Przesunięcie ósemki w miejsce po siódemce

1. Data: 2006-04-06 19:15:50

Temat: Przesunięcie ósemki w miejsce po siódemce
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie są szanse na takie coś? Stomatolog usunęła mi siódemkę,
argumentując że i tak jest do leczenia kanałowego, a obok rośnie
prosto i ładnie elegancka ósemka, co widać na RTG. Faktycznie siódemka
była w słabym stanie, ułamana i tak dalej. Jednak zastnawiam się na
ile ta ósemka będzie w stanie "wskoczyć" na to miejsce. Jeszcze jest
przykryta dziąsłem.
--
Samotnik

2. Data: 2006-04-06 19:23:34

Temat: Re: Przesunięcie ósemki w miejsce po siódemce
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik pisze 06-04-2006 21:15:
> [...]
> była w słabym stanie, ułamana i tak dalej. Jednak zastnawiam się na
> ile ta ósemka będzie w stanie "wskoczyć" na to miejsce. Jeszcze jest

To ten, o którym pisałeś wcześniej?
Jeżeli ósemka jeszcze rośnie, jest szansa, że częściowo wejdzie w
miejsce siódemki. Prawdopodobnie trochę przesunie się do przodu, może
też trochę nachylić się do szóstki. Może dać to efekt zamknięcia przerwy
(patrząc od strony powierzchni żujących), ale może zostać trójkątna
przestrzeń między zębami, wierzchołkiem skierowana ku górze (patrząc z
boku). Wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby bez ingerencji ortodonty
ósemka weszła dokładnie w miejsce siódemki.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-04-06 20:21:01

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ten, o którym pisałeś wcześniej?

Ta. Był zatruty, wyjałowiony, ostatecznie po zrobieniu fotki został
wyrwany. :) Stomatolog to chirurg, wiem że tacy lubią wyrywać ;)

> [...]
> boku). Wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby bez ingerencji ortodonty
> ósemka weszła dokładnie w miejsce siódemki.

Wiesz, w zasadzie mam dosyć wąski uśmiech, zatem nieregularność w
okolicach siódemki/ósemki mi powiewa od strony estetycznej... Natomiast
zastanawiam się czy z tego powodu nie rozjedzie mi się reszta zębów.
Mam bardzo "zwartą zabudowę", zero szpar między zębami. Na razie... :)
--
Samotnik

4. Data: 2006-04-06 20:53:50

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik pisze 06-04-2006 22:21:

> [...]
> zastanawiam się czy z tego powodu nie rozjedzie mi się reszta zębów.
> Mam bardzo "zwartą zabudowę", zero szpar między zębami. Na razie... :)

Może trochę szóstka pójdzie do tyłu, piątka minimalnie (albo wcale).
Nachylenie ósemki do szóstki może spowodować problem nie tyle
estetyczny, co higieniczny (dobre miejsce dla retencji resztek pokarmu,
płytki, problemy z oczyszczaniem) - będziesz musiał szczególnie zwracać
uwagę na tą okolicę.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

5. Data: 2006-04-06 21:00:45

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

LM pisze 06-04-2006 22:53:

> Może trochę szóstka pójdzie do tyłu, piątka minimalnie (albo wcale).

Aha, może jeszcze się zdarzyć, że siódemka przeciwstawna pozbawiona
antagonisty wysunie się nieco z zębodołu.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

6. Data: 2006-04-07 10:01:57

Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> była w słabym stanie, ułamana i tak dalej. Jednak zastnawiam się na
> ile ta ósemka będzie w stanie "wskoczyć" na to miejsce. Jeszcze jest

Mi ósemka prawie idealnie weszła na miejsce siódemki, oczywiście trochę jej
to zajęło. Mam tam trochę większą przerwę, ale nieznacznie, poza tym, jak
sam mówisz, nie ma to większego znaczenia (a łatwiej jest czyścić, też mam
wąskie przestrzenie między zębami).
No i u mnie nie wyspąpiły poza tym żadne przesunięcia.

Maja

czy mozna tak dzialas w medycynie?
Testowanie leków
Wyrastanie nowego zęba i niepokojący zapach
Poltram słaby efekt
schodzący pzanokiec - zniekształcony palec