Przyswajanie białka

11. Data: 2003-08-21 19:54:00

Temat: Re: Przyswajanie białka
Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bi33q3$qqr$1@absinth.dialog.net.pl...

> Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah>
napisał
> w wiadomości news:bi2u9v$30q$1@inews.gazeta.pl...

> Konkretne źródło znajdziesz pod każdą kwoką ;)

;))))))))))))))))))))))))))))
ROTFLOL
Slawek

12. Data: 2003-08-21 21:02:46

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:bi37kh$mc$1@inews.gazeta.pl pisze:

> ;))))))))))))))))))))))))))))
> ROTFLOL

Srednio zabawne, a nadal nie jest to odpowiedz na zadane pytanie.

13. Data: 2003-08-21 21:05:58

Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

> Srednio zabawne, a nadal nie jest to odpowiedz na zadane pytanie.

A sprawdziles juz kwoke? ;)

--
Grzegorz

14. Data: 2003-08-21 22:23:29

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A sprawdziles juz kwoke? ;)

No właśnie a to się od dołu sprawdza ??? ;))))

15. Data: 2003-08-22 06:04:43

Temat: Odp: Przyswajanie białka
Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik daniel figlarz <d...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bi2q56$kd9$...@i...gazeta.pl...
> Twój lekarz ma rację, ale tylko częściowo. Białko zjedzone rozkłada się na
> aminokwasy, a organizm buduje z nich zupełnie nowe białka, w danym momencie
> potrzebne. Ilość cykli budowy białek przez organizm jest ogromna.Jeżeli nie
> dostarczysz odpowiednich białek, to organizm nie ma z czego
> budować "swoich". Aminokwasy aktualnie niepotrzebne organizmowi zostają
> wydalane - nie istnieje coś takiego jak "poczekalnia" aminokwasowa.

Musi być pula wolnych aminokwasów w organizmie, aminokwasy
zasilają ją 3 drogami - trawienie (50g dziennie)
- rozpad białka własnego (250g)
- synteza endogennych (niestety nigdy nie widziałem żadnej liczby w tym temacie)

Piszesz że są 'wydalane', nie jest to prawdą.
Mogą być spalone ale przecież nie od razu, jak sobie to
wyobrażasz? Po jakim czasie aminokwas zostaje uznany za
zbędny?
Ja czytałem o czasie od 5godzin do 11dni w zależności od aminokwasu,
ten czas to tzw.: half-life (czyli cos jak czas połowicznego rozpadu -
po wprowadzeniu do puli połowa z nich po takim czasie zostaje
spalona) 11 dni dotyczy lizyny (którą uważa się z główny 'mankament'
roślin) najkrótszy metionina, która jednak może być suplementowana przez
cysteinę.

> Pełną i najlepszą, bo uważana za wrzozec, paleta aminokwasów dysponuje tylko
> i wyłącznie żółtko jaja kurzego i to w dodatku wiejskiego. Białka roślinne
> sa kiepskiej jakości, ale oczywiście organizm może z nich budować własne,
> jednak trzeba umiejetnie dobierać pokarmy. Ilość pracy jaką musi wykonać
> organizm podczas tworzenia białek jest zdecydowanie na niekorzyść roślinnych.
> Przyswajalność kolagenu zależna jest od całego jadłospisu. Naturalna wit.C
> jest konieczna do syntezy kolagenu w organizmie, inaczej nie będzie tej
> [...]

Tu mam taka tabelkę, można też skorzystać z linku podanego przez Coolera.

[tabela w 2 wersjach dla proporcjonalnych i nie]
Aminokwasy egzogenne (mg/g)

TRY | THR | ISO | LEU | LYS | MET+CYS | PHE+TYR | VAL

Ideał 11 35 42 70 51 26 73
48

soja 13 49 44 74 61 27 83
46
fasola azuki 10 34 49 84 75 20 83
51
ziemniak 16 36 40 59 60 29 81
56
mleko ludzkie 16 48 57 97 70 40 101
53
mleko krowie 14 45 60 97 79 34 96
66
jajka 16 49 62 87 67 56 97
72
ryż 11 44 39 72 39 44 94
61
pszenica 12 29 53 78 25 30 101
49
owies 13 35 42 83 45 57 84
61

[...]

pozdrawiam Chaciur

16. Data: 2003-08-22 06:05:14

Od: "Chaciur" <gchat@na wirtualnej polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik slawek <slawekopty(usun)@gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bi3gd1$cua$...@i...gazeta.pl...

> No właśnie a to się od dołu sprawdza ??? ;))))

Koniec żartów stodolanych ;), przejdźmy do rzeczy:
macie coś na poparcie tezy o żółtku?

pozdrawiam Chaciur

17. Data: 2003-08-22 07:07:47

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Chaciur w wiadomości news:bi4dg0$2se$1@nemesis.news.tpi.pl pisze:

> [tabela w 2 wersjach dla proporcjonalnych i nie]

Zrob jeszcze trzecia, dla optymalnych :))))

18. Data: 2003-08-22 08:11:21

Temat: Re: Odp: Przyswajanie białka
Od: "Krystyna Tomczak" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chaciur <gchat@na wirtualnej polsce.pl> napisał(a):

> Tu mam taka tabelkę, można też skorzystać z linku podanego przez Coolera.

Czy możesz podać źródło tej tabelki?

> TRY | THR | ISO | LEU | LYS | MET+CYS | PHE+TYR | VAL

> [...]

Z powyższych liczb wynikałoby, że w porównaniu do liczb owego
zagadkowego "Ideału" - generalnie najlepsze są soja i owies... ;)

Dość często podpieracie się tą sztandarową (dla was wege) tabelką, nie
podając zresztą źródła. Nie bierzesz zupełnie pod uwagę bardzo wielu innych
parametrów przy wyborze określonego produktu jako własnego pożywienia.
Dla mnie bezprzecznym faktem jest, że strawienie i korzyść ze zjedzenia
jajka będzie o wiele większa niż strawienie i korzyść ze zjedzenia owsa.
Ale skoro wybierasz pokarm najbardziej odpowiedni dla konia... :(
no cóż... smacznego!

19. Data: 2003-08-22 08:21:03

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale skoro wybierasz pokarm najbardziej odpowiedni dla konia... :(

Ooo, zwierzę się zmieniło - juz nie bydlo, tylko kon ;) Bo kon to przeciez
nie bydlo.
Zawsze to pewne uszlachetnienie w epitetach dla nie-opty ;)

Pozdr
Kafka

20. Data: 2003-08-22 08:24:52

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Tomczak w wiadomości news:bi4j79$so6$1@inews.gazeta.pl pisze:

> [...]
> zjedzenia jajka będzie o wiele większa niż strawienie i korzyść ze
> zjedzenia owsa. Ale skoro wybierasz pokarm najbardziej odpowiedni dla

No tak, to jest argument. Gratuluje umiejetnosci rzeczowej i kulturalnej
dyskusji.

OT [DO] alt.pl.dieta.optymalna
piwo odchudza ?
DO NOWYCH OSÓB :-)