Przesadzenie 2,5m czereśni

1. Data: 2008-08-07 11:21:57

Temat: Przesadzenie 2,5m czereśni
Od: Grzesiekkm <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałbym przesadzić czereśnie ma ok 2,5m rośnie już 4-5 lat dopiero w
tamtym roku zaczęła obsypywać owocami za rok chciałbym ją przesadzić
tylko czy nie jest już za późno?

Pozdrawiam
Grzesiek

2. Data: 2008-08-07 11:38:35

Temat: Re: Przesadzenie 2,5m czereśni
Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzesiekkm" wrote ...

> Chciałbym przesadzić czereśnie ma ok 2,5m rośnie
> już 4-5 lat dopiero w tamtym roku zaczęła obsypywać
> owocami za rok chciałbym ją przesadzić tylko czy nie
> jest już za późno?

Raczej nie powinno być problemu, mając maszynę to takie drzewko
przesadzasz jak chcesz i kiedy chcesz razem z prawie nienaruszoną
bryłą korzeniową.
Natomiast ręcznie zrób zgodnie przepisem, okop drzewo w promieniu
0.7 - 1 metra, a na jesieni czym więcej wykopiesz wewnątrz tego kręgu
tym lepiej tak aby nie zniszczyć korzeni oczywiście, no i przytnij
nieco silniej koronę, wbrew obiegowym twierdzeniom czereśnie też można
przycinać, a w tym przypadku nawet trzeba.
A.

3. Data: 2008-08-07 12:05:43

Od: Grzesiekkm <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Sie, 13:38, "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> wrote:
> [...]
> nieco silniej koronę, wbrew obiegowym twierdzeniom czereśnie też można
> przycinać, a w tym przypadku nawet trzeba.

Dziękuje za radę, mam jeszcze drugie drzewko jedna to czereśnia
wczesna a druga późna tamta późniejsza się nie przyjęła mimo ze
wsadzana była w tym samym czasie

4. Data: 2008-08-07 13:01:58

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Aug 2008, Grzesiekkm wrote:

> [...]
> Chciałbym przesadzić czereśnie ma ok 2,5m rośnie już 4-5 lat dopiero w
> tamtym roku zaczęła obsypywać owocami za rok chciałbym ją przesadzić

Cała trudnosc polega na okopaniu drzewka w promieniu 1m. W powstaly rowek
trzeba wsypac odkwaszony torf albo kompost jesli sie ma. Do jesieni w tej
swiazej i miekkiej dosypanej ziemi pojawia sie drobne korzonki. Pozna
jesienia wyciagasz te bryle i przesadzasz. Mozesz skrocic grubsze galęzie.

D.P.

TEMAT OGRODOWY
Brepo
odpowiedź