Przeszczep serca u niemowlaka :(

1. Data: 2003-01-02 14:52:49

Temat: Przeszczep serca u niemowlaka :(
Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest z transplantacja serca u niemowlaka ? do jakiego okresu moze byc
wykonana ? Jakie sa szanse na dawce i udany przeszczep ? Jak potem wyglada
zycie takiej osoby ? Nie liczac tego ze bierze leki przeciwodrzuceniu (ile
kosztuja ?) to poza tym nie ma wielkich roznic od zycia normalnego czlowieka
?

Fantom

2. Data: 2003-01-04 19:30:25

Temat: Re: Przeszczep serca u niemowlaka :(
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trudny temat - dlatego brak jest jak na razie odpowiedzi. Sugeruję poszperać
trochę w internecie:

http://www.google.pl/
http://groups.google.pl/

hasła do przeszukiwania:

"przeszczep serca"
"transplantacja serca"

Pozdrawiam serdecznie, andrzej

3. Data: 2003-01-05 19:10:53

Od: "Malina" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zycie takiej osoby ? Nie liczac tego ze bierze leki przeciwodrzuceniu (ile
> kosztuja ?) to poza tym nie ma wielkich roznic od zycia normalnego

Witaj,
przykro mi bardzo, ze masz takie problemy... :-((
Postaram sie odpowiedziec na Twoje pytania w miate dokladnie.
W transplantacji obowiazuje zasada - im wczesniej, tym lepiej. W przypadku
dziecka, a zwlaszcza - niemowlaka, wazne jest, by dawca nyl inny niemowlak.
To dlatego, ze serce rosnie razem z reszta dziecka. Organizm to jest
precyzyjny uklad. Nic nie moze byc ani za duzeani za male. Oprocz dawcy
zgodnego wiekiem, musi byc tez zgodnosc tkankowa. Co do szans, to trudno
przewidzieć. A życie wyglada normalnie, nie licząc brania leków
immunosupresyjnych i konsultacji pediatryczno-kardiologicznych. Przykladowe
leki to: cyklosporyna, tarkolimus, prednison (kortykosterydy). Przyjmowac
leki byc moze dziecko bedzie musialo jeszcze kilka lat po przeszczepie. Poza
tym (wiem, ze to bardzo duzo), byc moze nie bedzie moglo uprawiac wyczynowo
sportow, przemeczac sie itp. Ale o tym zadecyduje lekarz po przeszczepie.

Zycze Wam wszystkiego dobrego, w tych trudnych chwilach... :-))

Napisał i pozdrawia,
Jacek >MaximusDM<

Nikiel w narzedziach lekarskich.
czy to stres??
nux vomica
angina a pędzlowanie gardła
Nowy, skuteczny i tani lek w stwardnieniu rozsianym