bajaderka

1. Data: 2002-04-09 15:07:36

Temat: bajaderka
Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o pszepis na takie właśnie coś. Ale nie na te kulki tylko na
ciasto, z wierzchem. Jadłam niedawno coś takiego w Vedze i pyszne było.
A w archiwum juz szukałam, tylko albo słabo albo nie było tego.
Pozdrawiam Aneta

1. Data: 2002-04-09 16:11:08

Temat: Re: bajaderka
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Talka" <a...@p...onet.pl> wrote:

>Bardzo proszę o pszepis na takie właśnie coś. Ale nie na te kulki tylko na
>ciasto, z wierzchem. Jadłam niedawno coś takiego w Vedze i pyszne było.
>A w archiwum juz szukałam, tylko albo słabo albo nie było tego.

Miks z grupy....

Ciasto bajaderka (I)

CIASTO - 40 dag maki - 20 dag tluszczu - 2 zoltka - 1/2 bialka
- 4 lyzki cukru pudru - skorka otarta z cytryny - cukier
waniliowy z podanych skladnikow zagniesc na stolnicy/stole/blacie
ciasto i wlozyc na 30 minut do lodowki. Ciasto podzielic na dwie
srednio rowne czesci. W tortownicy lub mniejszej blaszce upiec
podklad z brzegiem (jak do mazurka) - 1 czesc, a druga czesc na
czymkolwiek co zostalo, np na drugiej blasze upiec, bez
wysilania sie na ksztalt - to bedzie to do pokruszenia
MASA - wyzej wspomniany drugi plat ciasta - 5 dag mielonych
orzechow, wiorkow kokos., bakalie wszelkie (lub wiecej) - 12,5 dag
masla - 2 zoltka - 4 lyzki cukru - 1 lub 2 lyzki rumu lub
esencji herbacianej maslo utrzec z cukrem i zoltkami, dodac
okruszki, bakalie rum lub esencje aby masas byla wilgotna troszke,
delikatnie zamieszac lycha i wylozyc do ciasta z brzegiem. Polac
czekolada lub inna masa. Dobre! Dawnymi czasy z kolezanka rozne
rzeczy pchalysmy do tej bajadery - nawet cale kulki winogron z
dzialki (duzo mniejsze niz z importu) i efekt byl niezly " Hania

Ciasto Bajaderka II
"... podaje przepis na swiateczna bajaderke (prosze
purystow aby nie rzucali gromow, jesli cos nie tak z nazwa -
dla mnie to
jest wlasnie bajaderka)

Sklad ciasta:
0,5 kg maki pszennej
kostka (0,25 kg) masla
0,2 kg cukru pudru (moze byc tez zwykly, ale trzeba dluzej wyrabiac)
2 jajka
1 lyzka proszku do pieczenia

Reszta skladnikow:
1 lyzka kakao
1 szklanka mleka
5 lyzek marmolady (rodzaj wg uznania, lekko kwaskowata)
bakalie - rodzynki, orzechy, skorka pomaranczowa
1 kieliszek rumu (ewent. spirytusu)

Skladniki ciasta wymieszac, dobrze wyrobic, a nastepnie upiec z
tego dwa
placki.
Wazne dla zapracowanych - mozna je upiec znacznie wczesniej!
Jeden z tych plackow rozkruszyc w misce, dodac kakao, bakalie
(IMHO - im
wiecej, tym lepiej), mleko i rum i utrzec wszystko na mase.
Na drugim placku nalezy rozsmarowac marmolade, na nia wylozyc mase,
polac polewa czekoladowa lub lukrem.
Ciacho jest oblednie slodkie, moze sie troche "rozlatywac", dlatego
warto je dobrze schlodzic przed podaniem. No i duzo bakali...."
Basia

AgataW.

1. Data: 2002-04-10 14:24:59

Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych n
apisał:a8v3fd$j8o$...@n...tpi.pl...

> Miks z grupy....

Dziękuję bardzo, zabiorę się za jedno z nich w weekend.

> AgataW.

Pozdrawiam Aneta

1. Data: 2002-04-10 18:30:39

Od: "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciasto, z wierzchem. Jadłam niedawno coś takiego w Vedze i pyszne było.
> A w archiwum juz szukałam, tylko albo słabo albo nie było tego.

Dla mnie najprawdziwsza bajaderka, to taka ze smieci po zrobieniu innych
ciast, Nowakowski miał zawsze najlepsze bo i ciasta robił dobre.
;-))
--
Pozdr. Jerzy

"Poświęcaj mniej czasu na zastanawianie się, kto ma rację,
a więcej na rozważanie co jest słuszne."

Przepisy na grilla
Z czym kaszanke ?
zna ktos moze przepisy na...?
tajskie