Ptasia grypa a sterylizacja jaj kurzych!

1. Data: 2006-03-10 07:35:48

Temat: Ptasia grypa a sterylizacja jaj kurzych!
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zanurzenie jaja kurzego (całego, surowego, w skorupce) na kilka sekund w
czystym alkoholu jest wystarczającą procedurą do sterylizacji skorupki jaja
i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?
Pozdrowienia!
Tadeusz

2. Data: 2006-03-10 08:16:51

Temat: Re: Ptasia grypa a sterylizacja jaj kurzych!
Od: "Chesky" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> napisał w wiadomości
> Czy zanurzenie jaja kurzego (całego, surowego, w skorupce) na kilka sekund w
> czystym alkoholu jest wystarczającą procedurą do sterylizacji skorupki jaja
> i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?

a pod skorupka to kto je zabije?? :)

-

3. Data: 2006-03-10 08:19:59

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Jerzy Korsak napisał(a):
> [...]
> czystym alkoholu jest wystarczającą procedurą do sterylizacji skorupki jaja
> i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?

Wysterylizujesz skorupkę, ale nie wnętrze.
Słyszałam, że prawdopodobieństwo pojawienia się zakażonych jaj jest
niewielkie, ponieważ chora kura nie ma siły, by znosić jaja. Grypa u kur
jest bardzo gwałtowną i ciężką chorobą. Ale jednocześnie zaleca się nie
jedzenia jaj surowych ani nawet przyrządzonych na miękko.

Decyzja należy do Ciebie.

--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

4. Data: 2006-03-10 08:37:20

Od: "Killer" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?
> Pozdrowienia!

Nie jest to temat jaj, lecz bardziej drastyczny...
www.se.com.pl w dzisiejszym wydaniu na 1 stronie.

..."W brudzie i smrodzie, pomiędzy szczątkami rozkładających się ptaków,
Tomasz S., 52-letni mieszkaniec Katowic, prowadził nielegalną ubojnię
drobiu. Obietnice służb, że mięso na naszym rynku jest bezpieczne to
iluzja."

Pzdr
Jacek

5. Data: 2006-03-10 09:12:03

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jaja
> i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?

A nie szkoda spirytusu? Zwłaszcza, że ptasia grypa jest bardzo mało
zaraźliwa. No i była i rok temu i dziesięć lat temu , no po prostu jest od
zawsze. Tylko nie wiedzieć czemu w tym roku się robi wielkie halo.

6. Data: 2006-03-10 09:40:00

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" napisał w wiadomości

> A nie szkoda spirytusu? Zwłaszcza, że ptasia grypa jest bardzo mało
> zaraźliwa. No i była i rok temu i dziesięć lat temu , no po prostu jest od
> zawsze. Tylko nie wiedzieć czemu w tym roku się robi wielkie halo.

A moze to kolejna wojna masła z margaryną??....

7. Data: 2006-03-10 10:07:07

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:durhi4$hku$1@news.lublin.pl...

> A moze to kolejna wojna masła z margaryną??....

a ścislej wołowiny z drobiem...

pozdrawiam
Basia

8. Data: 2006-03-10 10:26:33

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy zanurzenie jaja kurzego (całego, surowego, w skorupce) na kilka sekund
> czystym alkoholu jest wystarczającą procedurą do sterylizacji skorupki

Tak

> i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?

Nie

9. Data: 2006-03-10 10:52:26

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czystym alkoholu jest wystarczającą procedurą do sterylizacji skorupki jaja
> i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?

akurat to, że spirytus dezynfekuje to mit. Silniej działa alkohol 70%.
A co do jajek wystarczy wymyć w jakimś detergencie, np. płynie do mycia
naczyń.Jeśli chodzi o wnętrze jaja, to dla wybitnych paranoików jajka na
miękko, tudzież jajecznica odpadają.

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk

10. Data: 2006-03-10 11:07:31

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jaja
> i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?

Spirytus, ale 70%, do sterylizacji skorupki. 95% działa o wiele słabiej. O
ile nie szkoda ci alkoholu.

Ewentualnie możesz zrobić wyparzanie (procedura standardowa w zakładach
zbiorowego zywienia). Najprościej: Koszyczek druciany, dopasowany wielkościa
do garnka - zagotować w garze MOCNO OSOLONA wodę (temp. wrzenia powyżej
100C) i w koszyczku zanurzyć jaja na 30 s.

Do tego standard: nie kupowac jaj mytych i zakałowanych, nie kupowac jaj o
pekniętej skorupce. Nie kupować jaj niewiadomego pochodzenia - nawet jaja na
targu winny mieć pieczątkę.

DJD

Stek
moja nowa wizja kuchenna - lekkostrawnie
co z soji?
Krem do tortu
Dobry schabowy z kapustą