Przyjaciółki

1. Data: 2007-12-17 08:47:07

Temat: Przyjaciółki
Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka razy (może cztery) spotkałem się w swoim życiu z następującym układem
dwóch przyjaciółek: Jedna z nich jest tą "wiodącą", inteligentniejszą, bardziej
otwartą. Druga jest taką małą, mało widoczną myszką, która zawsze podąża
dokładnie śladami tej pierwszej. Prawie niewidoczna, mniej rozgarnięta. Zawsze
popiera i przytakuje tej pierwszej. Jest jakby jej cieniem. Taka różnica
charakterów wcale nie przeszkadza ich przyjaźni, co pewnie w przyjaźni dwóch
mężczyzn byłoby chyba niemożliwe.

Podkreślam, że nie chodzi o układ homoseksualny, lecz o swykłą przyjaźń.

Podejrzewam, że zjawisko jest dość czeste. Czy ktoś może wie, czy ma to jakąś
swoją nazwę, pod którą mógłbym tego poszukać i dowiedzieć się czegoś na temat
takiego układu?

--
Lukasz

2. Data: 2007-12-17 17:45:19

Temat: Re: Przyjaciółki
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Dec 2007 09:47:07 +0100, LukaszS napisał(a):

> [...]
> swoją nazwę, pod którą mógłbym tego poszukać i dowiedzieć się czegoś na temat

Szukaj informacji o grupach społecznych, przywództwie w grupie, liderze
grupy - układ, o kórym piszesz, to nic innego, jak mała nieformalna grupa z
wyłonionym w sposób naturalny jej liderem. Tak wygląda każda "przyjaźń"
dwóch kobiet/mężczyzn. Nie w każdym przypadku oczywiście różnica w statusie
członków grupy jest aż tak wyraźnie zaznaczona, jak w opisanym przez Ciebie
przypadku, ale ZAWSZE ona występuje.
Notabene - jeśli rozumieć prawdziwą przyjaźń (babską???)jako równorzędny
status członków grupy (tu: dwuosobowej), to ponieważ jest to z gruntu
niemożliwe, więc i przyjaźń taka nie istnieje; zawsze (!!!) ktoś jeden jest
przywódcą/liderem. W przypadku grupy dwuosobowej, o której mówisz, te dwie
role pełni w niej jedna osoba, w większych grupach możliwy jest rozdział.

--
XL wiosenna
"Jeżeli ktoś naprawdę cię nienawidził, to tylko dlatego, że nie mógł być

3. Data: 2007-12-17 17:55:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message

Jako i w małżeństwie.

4. Data: 2007-12-17 20:13:04

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Dec 2007 18:55:18 +0100, Panslavista napisał(a):

> "Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
>
> Jako i w małżeństwie.

Dokładnie.
PS. No to do... Sylwestra ;-)

5. Data: 2007-12-18 00:27:52

Od: "Viktor" <V...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakąś swoją nazwę, pod którą mógłbym tego poszukać i dowiedzieć się czegoś

Witam!!!

Spróbuje wyjaśnić w najprostszy sposób przyjaźń jaką przedstawiłeś...
Otóż obie formy czerpią z tego korzyść!
Szara myszka jak nazwałeś jest zapewne wstydliwa skromna itp. druga jest
śmiała otwarta i zapewne łatwo nawiązuje kontakty w towarzystwie... Szara
myszka uczy się od drugiej jak być śmiałą, jak rozmawiać z nieznajomymi jak
przełamać pierwsze lody itp... Druga zaś lubi mówić opowiadać różne historie
nie lubi jak jej się przerywa ani nie lubi słuchać czyjś wypowiedzi woli
sama mówić niż słuchać... w ten właśnie sposób ma dobrego kompana do
słuchania i może się wygadać do bólu! :)

U mężczyzn jest identycznie w biorąc pod uwagę taką samą sytuacje... .

6. Data: 2007-12-18 07:14:32

Od: "norka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> status członków grupy (tu: dwuosobowej), to ponieważ jest to z gruntu
> niemożliwe, więc i przyjaźń taka nie istnieje; zawsze (!!!) ktoś jeden

ależ pleciesz
--
no

7. Data: 2007-12-18 07:58:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"norka" <n...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> ależ pleciesz
> --
> no

Reszcie pozostaje norka. Dobrze by było gdyby była przytulna, ciepła i
wilgotna.

