Przydomowa elektrownia wiatrowa

31. Data: 2012-01-10 18:07:49

Temat: Re: Przydomowa elektrownia wiatrowa
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"cef" 4f05a0ab$0$1208$6...@n...neostrada.pl

> Po prostu jesteś o wiele mniej kreatywny
> niż urzednik skarbówki. :-)

ZTCW ,,każdy urzędnik skarbówki'' zwalnia z podatków małe zyski.
(tak jest z podatkami dochodowymi, z odsetkami itp.)

Podobnie też kiedyś było z produkcją elektryczności -- duże musiały
sprzedać elektryczność zakładom energetycznym (co było dobre dla
właściciela elektrowienki, bo miał kontraktowany zbyt na swoją
produkcję) a małymi nikt nie przejmował się poza właścicielami
tychże itp. osobami -- na przykład elektrowienka była budowlą
i musiała sprostać wszelkim wymogom okołobudowlanym.

Nie wiem, jak jest dziś, ale chyba nikt nie każe płacić akcyzy
za elektryczność produkowaną na własny użytek.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

32. Data: 2012-01-11 08:06:37

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, jak jest dziś, ale chyba nikt nie każe płacić akcyzy
> za elektryczność produkowaną na własny użytek

to poczytaj to rozporządzenie z przed 2 lat i się dowiesz, że czasem
jednak się płaci...

pozdrawiam
s_13

33. Data: 2012-01-11 09:54:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Jan 2012 19:07:49 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Podobnie też kiedyś było z produkcją elektryczności -- duże musiały
> sprzedać elektryczność zakładom energetycznym (co było dobre dla
> właściciela elektrowienki,

Nadal tak jest - np pole wiatrowe w Słupsku musi sprzedać elektrowni, a
dopiero energia z tej elektrowni jest dostarczana do odbiorców - ponieważ
każda elektrownia musi się wykazać jakimś tam procentem energii uzyskiwanej
ze źródeł odnawialnych.
Elektrownia w Połańcu na przykład po prostu... spala całe pociągi drewna.
Całymi dniami jadą i jadą tam pełne sklady...
A drewna na opał nie uświadczysz u leśników, bo muszą wszystko odstawiać do
centralnego rozdzielnika, prawie nie ma sprzedaży dla odbiorców
indywidualnych - raz leśniczy odstąpił nam własną pulę!
--
XL

34. Data: 2012-01-11 14:19:29

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.01.2012 16:01, Krzysztof 45 pisze:
> Tylko troszeczkę.

Nie. Całkowicie.

35. Data: 2012-01-22 15:03:57

Od: "dorato" <b...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

Przejezdzam koło zawodowej elektrowni wiatrowej/wych i moje wrażenia są
takie: 1. Duże są te urządzenia. 2. Krajobraz zmienia się z wiejskiego w
kosmiczny.

OknoPlus/Brügmann
Czarny osad na silikonie - wyczyscic - usunac?
Rozliczenia z zakładem gazowniczym / e-faktury
Ostatni dzień 2011...
osuszacze adsorpcyjne vs kondensacyjne