TEMAT OGRODOWY

1. Data: 2008-08-07 05:38:39

Temat: TEMAT OGRODOWY
Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam "klęskę urodzaju" jeśli chodzi o ogórki - między innymi. Juz nie
> wiem, co z nimi robić. Jakbyś mieszkał obok, tobym Ci przerzuciła
> przez płot z 10 kg dziennie.
> Ten sposób z trawą - świetny. Ja chwalę, mąż chwali. Mam ogóry
> posadzone (z rozsady) na rozgarniętej pryzmie kompościku jak masełko,
> obłożonej właśnie tą trawą. Super! - nic nie gnije, ogóreczki
> czyściutkie sobie leżą na trawce wyschniętej, rozłażą się ładnie z
> pryzmy na boki (też obłożone trawą) - bajka.
> Śliwka mi się ułamała - tyle jest renklod w tym roku. Kurczę, pół
> [...]

Mam - zależy, czy chcesz go uratować na dłużej, czy tylko aby
zebrać śliwki. Miejsce zrostu będzie słabe i narażone na choroby, a
po
odcięciu zasmarujesz i nie będzie się psuło. U moich śliwek też mam
ułamane, ale wcześniej, odciąłem bez litości. Będę musiał odciąć
zdrowy, bo tak nisko się położył, że dotyka ziemi. Śliwek miałem dużo
w tym roku - były bardzo porażone, kupiłem sobie dwie lance
teleskopowe 3 i 5 m długości i z nich opryskałem je na fungi i
później
na insekty. Tyle, że czarna łapa spowodowała, że opryskiwacz
(systemowy) doszedł miesiąc po zamówieniu - syndrom Janka - jak się
domyślasz. Mam co prawda SANO 2 sprawny oraz do ROBI -REKORDa 100
litrowy, ale zasięg ich to max 2,5m. Uznałem że przejściówki między-
systemowe muszę dorobić na przyszłe opryski, ale taniej było kupić do
lanc ich mateczny opryskiwacz. I dobrze zrobiłem - wyjątkowo udana
konstrukcja. Ma wielke możliwości w postaci różnych lanc, które łatwo
wymieniać. Jest to KWAZARa NEPTUN 15. Polecam!!!
Linki: http://www.ewexim.com/
http://www.ewexim.com/sklep/

Tak to jest z ss-manami. Może Tobie nikt nie będzie mieszał i
dokuczał.

Konary trzeba - jeżeli rozłożyste, a owoce ważą sporo, wiązać do
środkowego przy pomocy drutu (fi=6mm) robiąc opaski na nich aby drut
nie kaleczył i nie wrastał. Można też, a nawet trzeba podpierać,
najlepsze podpórki to dwa drągi związane na X, tak aby konar leżał w
zagłębieniu, a nogi podpórki stały szeroko. dobrze jest, gdy przy
nogach masz przybite jakieś poprzeczki, aby przy silnych wiatrach nie
"wrastały" w ziemię.
Przerabiaj ogórki do słoików w zalewie musztardowej - wyjątkowo
smaczna konserwa.
Już ci pisałem - rozwiązanie z trawą ma wiele zalet i dwie wady -
jedna biologiczna wado-zaleta - ściągają do niej prawie wszystkie
ślimaki, można będzie więc ją zebrać, wymieszać z nawozem potasowym,
najlepiej pylistym i zakompostować, jajka ślimaków zostaną
zniszczone.
Druga wada - małe glebogryzarki trafiając na kłąb włókien z tej trawy
przekopanej (tak robi Maruda) wyskakują jak na batucie, a długie
włókna owijają się wokół wału z motykami. Spowalnia to pracę i
człowiek musi, aby nie dostać zupełnej wścieklizny używać podczas
pracy przecinków, w przeciwnym przypadku zrobiłby takiej Marudzie
kęsim-kęsim.