Pyralignium

1. Data: 2001-08-24 16:17:44

Temat: Pyralignium
Od: "Janek Sawicki" <j...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakiej ilosci tabletek dziennie mozna to bezkarnie wcinac i przez jaki
okres czasu ?
Mam 18 lat 190cm wzrostu i waze cos kolo 100 kg, a biore tego hmm.. 2x2 w
nocy(o 12 i 5 rano) i pozniej w dzien jeszcze 3-4 + 3-4 codipary. Bo bez
tego bym zwariowal chyba, dodam ze mam bardzo ostra angine + zapalenie ucha
srodkowego ...
--
Best regards,
janek.sawicki

2. Data: 2001-08-24 21:38:54

Temat: Re: Pyralignium
Od: "REMIK" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

cze! morzesz zajadać pyralginke nawet do 2.5g na dobe ale to straszny szrot
kiepsko wpływa na zolodek i wontrobe
czasami przy duzej goraczce to ratunek
pozdro remik
Użytkownik Janek Sawicki <j...@e...bielsko.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:9m5v04$180$...@n...tpi.pl...

3. Data: 2001-08-25 18:35:38

Od: "Janek Sawicki" <j...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "REMIK" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> cze! morzesz zajadać pyralginke nawet do 2.5g na dobe ale to straszny
szrot
> kiepsko wpływa na zolodek i wontrobe
Co bys wolal ? 0 snu w nocy i lazenie po scianach czy "kiepski wplyw na
watrobe" :)
Dodam ze w pierwsza noc jak nie mialem pyralginki nie zmruzylem oka :) Teraz
czuje sie juz lepiej(lykam tylko 2x2 w nocy w dzien juz nie musze, ale 2-3
dni temu to bylo dla mnie jak narkotyk :)
> czasami przy duzej goraczce to ratunek
albo przy bolu "zaraz-wejde-na-sciane"

4. Data: 2001-08-27 21:31:58

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janek Sawicki" <j...@e...bielsko.pl> wrote in message

> [...]
> nocy(o 12 i 5 rano) i pozniej w dzien jeszcze 3-4 + 3-4 codipary. Bo bez
> tego bym zwariowal chyba, dodam ze mam bardzo ostra angine + zapalenie

Witam !
Przede wszystkim są lepsze preparaty. Pyralginum jest bardzo toksyczna i
jeżeli jest taka konieczność, to tylko po konsultacji z lekarzem. Generalnie
polecam paracetamol np. w formie musującej, szybko działający - Eferalgan
lub formę tradycyjną w postaci tabletk (Apap, Panadol, Codipar,
Paracetamol).
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

5. Data: 2001-08-27 23:05:36

Od: "stazysta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Przede wszystkim są lepsze preparaty. Pyralginum jest bardzo toksyczna

ale skuteczna !

> polecam paracetamol np. w formie musującej, szybko działający - Eferalgan
> lub formę tradycyjną w postaci tabletk

pod warunkiem ze dziala

dwa dni temu cos mnie dopadlo (ostatni raz cos mi bylo z 3 lata temu:)) i w
sobotnie popoludnie mialem prawie 39
paracetamolik -nic.
po tabletce pyralginki -37,5 i od razu inne zycie :)
na wieczor jeszcze jedna i w niedziele zdrow jak ryba :)))

6. Data: 2001-08-28 13:41:32

Od: "Madziar" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik margaretka <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9meeu5$fl1$...@n...tpi.pl...

