Przygotowania do świąt...

241. Data: 2011-12-21 07:02:03

Temat: Re: Przygotowania do świąt...
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-20 21:42, medea pisze:

> Bynajmniej nie chodzi mi tylko i wyłącznie o superekskluzywne
> restauracje. Czasami bardzo dobrze i o wiele lepiej można zjeść w
> zwykłym przydrożnym barze.

Dokładnie tak. U nas w kraju bywa rozmaicie,nie ma reguł (wciąż nie
wiem, jak to jest, że na tzw. Zachodzie nawet najmniejsza rodzinna
knajpka wiejska proponuje dobry obiad. Skromny, lecz świeży i pyszny)
często zdarza się, że restauracje pretendujące do "eleganckich" idą w
tzw. dekor (kwiatki z marchwi i pomarańczy na talerzu itd.) i
udziwnione, jakoby eleganckie potrawy z taką mnogością składników, ze
zatraca się smak podstawowy. Natomiast bywają zarówno miejsca skromne
jak i eleganckie, gdzie krótka karta, niewiele propozycji, za to
świeżych i dobrej jakości zachęcają do ponownego odwiedzenia.

>Znam nawet taki jeden w trasie między
> Koźminem a Jarocinem, restauracja przy stacji benzynowej, a takie dobre
> podają tam jedzenie, że nawet moja córka już w Bydgoszczy prosi, żebyśmy
> zatrzymali się na obiad w Szyszce.

To nazywa się Szyszka? Muszę sprawdzić, bo między Koźminem, a Jarocinem
czasem jeździmy, np. nad Stawy Milickie.

> BTW O Ukrainkach to chyba Iksi pisała, nie Bbjk.

Oczywiście, bo to nie ja stosuję stereotypy w funkcji argumentów :)
--
Bbjk

242. Data: 2011-12-21 08:13:54

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Gru, 22:22, "Justyna Vicky S."
<v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> wrote:
> ... jak u Was przebiegają. Coś nowego oryginalnego robicie?
>
> Ja jutro zabieram się za rybe po grecku wg przepisu medei i XL (a tak sobie
> połączylam) :)
> I paszteciki będę jutro produkować :)
> Rolady wolowe na 1 dzień świąt zaraz wylądują w zamrażalniku.
> Ciasto na ciasteczka orzechowe się chłodzi, pewnie jutro hurtem będe piec :)

Skoro ma być coś oryginalnego, to tego jeszcze chyba nie było:
http://kuchennewzlotyiupadki.blox.pl/2008/12/Sledzie
-w-occie-z-cebula.html

A u mnie na wigilii to danie, że tak powiem tradycyjne. Kurczę, w tym
roku mi będzie brakować,
bo ze względów logistycznych nie damy rady obu teściowych "objechać",
a takie robi tylko moja mama...

Stalker, i taki barszcz z grzybami (a nie grzybową)

243. Data: 2011-12-21 08:33:37

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-20 21:38, XL pisze:

> O, własnie, smakowała mi kilka lat temu polędwica w Karczmie Lwowskiej -
> befsztyk w sosie lwowskim.

Wolałabym bez sosu, chętnie sprawdzę.
> Polecam także w Kielcach:
> http://hotelkongresowy.pl/pl/restauracja/menu/

Spałam w tym hotelu, jedliśmy kolację, wrażenia bez zachwytu. Generalnie
nie spotkałam się z kuchnią hotelową, która powaliłaby na kolana, wolę
(wolimy) poszukać czegoś kameralnego, bardziej wyrazistego. Inne
miejsca, które podałaś, chętnie odwiedzę przy okazji, z przyjemnością
testuję nowości.
W Złotej Gęsi w Siewierzu byłam, rzeczywiście gąska smaczna (nie
jadłam żołądków, które wszyscy zamawiali, tylko normalną ćwiartkę ptaka)
i żurek poprawny. Krew i Różę w Krakowie znam, mięsożercom polecam
bardziej Pimiento Argentino Grill, ceny wysokie, ale wołowina
doskonała, to chlubny wyjątek na polskiej mapie steków. Znam tez
wspomnianą przez Ciebie karczmę Zbójnicką w Zawoi, można się tam najeść
po zejściu z gór, to typowa karczma z tłustawym jedzeniem, jednak wolę w
Zawoi Czardę, gdzie serwują kuchnię węgierską, porównywalną z węgierską :)
W każdym razie chętnie czytam o Waszych wrażeniach restauracyjnych i
równie chętnie podzielę się spostrzeżeniami z własnego podwórka.
--
bbjk

244. Data: 2011-12-21 09:00:22

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk wrote:

> Nie cierpię powielania stereotypów, zamiast doświadczania. Ale jeśli te
> "lepione przez Ukrainki na strychu" -czy jakoś tak pierogi w wydaniu XL
> miały się jakkolwiek do jej osobistych doświadczeń, to współczuję traumy.

