Przesadzanie piwonii

1. Data: 2004-05-30 18:39:45

Temat: Przesadzanie piwonii
Od: "UIOP" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Witam i o radę pytam:
Mam pod oknem spory krzak piwonii. Chciałbym go przesadzić w inne miejsce a
ponieważ znam się na tym jak lepper na ekonomii więc pytam Szanownych
Grupowiczów: KIEDY i JAK?
Piwonia właśnie zamierza kwitnąć (pąki są już mocno nabrzmiałe) więc na
pewno nie teraz, no ale kiedy: zaraz jak przekwitnie, na jesieni czy na
wiosnę? I w ogóle jak o nią zadbać żeby była szczęśliwa?

Alek

2. Data: 2004-05-30 19:38:09

Temat: Re: Przesadzanie piwonii
Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
ja swoje przesadzalem w koncu wrzesnia.
Pozdrawiam
Andrzej

3. Data: 2004-05-30 20:02:23

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "UIOP" <...@...c> napisał w wiadomości
> [...]
> pewno nie teraz, no ale kiedy: zaraz jak przekwitnie, na jesieni czy na
> wiosnę? I w ogóle jak o nią zadbać żeby była szczęśliwa?

O ile wiem, nie presadza się strarych rozrośniętych karp piwonii w
całości, będziesz musiał je podzielić.To ciężka robota. Jakie to kolory ...
może nie mam jescze takich ;-)))
Ja swoje piwonie przesadziłam pod koniec lipca i wcale się na mnie nie
pogniewały w tym roku ... no może troszeczkę. Miej na uwadze że w pierwszych
latach po przesadzeniu mogą nie kwitnąć.
Serdecznie Miłka

4. Data: 2004-05-30 20:47:25

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pogniewały w tym roku ... no może troszeczkę. Miej na uwadze że w
pierwszych
> latach po przesadzeniu mogą nie kwitnąć.

W ub. roku w sierpniu dostałam 5 piwonii. 2 mają teraz wyraźne pąki a trzy
nie. Pod koniec marca wszystkie były zasilane obornikiem.
Anka

5. Data: 2004-05-30 20:54:50

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> > >

> W ub. roku w sierpniu dostałam 5 piwonii. 2 mają teraz wyraźne pąki a trzy
> nie. Pod koniec marca wszystkie były zasilane obornikiem.

Hmm, wydaje mi się że obornik nie jest dobry dla piwonni. Wszakże one
przeferują ph kwaśne a obornik odkwasza glebę. Nie nabawiły się teraz
chloriozy ???
Zaciekawiona Miłka

6. Data: 2004-05-30 21:37:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Hmm, wydaje mi się że obornik nie jest dobry dla piwonii. Wszakże one
| przeferują ph kwaśne a obornik odkwasza glebę. Nie nabawiły się teraz
| chlorozy ???

Piwonie książek nie czytały:-))))
Znakomicie reagują na kompost. Na obornik też.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-05-30 21:58:02

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c9dhoc$6si$1@atlantis.news.tpi.pl miłka
<m...@t...pl> napisał(a):

> Hmm, wydaje mi się że obornik nie jest dobry dla piwonni.
> Wszakże one przeferują ph kwaśne a obornik odkwasza glebę. Nie
> nabawiły się teraz chloriozy ???

Hejka. Czy nawożenie obornikiem może doprowadzic do zmiany odczynu
gleby z kwaśnego na zasadowy? Ciekaw jestem na jakiej zasadzie odbywa
się ten proces odkwaszania gleby?
Pozdrawiam przaśno Ja...cki

8. Data: 2004-05-30 22:14:32

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Czy nawożenie obornikiem może doprowadzic do zmiany odczynu
> gleby z kwaśnego na zasadowy? Ciekaw jestem na jakiej zasadzie odbywa
> się ten proces odkwaszania gleby?
> Pozdrawiam przaśno Ja...cki

A tak na marginesie, pH kwaśne to preferują rośliny np.wrzosowate.
Większość gatunków lekko kwaśne, obojętne, lekko zasadowe.

Pozdrawia dokładnie boletus

9. Data: 2004-05-31 11:09:42

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O ile wiem, nie presadza się strarych rozrośniętych karp piwonii w
> całości, będziesz musiał je podzielić.To ciężka robota. Jakie to kolory
> Serdecznie Miłka

Z opisu wynika, że to piwonia krzewiasta.

Termin przesadzania jak zawsze - koniec września i to nie ważne, czy to
krzew, czy bylina.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami