Przyswajanie białka

1. Data: 2003-08-19 08:43:01

Temat: Przyswajanie białka
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój znajomy lekarz powiedział że nie ma znaczenia jakie bialko zjadam
poniewaz organizm i tak rozkłada go na aminokwasy a nastepnie syntezuje to
co jest mu potrzebne.
Inni mówia ze jak masz problemy ze stawami , wlosami itp to jedz bialko
zawierajace kolagen.
Pytanie do znawców biochemii.
Czy jedzac białko o podobnej strukturze do potrzebnego rzeczywiscie pomagamy
nieco organizmowi czy tez jest to bez znaczenia? Rozumiem ze w białku
roslinnym brak jest pewnych aminokwasów i tu może być problem ale czy jedzac
bialko zwierzece nie jest wszystko jedno jakie jem?

2. Data: 2003-08-19 09:05:18

Temat: Re: Przyswajanie białka
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz w wiadomości news:bhsnvh$l4n$1@news.onet.pl pisze:

> Mój znajomy lekarz powiedział że nie ma znaczenia jakie bialko zjadam
> poniewaz organizm i tak rozkłada go na aminokwasy a nastepnie
> syntezuje to co jest mu potrzebne.

Nieglupio mowi. Najwyzej nie wykorzystasz tych aminokwasow, ktorych
wprowadzisz za duzo. Przy zalozeniu oczywiscie, ze tego bialka bedzie tyle,
zeby pokryc zapotrzebowanie na aminokwasy wystepujace w nim we wzglednie
mniejszych ilosciach. Problem w praktyce jest zminimalizowany, gdy
dostarczasz bialka z kilku roznych zrodel. Wtedy aminokwasowe "gorki" i
"dolinki" wyrownuja sie w jakims tam stopniu.

> Inni mówia ze jak masz problemy ze stawami , wlosami itp to jedz
> bialko zawierajace kolagen.

Przyswajalnosc kolagenu to cale 8%. Ciekaw jestem, czy istnieja jakies
wyniki badan ktore potwierdzaja skutecznosc suplementacji kolagenu w
przypadku np. problemow ze stawami czy skora? Ktos z pl.sci.medycyna
slyszal?

> Rozumiem ze
> w białku roslinnym brak jest pewnych aminokwasów i tu może być
> problem

W bialkach roslinnych nie wystepuja braki aminokwasow, co najwyzej inne sa
proporcje (wzgledny nadmiar lub niedobor) w porownaniu do bialka wzorcowego.
Bialka miesa tez nie maja idealnego profilu aminokwasowego.

3. Data: 2003-08-19 13:22:08

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bhspbb$eq7$1@inews.gazeta.pl,
Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> typed:

> [...]
> wyniki badan ktore potwierdzaja skutecznosc suplementacji kolagenu w
> przypadku np. problemow ze stawami czy skora? Ktos z pl.sci.medycyna

Ja nie z pl.sci.medycyna, ale sluze doswiadczeniem. Otoz cierpie na zaniki
tkanki chrzestnej (stawy barkowe i kolanowe) i lekarze poczatkowo uznali, ze
najlepszym lekarstwem bedzie dla mnie rosolek na kurzych nogach (bleee...) -
ponoc nic nie zawiera tyle kolagenu i elastyny, co taki wywar z
rozgotowanych kurzych chrzastek. Pilam ta miksture wymiotna (pardon, nie
moge inaczej, bleee...) przez dwa miesiace i moj stan sie pogarszal z dnia
na dzien - przy okazji zaczely (a nie skonczyly) mi wypadac wlosy calymi
garsciami. Pomogl jedynie preparat farmakologiczny (nadal biore) do odbudowy
tkanki chrzestnej (+ intensywne cwiczenia) - odstawilam kule po dwoch
tygodniach i chociaz jeszcze przy zginaniu kolan slychac, ze rzepka nie jest
idealna, a barki strzelaja, to jednak chodze calkiem dobrze =] Tyle mojego
doswiadczenia.