> [...]
> polecam paracetamol np. w formie musującej, szybko działający - Eferalgan
> lub formę tradycyjną w postaci tabletk (Apap, Panadol, Codipar,
Paracetamol bierze mój 5-letni syn. Czasem ustępuje gorączka - a czasem nie.
I co wtedy ?
A czy czasem toksyczność pyralginy nie jest to kwestia odpowiedniego
zadziałania producentów paracetamolu w ministerstwie zdrowia? Przy pomocy
pękatej, czarnej teczki oczywiście. Osobiście mam nieco delikatną wątrobę,
ale ośrodki bólu mam jeszcze delikatniejsze i nie widzę - poza Tramalem -
wielkiej alternatywy.
Pozdro
Pawka
____
PM
<m...@p...onet.pl> or <m...@g...pl>

7. Data: 2001-08-28 16:24:31

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"stazysta" <s...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
Eferalgan

> pod warunkiem ze dziala

działa, ale trzeba brać odpowiednie ilości, czyli dwa razy tyle co na ulotce
:o))) Na ulotce podawane są dawki zaniżone gdyż tak mówią przepisy,
podyktowane jest to tym,że ludzie często nie wiedzą, iż leki pod różnymi
nazwami mają ten sam skład i bierą wszystko co im wpadnie w ręce, przez co
dawki nakładają się na siebie, a z tym może być różnie

> [...]
> po tabletce pyralginki -37,5 i od razu inne zycie :)
> na wieczor jeszcze jedna i w niedziele zdrow jak ryba :)))

truj się dalej :o) nie bez kozery pyralgin jest wycofywany z rynku
"odręcznego" i jest wprowadzany na receptę :o)
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

8. Data: 2001-08-28 20:40:54

Od: "stazysta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazwami mają ten sam skład i bierą wszystko co im wpadnie w ręce, przez co
> dawki nakładają się na siebie, a z tym może być różnie

z tego co pamietam to paracetamolik ma 4g max/dzien
smiertelna (dla watroby) to 12g

> truj się dalej :o)

spoko
mi to nie grozi
jak mowilem ostatnie jakies prochy lykalem z 3 lata temu i to tylko przez
tydzien :)))
doswiadczenia w braniu nie mam bo mi nic nie jest :)
(a przynajmniej o tym nie wiem :)))

>nie bez kozery pyralgin jest wycofywany z rynku
> "odręcznego" i jest wprowadzany na receptę :o)

a moze dlatego ze glaxo za malo zarabia na codiparze ????
wielu ludzi nie przekonasz -oni chca pyralgine i basta !
zreszta co do sensu umieszczania jedych a skreslania drugich mozna by
dyskutowac...........
no ale kasa robi swoje ;)

> Pozdrawiam m a r g a r e t k a

ja rowniez

9. Data: 2001-08-30 09:04:34

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madziar" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A czy czasem toksyczność pyralginy nie jest to kwestia odpowiedniego
> zadziałania producentów paracetamolu w ministerstwie zdrowia? Przy pomocy

Trudno oczywiscie spekulowac nt czy dali lapowke czy nie. Natomiast jedno
jest pewne: leczenie zawsze zaczynamy od paracetamolu (moze akurat pomoze -
nie wiesz o tym patrz wyzej jak sam piszesz raz ustepuje raz nie). Wowczas
jesli nie jest to skuteczne zmieniamy lek na silniej dzialajacy np.
Ibuprofen czy Metamizol. Jesli o mnie chodzi wolalbym raczej wziac Ibuprofen
niz Pyralginke natomiast wowczas gdy nie widac efektow siegac po srodki
bardziej tox. Polecam ten sposob ze wzgledu na troske o zdrowie kazdego
mojego pacjenta!!

>Osobiście mam nieco delikatną wątrobę,
> ale ośrodki bólu mam jeszcze delikatniejsze i nie widzę - poza Tramalem -
> wielkiej alternatywy.
Tramadol jest akurat blisko konca tzw. "drabiny analgetycznej", ktora
stosuja fachowcy od leczenia bolu. Na poczatku jest Paracetamol. Chodzi tu
wylacznie o troske o pacjenta. Wiadomo im silniejszy lek tym silniejsze
takze skutki uboczne jego dzialania. Wybor nalezy do Ciebie. Warto miec
swiadomosc tego ze skutki uboczne nie od razu sa dostrzegalne i
"diagnozowalne" przy uzyciu domowych sposobow. Czasem dowiadujesz sie o nich
po "jakims czasie" - warto o tym pamietac!
Pozdrawiam - Pharma.

VENOTREX
prawo farmaceutyczne
zypreksa