Pyszne bo (choć?) proste, ale co z białkami?

21. Data: 2006-07-06 17:19:46

Temat: Re: Pyszne bo (choć?) proste, ale co z białkami?
Od: "okurka" <o...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:e8irgk$8b3$1@proxy.provider.pl...

> Najlepsze zabajone są w La Scali we Wrocku :-)(o ile kucharz się nie
> zmienił).

Do La Scali z naszej grupy dyskusyjnej to nikt nie chodzi i nie pójdzie.
Do La Scali to chodzą tacy ludzie, że potem się Madzia Bassett obraziła i
już nie pisze tu tych swoich słynnych przepisów z pudełek od makaronów
kupowanych w sieci marketów "Lawendowa Chemia".
A specjalnością kucharza w La Scali to była zupa z ośmiornic z krewetką w
środku. Ta krewetka to znała te ośmiornice i podczas jedzenia opowiadała o
nich prześwietnej naszej czikiriki, co to teraz (znaczy się czikiriki)
wyniszcza małże w Brytanii sciągnięta tam do tej job przez taką jedną od
opakowań, co zorganizowała tam taki job dla wyróżniających się tu
dyskutantek.

o.kurka

22. Data: 2006-07-06 17:28:41

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> No się robiło, ciasto czekoladowe MB bez mąki. Tylko tam białka też się
> dodawało.
> Pyszne ciasto, mru mru..

Tylko zakalcowate przez tą wodę wychodzi. Ach, muszę jak się ochłodzi upiec
z malinami tego czekoladoca. Dzięki za przypomnienie!

> Kurde, ale ja nie cierpię bez. Znaczy się nie lubię bezów.
> Czy jak to tam napisać żeby było czytelne, tych takich białych z białek
> ubitych z cukrem nie lubię.

"Bezy mi nie smakują" :)

Agata, co lubi z i bez :D

23. Data: 2006-07-06 18:44:22

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> napisał w wiadomości

> Tylko zakalcowate przez tą wodę wychodzi.

Ale jaką wodę?

> "Bezy mi nie smakują" :)

Pfff. Stanowczo!

>Agata, co lubi z i bez :D

Sowa, co z i bez, byle bez bez. :)

24. Data: 2006-07-06 18:48:19

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzieś kiedyś czytałam przepis na dietetyczny biszkopt na samych
> białkach. Ja chcesz, to mogę poszukać.

Bardzo poproszę tego dziwaka.
Biszkopt zawsze się gdzieś upchnie albo sam bez niczego pożre przypadkiem.

(Dietetyczny biszkopt? Bez żółtek ale z białkami? Czego to ludzie nie
wymyślą? :> )

Sowa

25. Data: 2006-07-06 19:04:23

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale jaką wodę?

Może o innym cieście mówimy - ja mówię o cieście czekoladowym Magdy Bassett
z wrzątkiem :) Nie pamiętam czy była w nim mąka...

Agata

26. Data: 2006-07-06 19:10:07

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Agatek napisał(a):

> Może o innym cieście mówimy - ja mówię o cieście czekoladowym Magdy
> Bassett z wrzątkiem :) Nie pamiętam czy była w nim mąka...

Jasne, że była! Samo ciasto już mi się zresztą przejadło :-(.

Pozdrawiam
Ewa

27. Data: 2006-07-06 19:15:06

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jasne, że była! Samo ciasto już mi się zresztą przejadło :-(.

To jednak o innym, bo bez mąki i bez wody:
http://glinki.com/?l=nea7fy

--
Edyta Czyż
... a tych pieprzonych materialistów rozstrzelamy.
... i zabierzemy im ich pieniądze.
/// /// z cyklu: nieopatrzne wyznania idealisty \\\ \\\

28. Data: 2006-07-06 19:28:17

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ulcia" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

> naleśników

> Witam, a mogłabyś mi napisać jak robisz te naleśniki bez białka?

Z białkiem robię, tylko jak daję np 4 jaja na 4 osoby, to 2 z białkami a 2
bez białek + na ogól z rozpędu jeszcze z jedno, dwa żółtka.
Mam wrażenie, ze miększe, smaczniejsze i delikatniejsze ciasto wychodzi.

Przepisy na naleśniki bez jaj powinny być gdzieś tu:
http://puszkkka.spinacz.pl/
W dziale dla lakto-wege i wegan

Ale coś mi świta, ze jak jaj nie miałam (czy użyć nie mogłam bo gość nie
jadał), to robiłam po prostu z np jogurtu/mleka, mąki i ciepłej wody (+
przyprawy), tylko trzeba odstawić na trochę żeby mąka puściła klej.

--
Edyta Czyż

29. Data: 2006-07-06 19:28:57

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a):

> (Dietetyczny biszkopt? Bez żółtek ale z białkami? Czego to ludzie nie
> wymyślą? :> )

Przepis nie jest sprawdzony, bo go nie robiłam. Wyczytałam w dodatku
"Przyjaciółki" o ciastach i deserach. I nie jest to zwykły biszkopt, a
nazywa się 'biszkopt z kokosem' w diecie na obniżenie cholesterolu:

5 białek
15 dag cukru pudru
po 5 dag mąki ziemniaczanej i pszennej
5 dag wiórków kokosowych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
tłuszcz do formy
cukier puder do posypania
bita śmietana i owoce do udekorowania

Białka ubić na sztywno z cukrem pudrem. Mąkę ziemniaczaną i pszenną
wymieszać i przesiać na białka razem z proszkiem do pieczenia. Dodac
wiórki kokosowe. Przełożyć do natłuszczonej tortownicy, wtsawić do
piekarnika nagarzanego do temperatury 190st. Piec 25-35 minut. Ciasto
przestudzić, posypać cukrem pudrem, podzielić na ciastka i udekorować
kleksem bitej smietany i świeżymi owocami.

Może też kiedyś zrobię, jak mi białka zostaną :-).

Pozdrawiam
Ewa

30. Data: 2006-07-06 19:32:28

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a):

> To jednak o innym, bo bez mąki i bez wody:
> http://glinki.com/?l=nea7fy

Inne, inne, to z wrzątkiem to tu:
http://tinylink.com/?3cKnCdSFf3

Ewa