Bo to "lepienie na strychu" nie wynika z ukraińskości, tylko z robienia
klientów w bambuko przez "restauratora". Zatrudnione na czarno byle gdzie
posadzone do lepienia Ukrainki to dla niego czysty zysk.

J.

www.kontestacja.com

245. Data: 2011-12-21 09:00:57

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lepszy wybór masz też blisko, bo ok. 30 km od Twojej wsi. Maleńka
świetna restauracja Cymes jest w Chmielniku. Przemili właściciele, dobre
gotowanie. Zawsze przejeżdżając przez Kieleckie dzwonimy z drogi, by
przygotowali coś pysznego - i zawsze tak tam jest. Sama maleńka, senna
miejscowość tez interesująca, czas się tam jakby zatrzymał.
--
bbjk

246. Data: 2011-12-21 09:11:39

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-21 10:00, krys pisze:

> Bo to "lepienie na strychu" nie wynika z ukraińskości, tylko z robienia
> klientów w bambuko przez "restauratora". Zatrudnione na czarno byle gdzie
> posadzone do lepienia Ukrainki to dla niego czysty zysk.

Nie wykluczam, ze gdzieś są stosowane takie praktyki. Jeśli o tym
wiecie, to trzeba te konkretne miejsca piętnować, a choćby i w
Gastronautach wystawić laurkę. Jest już na tyle duża konkurencja w tej
branży, ze nieuczciwi, czy słabi odpadają.
--
Bbjk

247. Data: 2011-12-21 09:15:02

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> Jasne. Normy i procedury są durnowate :>
> Jak sobie wyobrażasz utrzymanie higieny i jakości na najwyższym poziomie
> przy produkcji żywności?

HEHEHE. Duży producent słodyczy. Wejście na halę w obowiązkowym czepku,
zakaz noszenia biżuterii, mycie rąk, dezynfekcja, podwójne rękawiczki. A
przy taśmie stoi pani, kaszle zasłaniając usta urękawiczkowaną ręką. Po czym
poprawia wafelki:-) Smacznego.

J.

www.kontestacja.com

248. Data: 2011-12-21 09:55:29

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> U mojej mamy dokładnie ten sam argument "Jak będę stara i leniwa, to ty
> się zajmiesz całymi świętami, a na razie większość robię ja". Za to do
> obowiązków teściowej (bo święta zawsze spędzamy w dwie rodziny) od lat
> należy jedynie zaszczycenie nas wizytą i spożywanie :/
> (ale to już na inny temat i inną grupę ;)

Moja nie musi nas zaszczycać wizytą, bo mieszkamy razem. Ale cala reszta się
zgadza ;) Czyzbyś miała moją teściową? ;)

Justyna Vicky S.

249. Data: 2011-12-21 10:02:06

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

[...]

Mniam :) Miałam ochotę zrobić, bo jeszcze nie robiłam, ale stwierdziłam, że
za dużo tego już :))

Justyna Vicky S.

250. Data: 2011-12-21 10:13:00

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czym są te alergeny w liniach technologicznych? - białkami. czyli
> substancjami organicznymi.
> Skoro nie można ich z linii usunąć, to co dopiero tam OPRÓCZ nich bytuje!
> I o to mi własnie chodzi.

Ale o co konkretnie, bo ja nie rozumiem.
Te alergeny miałyby być jakąś pożywką dla bakterii czy czymś w rodzaju
samych bakterii czy jeszcze coś innego?
A może Tobie się wydaje, że sterylność polega na tym, że usuwa się z danego
miejsca_wszystko_aż do pierwszej wartwy atomów??

N.

Roladki - pytanie techniczne
Mrożenie pasztecikow
Embroidery Design 2012
Opalana cebulka
gdzie szukać: czekolad białych z orzechami i chrupkami