Puls serca

1. Data: 2004-01-24 17:28:40

Temat: Puls serca
Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
mam maly problemik, a niestety nigdzie w sieci nie znalazlam odpowiedzi.
Chodzi mi otoz o norme pulsu serca. Ostatnio mierzylam dosc czesto cisnienie
i za kazdym razem puls serca byl powyzej 100. Puls mierzony byl zawsze
conajmniej po godzinnym relaksie (fotel, herbatka itp.)
Niestety moj maz wymysla mi rozne choroby, kilka na dzien, i musze mu jakos
kazda z nich wybijac z glowy :)
Bardzo prosze o pomoc, moze ktos wie jaka powinna byc norma pulsu, okolo 60,
70 a moze wlasnie 100 ?

Pozdrawiam, Jagaa

2. Data: 2004-01-24 17:32:56

Temat: Re: Puls serca
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Jan 2004, Baba Jagaa wrote:

> Bardzo prosze o pomoc, moze ktos wie jaka powinna byc norma pulsu, okolo 60,
> 70 a moze wlasnie 100 ?

hm - bardzo trudne pytanie - standardowo w spoczynku czestoskurcz
zaczyna sie, gdy tetno przekracza 120/min, jednak w trakcie wysilku
moze to byc wartosc prawidlowa. Trudno powiedziec - byc moze
mozna stwierdzic u Ciebie sklonnosc do szybszego rytmu serca
w spoczynku ale bez badania lekarskiego stawianie diagnoz
tylko na tej podstawie jest ryzykowne. Zglos sie do lekarza bo
mozliwe, ze faktczynie jakas przyczyna (np. anemia) tej sytuacji
jest. Ostatnio zglosila sie do mnie kobieta lat 50 z objawami
zmecznia, zniechecenia sugerujaca poczatki depresji (tak akurat
na rozpoczecie leczenia lekami antydepresyjnymi) jednak po
zrobieniu prostej morfologii krwi okazalo sie, ze jej
hemoglobina ma ponizej 8 g/dl. Nie mowie, ze w Twoim
przypadku musi byc tak samo ale byc moze warto pojsc
z wizyta do lekarza aby problem wyjasnic

P.

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2004-01-24 17:41:41

Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisal w
wiadomosci news:Pine.BSO.4.58.0401241828280.15571@renata.am.tor
un.pl...

> [...]
>
> P.
>
> Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
> *Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!

Dziekuje bardzo za odpowiedz. Chcialabym sie jeszcze dopytac o szczegoly, bo
niecale 3 miesiace temu urodzilam dziecko, mialam silna anemie, biore
hemofer, nie wiem czy juz mi przeszlo, dopiero w poniedzialek ide na badanie
krwi. Co oznacza hemoglobina ponizej 8 g/dl ?

Pozdrawiam, Jagaa

4. Data: 2004-01-24 17:44:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> hemofer, nie wiem czy juz mi przeszlo, dopiero w poniedzialek ide na badanie

podwyzszenie spoczynkoweg tetna jest jednym z czestych objawow anemii
a czas pelnego wyrownania anemii moze byc dlugi. Innymi slowy byc
moze to troche zbyt wysokie w spoczynku tetno jest objawem anemii
a moze tez i objawem stresu, zmeczenia i niewyspania zwiazanego
z urodzeniem dziecka, koniecznoscia czestego wstawania do niego
i niewyspania

> krwi. Co oznacza hemoglobina ponizej 8 g/dl ?

dosc duza niedokrwistosc

5. Data: 2004-01-24 23:27:04

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisal w
wiadomosci news:Pine.BSO.4.58.0401241842160.17413@renata.am.tor
un.pl...

> [...]
> a moze tez i objawem stresu, zmeczenia i niewyspania zwiazanego
> z urodzeniem dziecka, koniecznoscia czestego wstawania do niego

A jaki moze byc powod niskiego tetna?
Ja mam bardzo slabo wyczuwalne tetno,ale jak juz sie go wyczuje to rzadko
mam powyzej 100.
I co dziwne,mam anemie....

Magda

V kość śródstopia złamana
Leki z alkoholem
czy to grypa?
rzucanie palenia
wywiad dla gazety lekarskiej - poszukuje lekarzy