8. Data: 2007-12-18 08:29:45

Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

> ...w ten właśnie sposób ma dobrego kompana do słuchania i może się wygadać do
> bólu! :)

Brzmi bardzo sensownie

> U mężczyzn jest identycznie w biorąc pod uwagę taką samą sytuacje... .

Tutaj już bym sie nie zgodził. Meżczyźni są przewrażliwieni na punkcie
wyższości. Dobierają się raczej jak równy z równym. Jeszcze się nie spotkałem,
żeby "macho" przyjaźnił sie z "nieudacznikiem". Natomiast kobietom - jak widać
to wogóle nie przeszkadza, a może i pomaga.

Czemu zapytałem? Otóż powód jest następujący: w pewnym zarządzie ds
"technicznych" wybieranym demokratycznie jest nastepujący układ:
1). Mocna kobieta - lider. Skuteczna i pracowita. Praktycznie nie o ruszenia.
Sam bym na nią głosował, gdyby nie poniższe.
2). Jej przyjaciółka. Może i pracowita, ale niezbyt bystra.
3). Mężczyzna. Inteligentny, z doświadczeniem, ale... bezradny.

Jak widać, nr 1 jest niekwestionowanym przywódcą: co powie, zostanie
przytaknięte przez nr 2. Dzięki czemu nr 3 nie ma wogóle głosu przygnieciony
przez kobiety.

Zarząd podejmuje decyzje w sprawach technicznych. Meżczyzna ma naturalne większe
predyspozycje: np. dobrałby lepszy zamek, podczas, gdy panie w tym wypadku
kierują się bardziej emocjami i wybieraja kiepski, ale kupiony, od miłego
dostawcy. Płot lepiej, żeby był z farby ładniejszej, ale słabej, niż odrobinę
brzydszy, ale z niezniszczalnej itp.

Oczywiście mężczyzna po roku poddał się. Wkurzył się, że nie ma wpływu na nic i
istnieje tylko jako figurant bez znaczenia.

Idealnie byłoby pozbyć się nr 2 i dobrac kogoś rozsądnego, kto w razie potrzeby
przeważyłby szalę. Moim zdaniem najlepiej mężczyznę. Ale... pani nr 1 nie chce
pracować bez 2 (wcale jej się nie dziwię).

Zaproponowano mi udział w zarządzie jako nr 3. Jednak oczywiście w takim
układzie nie ma mowy. I zastanawiam się, jak rozbić ten bank...

Lukasz

9. Data: 2007-12-18 09:10:58

Od: "Viktor" <V...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spotkałem, żeby "macho" przyjaźnił sie z "nieudacznikiem". Natomiast
> kobietom - jak widać to wogóle nie przeszkadza, a może i pomaga.

I tutaj się mylisz... np.:
1. Słabsi właśnie szukają sobie silniejszych kumpli żeby w razie czego mogli
ich obronić..
2. Słabsi w nauce siadają z kujonami żeby móc sie podciągnąć lub na klasówce
z nich ściągnąć ;)

Tak że przeciwieństwa sie przyciągają...

> [...]
>
> Zaproponowano mi udział w zarządzie jako nr 3. Jednak oczywiście w takim
> układzie nie ma mowy. I zastanawiam się, jak rozbić ten bank...

Tego zaś nie rozumie??? możesz wyjaśnić konkretniej?

10. Data: 2007-12-18 09:20:21

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote in message
> [...]

Proste pytanie - po co rozbijac ukladzik?

Moze powiedziec ze TAKI zamek jest lepszy?
Czy liderka-kobieta nie przyjmuje tego
do wiadomosci?
Nie zauwazyla tego?

Bo jesli nie to ta 3cia osoba jest jej niepotrzebna,
bedzie tylko figurantem. Po co wiec 3 osoby?
Wystarczy jedna.

Pozdro,
Duch

JALOWIEC
ISTNIEJE...
wposlodczuwanie
?DONDE?
serwis randkowy - dalem anons i zero odzewu