Przepisy na grilla

1. Data: 2002-04-09 14:51:37

Temat: Przepisy na grilla
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1.Pierś indycza w marynacie jogurtowej
pojemnik - 150ml jogurtu "Bakoma", sok z półtorej cytryny, 150ml
oleju słonecznikowego, 4 ząbki czosnku, po 2 łyżeczki papryki i
kminu rzymskiego (może być nasz ale lekko podprażony na suchej
patelni), łyżeczka kurkumy, po łyżeczce imbru i soli. Wymieszać
wszystko dokładnie i posmarować tym kilogramową pierś pociętą na
6-7 płatów ( zastąpić można pojedyńczymi piersiami z kurczaka).
Leżakować w lodówce od 12 godzin do 3 dni.

2.Hamburgery meksykańskie nadziewane
1kg wolwiny mielonej, po łyżeczce:pieprzu cayenne, słodkiej
papryki, cynamonu, mielonego kminku, garść cząbru suszonego, 5-6
zębów czosnku,
1 duża posiekana cebula.
wyrabiać mięso z przyprawami 10-15 minut (jak ciasto, aż od rąk
odejdzie),
podzielić na 14 porcji, rozgnieść między płatkami termofoli na
cieniutkie placuczki, następnie składać po 2 wkładając pomiędzy
nie plastry żółtego sera
i dokładnie zaklejać brzegi.
Podawać z sosem guacamole: 2 obrane i rozgniecione awokado
zmieszać z dwoma wypestkowanymi i odskórzonymi pomidorami, 2
ząbkami czosnku i jedną drobno pokrojoną czuszką lub chilli.

Będę posyłał w porcjach bo można się przejeść
pozdr.Alex
Przepisy są sprawdzone osobiście !!

1. Data: 2002-04-09 15:02:12

Temat: Re: Przepisy na grilla
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 6-7 płatów ( zastąpić można pojedyńczymi piersiami z kurczaka).
> Leżakować w lodówce od 12 godzin do 3 dni.
proszek imbirowy, czy świeży? Aha, co to za jogurt Bakoma, bo u nas
takiego nie ma. Może parametry? (znaczy łagodny, czy normalny i jak
tłusty?). Nie, żebym nie wypróbował co sklep da, ale chcę mieć oryginał
;-)

[ciach smakowitości]
> Podawać z sosem guacamole: 2 obrane i rozgniecione awokado
> zmieszać z dwoma wypestkowanymi i odskórzonymi pomidorami, 2
> ząbkami czosnku i jedną drobno pokrojoną czuszką lub chilli.

dodaj trochę nasion kolendry zmoździerzowanych, pieprzu i soku z lemony
lub cytryny. Bombastycznie poprawia aromat. Aha, pestek nie wyrzucać,
tylko włożyć do guacamole, nie traci wtedy koloru. Nie mam pojęcia
dlaczego tak jest, ale jest ;-)

Dzięki za przepisy. Jak się ociepli z pewnością wypróbuję!

Waldek

1. Data: 2002-04-09 22:35:47

Temat: Re: Przepisy na grilla II
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Kofta z jagnięciny
kg jagnięciny (lub baraniny), po garści pietruszki i kolędry, po
łyżce kminku mielonego i cajenne, duża cebula wyrobić masę przez
10-15 min leżakować 12-24 godziny, uformować małe kiełbaski, piec
15-20min.

4.Kaczka w sosie pomarańczowo-sezamowym
4 kacze piersi, 1 pomarańcza,4 łyżki trzcinowego cukru,
marynata: 100ml białego wina, 4 łyżki sosu sojowego, 3 łyżki
oliwy, łyżka imbiru, łyżka gorczycy, 1/2 łyżki gałki muszkat.,
sól, pieprz.
sos: 200ml soku pomarańcz., 1 cebula w kosteczkę, 2 łyżki mąki
kukurydzianej
i trochę marynaty.
Marynować piersi 12-24 godziny, następnie piec po 20-25min z
każdej strony,
sos zagotować i poddusić zagęscić mąką. posmarowąć kaczkęśosem
posypać sezamem i podrumienić przez chwilę. Pomarąńczępokrojoną w
plastry posypać cukrem i piec 5min,obłożyć nimi kaczę i serwować.
pozdr.Alex

1. Data: 2002-04-09 22:45:05

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de>
napisał w wiadomości news:3CB30274.6FCAE341@ukbf.fu-berlin.de...
> [...]
pojęcia
> dlaczego tak jest, ale jest ;-)
> Dzięki za przepisy. Jak się ociepli z pewnością wypróbuję!

O pestkach zapomniałem dzięki cytryny dodam tyż( bo zapomniałem)
pzdr.Alex

1. Data: 2002-04-10 10:26:43

Temat: Re: Przepisy na grilla III
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

5.Szaszłyk barani
1kg wytrybowanego combra, jedna posiekana cebula, 2 ząbki czosnku,
szklanka "Caberneta" albo innego czerwonego wytrawnego, po 2 łyżki
tłuczonej kolendry, jałowca, cząbru i oleju.
Pokroić mięso w plastry grubości 1cm i marynować 12godzin do 4dni.
Nabijać na patyczki samo mięso(wersja arabska), lub przekładane
cebulą, papryką i wędzonym boczkiem.

6.Szaszłyk meksykański
po 500g polędwicy wołowej i polędwiczek wieprzowych, papryka
zielona i żółta, 2 świeże chilli,
marynata: 1/2 puszki siekanych pomidorów w zalewie, odcedzony
słoiczek pimento 250g, sok z 1/2 cytryny, 3 łyżki oliwy, po
łyżeczce soli, kurkumy i pieprzu, zmiksować i pogotować aż
zmniejszy o połowę objętość.
Polędwiczki pokroić w plastry, polędwicę w kawałki podobnej
wielkości, papryki pokroić w kawałki analogicznej wielkości,
następnie dodać do ostudzonej marynaty i odstawić na noc do
lodówki. Nawlekać na przemian, piec smarując marynatą
pozdr.Alex

Z czym kaszanke ?
zna ktos moze przepisy na...?
tajskie