie przekształcaj jak chcesz, ale nie siej paniki.

12. Data: 2009-12-03 13:07:18

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:0599.00000001.4b177590@newsgate.onet.pl...
> To sobie przekształcaj jak chcesz, ale nie siej paniki.

W naszym kraju jest dużo luk i sprzeczności w prawie. Jest też dużo
cwaniaków, którzy potrafią się w tym gąszczu przepisów poruszać. Może
rzeczywiście nie ma się czego obawiać. Ja jednak widząc na co dzień
kretyńskie absurdy (chociażby z Expresu Reporterów albo z E. Jaworowicz, ale
nie tylko), płacz i zgrzytanie zębów ludzi zrobionych w wała -
przekształciłem mieszkanie spółdzielcze w pełną własność.
A Ty mów (pisz) sobie, co chcesz. Ale konsekwencji Ty nie będziesz ponosił,
jak przyjdzie dobrze ustawiony burak i wykoleguje kogoś (np. bezbronną
staruszkę) z mieszkania. Czym ryzykuje się, przekształcając mieszkanie w
pełną własność? No, czym?

13. Data: 2009-12-03 18:58:24

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mają
> być hipoteki?
> To sobie przekształcaj jak chcesz, ale nie siej paniki.

Uwielbiam takich teoretyków. Nie udzieliłeś odpowiedzi na wszystkie zadane
przeze mnie pytania. Więc nie znasz na nie odpowiedzi.

Ja niestety znam. Bo uczestniczyłem w procesie nazwijmy "naprawy"
spółdzielni. Na nieruchomości w której mieszkam było pełno hipotek:
mediodawców, firm usługowych (którym spółdzielnia była "coś" winna),
osób fizycznych (członków spółdzielni i nie tylko).
Była egzekucja komornicza itd itp.
Niestety w takiej sytuacji może znaleźć się niemal każda spółdzielnia.
Wystarcza kiepska rada nadzorcza i nieobliczalny zarząd.

Każdy może robić jak uważa. Po moich doświadczeniach, wolę mieć
uporządkowaną sytuację prawną i będę do tego wszystkich namawiał.
Nie będę milczał jak ktoś pisze bzdury: poco wydawać ten tysiąc
złotych, przecież nie ma żadnego zagrożenia ...Jest i warto o tym
wiedzieć. Ryzyko może rozważyc każdy sobie sam.

Pozdrawiam emarcin

14. Data: 2009-12-03 19:07:52

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niestety w takiej sytuacji może znaleźć się niemal każda spółdzielnia.
> Wystarcza kiepska rada nadzorcza i nieobliczalny zarząd.

I rozumiem, ze wywalono ciębie i innych mieszkańców na bruk, a cały majątek
spółdzielni zlicytowano, tak? Wiesz ile jest w Polsce mieszkań spółdzielczych?
Setki tysięcy. I jakoś nie słychać by te spółdzielnie upadały, a ludzie tracili
dachy nad głowami. Miałem do czynienia z jedną upadającą spółdzielnią i jakoś
nic złego się nie działo. Ludzie spokojnie sprzedawali i kupowali mieszkania.

> [...]
> złotych, przecież nie ma żadnego zagrożenia ...Jest i warto o tym
> wiedzieć. Ryzyko może rozważyc każdy sobie sam.

Jasne, warto się także koniecznie zaszczepić przeciwko ptasiej grypie, będzie
bezpieczniej.
Jakoś więcej przypadków znam przewałów przy nowych inwestycjach i jakoś nie ma
tragedii narodowej, a ty chcesz zasiać panikę z powodu przekształceń. Jakoś nie
widzę by ludzie drzwiami i oknami walili do spółdzielni i rządali
przekształcenia, mimo, że w mojej spółdzielni jest to możliwe od wielu lat.

15. Data: 2009-12-03 22:18:45

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jakoś nie widzę by ludzie drzwiami i oknami walili do spółdzielni
> i rządali przekształcenia, mimo, że w mojej spółdzielni jest to
> możliwe od wielu lat.

Bo to ludzie podobni do Ciebie - wyznawcy teorii -
jakoś to będzie , albo zwyczajnie - nieświadomi.

emarcin

PS. Ty jesteś niereformowalny, ale może inni poczytają i choć
zastanowią się w jakiej sami stawiają się sytuacji.

16. Data: 2009-12-07 17:44:30

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:
[...]
> Jasne, warto się także koniecznie zaszczepić przeciwko ptasiej grypie, będzie
> bezpieczniej.

Coś przegapiłeś, jaki premier taka grypa.
;-)

> [...]
> tragedii narodowej, a ty chcesz zasiać panikę z powodu przekształceń. Jakoś nie
> widzę by ludzie drzwiami i oknami walili do spółdzielni i rządali

żądać
http://pl.wiktionary.org/wiki/%C5%BC%C4%85da%C4%87

> przekształcenia, mimo, że w mojej spółdzielni jest to możliwe od wielu lat.

Mam kogoś kto się chętnie zamieni (spółdzielczy lokal własnościowy) na
lokal własnościowy wykupiony od gminy.
Machniom?

--
pozdr. Jerzy