Przepis na chleb zytni i salatki

1. Data: 2002-04-09 10:01:49

Temat: Przepis na chleb zytni i salatki
Od: Paul Oosten <m...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Bardzo prosze podajcie mi przepis na chleb zytni. Ostatnio
pieklysmy z kolezanka , ale nie udal nam sie zbytnio. Moze tez macie
pomysly na rozne salatki warzywne.Chetnie skorzystam z panstwa rad i
recept. Dzieki Dorota
-----------------------
drs. Paul Oosten
Nl - the Netherlands
www.family-oosten.com

1. Data: 2002-04-09 10:09:23

Temat: Re: Przepis na chleb zytni i salatki
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paul Oosten <m...@b...com> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1...@4...com..
.
> [...]
> pieklysmy z kolezanka , ale nie udal nam sie zbytnio. Moze tez macie
> pomysly na rozne salatki warzywne.Chetnie skorzystam z panstwa rad i

moge sluzyc przepisami na slatki, jestem salatkozerna :)
Niestety z chlebem zytnim u mnie gorzej, zaopatruje sie w sklepie
tu masz linka do salatek:
http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=5

Dorota

1. Data: 2002-04-09 17:05:29

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paul Oosten <m...@b...com> wrote:

> [...]
>pieklysmy z kolezanka , ale nie udal nam sie zbytnio. Moze tez macie
>pomysly na rozne salatki warzywne.Chetnie skorzystam z panstwa rad i

Kolejny przepis z grupy...na chleb i moze byc z maki zytniej...

"Polecam ten przepis. Robilam ten chlebek pare razy i jest
smaczny, a teraz
wlasnie rosnie rozczyn i chyba oprocz chlebka zrobie pare buleczek.
http://www.zywnosc.hg.pl/#F

Chleb razowy

W pół szklance ciepłej wody rozmieszać 10 dag drożdży, osłodzić
łyżką cukru.
Cukier jest w tym wypadku potrzebny nie do osłodzenia chleba lecz do
rozmnożenia drożdży. W ciepłym miejscu drożdże powinny zacząć
"rosnąć" w
ciągu pół godziny. W tym czasie spokojnie przygotujemy ciasto.
Dwie i pół
szklanki mąki razowej, pszennej lub żytniej, drugie tyle mąki
pszennej i
ćwierć szklanki mąki kukurydzianej wymieszać razem. Dodać 1
szklankę mleka,
ćwierć szklanki wody, dwie łyżki miodu, 1 łyżkę margaryny (może
być olej),
dwie łyżeczki cukru, nieco (może być łyżeczka) kminku, ale to nie jest
konieczne. Można nieco osolić, chociaż nie koniecznie. Dodać rozmnożone
drożdże i wyrobić ciasto, im dokładniej, tym lepiej, minimum to
wyrobienie
na gładko. Włożyć do dwu niewielkich, natłuszczonych brytfanek,
przykryć
czystą ściereczką, pozostawić w cieple do wyrośnięcia. Po
wyrośnięciu włożyć
do piekarnika, piec w temp. około 220 stopni, przez co najmniej
25 minut. Po
tym czasie można nakłuć długim, gładkim patyczkiem, czy jest upieczone.
Oznaką upieczenie jest prawie suchy, nie oblepiony patyczek.

Pozdrawiam
Sylwia"

AgataW.

Patelnia cyganska