Pozdrawiam,
Karola

4. Data: 2003-08-20 10:11:26

Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyniki badan ktore potwierdzaja skutecznosc suplementacji kolagenu w
> przypadku np. problemow ze stawami czy skora? Ktos z pl.sci.medycyna

z pl.sci.medycyna prawdopodobnie nikt o tym nie slyszal, ale sa setki jezeli
nie tysiace ludzi, ktorzy wyprobowali jedzenie kolagenu z pozytkiem dla
swojego zdrowia. wielu z nich dodatkowo wyleczylo mase chorob
"nieuleczalnych" . generalnie niezaleznie co "badania medyczne" mowia na ten
temat - kolagen warto jesc.

> [...]
wzorcowego.
> Bialka miesa tez nie maja idealnego profilu aminokwasowego.

rotfl..

pozdrawiam
tom

5. Data: 2003-08-20 11:26:01

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

^ToM^ w wiadomości news:bhvher$8ro$1@news.onet.pl pisze:

> z pl.sci.medycyna prawdopodobnie nikt o tym nie slyszal, ale sa setki
> jezeli nie tysiace ludzi,

Miliony. Podobno jest Was pare milionow.

> rotfl..

http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/nut_search.pl

Poprzegladaj. Potem mozesz sie smiac, plakac, tarzac po ziemi czy co Ci tam
przyjemnosc sprawia najwieksza.

6. Data: 2003-08-21 09:56:54

Od: "polny konik" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> garsciami. Pomogl jedynie preparat farmakologiczny (nadal biore) do odbudowy
> tkanki chrzestnej (+ intensywne cwiczenia)

Hej!
Wolałabym na priva, ale się nie da. Ja mam podobne objawy i obawiam się, że nie
uniknę operacji stawów biodrowych. Lekarz zalecił mi żelatynę (10 g dziennie)
przez rok. Na razie nie widzę efektu (2 tygodnie). Co to za preparat do
odbudowy tkanki chrzęstnej? Polski czy inny? Może zasugerowałabym mojemu
orotpedzie.... Mogłabyś mi napisać (może być na priva). Z góry dziękuję.
polny konik

7. Data: 2003-08-21 10:21:20

Od: "Hafsa" <m...@p...postem> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "polny konik" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> orotpedzie.... Mogłabyś mi napisać (może być na priva). Z góry dziękuję.
> polny konik
Moze chodzi o wyciag z grzebieni kogucich o nazwie Hyalgan???
Hafsa

8. Data: 2003-08-21 15:57:27

Od: "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Twój lekarz ma rację, ale tylko częściowo. Białko zjedzone rozkłada się na
aminokwasy, a organizm buduje z nich zupełnie nowe białka, w danym momencie
potrzebne. Ilość cykli budowy białek przez organizm jest ogromna.Jeżeli nie
dostarczysz odpowiednich białek, to organizm nie ma z czego
budować "swoich". Aminokwasy aktualnie niepotrzebne organizmowi zostają
wydalane - nie istnieje coś takiego jak "poczekalnia" aminokwasowa.
Pełną i najlepszą, bo uważana za wrzozec, paleta aminokwasów dysponuje tylko
i wyłącznie żółtko jaja kurzego i to w dodatku wiejskiego. Białka roślinne
sa kiepskiej jakości, ale oczywiście organizm może z nich budować własne,
jednak trzeba umiejetnie dobierać pokarmy. Ilość pracy jaką musi wykonać
organizm podczas tworzenia białek jest zdecydowanie na niekorzyść roślinnych.
Przyswajalność kolagenu zależna jest od całego jadłospisu. Naturalna wit.C
jest konieczna do syntezy kolagenu w organizmie, inaczej nie będzie tej
syntezy.
Lekarz mówi tyle co wie, a ile wie?

9. Data: 2003-08-21 17:06:42

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

daniel figlarz w wiadomości news:bi2q56$kd9$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Pełną i najlepszą, bo uważana za wrzozec, paleta aminokwasów
> dysponuje tylko i wyłącznie żółtko jaja kurzego i to w dodatku
> wiejskiego.

Wg jakich badan czy analiz? Poprosze o konkretne zrodlo.

10. Data: 2003-08-21 18:42:11

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bi2u9v$30q$1@inews.gazeta.pl...

> Wg jakich badan czy analiz? Poprosze o konkretne zrodlo.

Konkretne źródło znajdziesz pod każdą kwoką ;)

Pozdrawiam
Leszek

OT [DO] alt.pl.dieta.optymalna
piwo odchudza ?