Przyprawki korzenne

1. Data: 2000-09-20 12:45:59

Temat: Przyprawki korzenne
Od: Alien <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Bedac na Helu trafilem do malej knajpki z grillem o dzwiecznej nazwie
Speluna. To co wlasciciel wyczynial na grillu to byl po prostu odlot.
Ale nie o tym bede pisal...
Otoz do piwa mozna bylo zamowic przyprawke korzenna, ktora aplikowalo
sie dokladnie tak jak sok malinowy. Moj problem polega na tym, ze
chcialem odtworzyc recepture tej przyprawki. Niestety producent tego
specyfiku za zadne pieniadze nie chce jej zdradzic, a robi ja tylko na
potrzeby wlasnej knajpy.

Wiem na jej temat tylko tyle ze:
1. Receptura zostala zaczerpnieta ze starej litewskiej ksiazki
kucharskiej.
2. Mozna w niej wyczuc cynamon
3. Technologia przygotowywania jest bardzo dluga (gotuje sie kilka dni)

Interesuja mnie wszelkie przepisy, wskazowki i inne informacje na temat
wszelkiego rodzaju plynnych przypraw korzennych dodawanych do alkoholi,
w szczegolnosci do piwa.

W zamian moge podrzucic kilka zakreconych przepisow, ktore wyprodukowala
moja pani.

Thanx from the mountain
czyli
z gory dziekuje :)))

Robert

1. Data: 2000-09-20 14:13:03

Temat: Re: Przyprawki korzenne
Od: "monizda&glizda" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy to nie mialo zapachu i smaku podobnego do gloggu, mozna to nabyc
gotowe w ikei.
tak mi sie skojarzylo.
moze trzeba poszukac w kuchni skandynawskiej. wsumie to litwa ma troche z
tym wspolnego.

Alien napisał(a) w wiadomości: <3...@i...pl>...

1. Data: 2000-09-20 18:40:44

Od: Alien <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

monizda&glizda wrote:

> [...]
> tak mi sie skojarzylo.
> moze trzeba poszukac w kuchni skandynawskiej. wsumie to litwa ma troche z

Prawde mowiac spodziewalem sie takiej odpowiedzi...
Wiem, probowalem i dlatego wlasnie postanowilem sam cos zadzialac. Niestety
glogg kupiony w ikei jest tak jak wszystko w tym przybytku: pozbawione
indywidualizmu i niby dobre ale nastepnej flaszki juz nie kupilem.
Poza tym bardziej chodzilo mi o przepisy niz gotowe preparaty.

Robert

kabaczek
Re: mleko sojowe
Olej pachnacy ziolami
Sposob rozpoznawania falszywego krochmalu :)))
Dobre drinki alkoholowe?