Pytanie do elektryka

1. Data: 2006-12-27 23:06:49

Temat: Pytanie do elektryka
Od: "awl" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zlokalizować przebicie? Kopie nas przy zlewie zwłaszcza jak jest mokry.
Blat kuchenny jest wykończony listwą aluminiową i tam też potrafi kopnąć.
Moja żona jest wściekła, bo to nowa zabudowa kuchenna. W zabudowie jest
zmywarka i piekarnik z płytą palnikową z zapalarką iskrową. Instalacja wody
jest w pastiku.

Pozdrawiam i proszę o pomoc,

awl

2. Data: 2006-12-27 23:25:58

Temat: Re: Pytanie do elektryka
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

awl <a...@w...pl> wrote:
> [...]
> kuchenna. W zabudowie jest zmywarka i piekarnik z płytą
> palnikową z
> zapalarką iskrową. Instalacja wody jest w pastiku.

Przede wszystkim do czegoś takiego proponowałbym jednak wezwać
elektryka!

Jesli koniecznie chcecie sami choć ustalić, co powoduje to
kopanie, to zacznijcie od zakupu śrubokręta z neonówką, tzw.
"próbnika" (za kilka zł w co większych spożywczych nawet można
kupić) i nim sprawdzaj obecność fazy na zlewie. Jeśli się
zaswieci (palcem nalezy trzymać metalowy kapturek na górze tego
próbnika), to wyłącz z gniazdka lodówkę i znów sprawdź. Jesli nie
zaświeci - winna lodówka, jeśli nadal świeci - w ten sam sposób
sprawdź pozostałe urządzenia w kuchni (kuchenka, zmywarka). Jeśli
mimo wyłączenia wszystkiego świeci i kopie nadal - elektryk
koniecznie, ponieważ macie skopaną instalację w kuchni.

J.

3. Data: 2006-12-27 23:51:29

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

> koniecznie, ponieważ macie skopaną instalację w kuchni.

Też polecam - najlepiej tego co robił instalację
i najwyraźniej cos mu się w puszce "machnęło".
Klasyczne przypadki z jakimi się (niestety) zetknąłem
to faza na bolcu, faza na zerze i słabe uziemienie
- w bloku, na starych rurach, zamiast ~230V było ~150 ...
(pomiędzy fazą, a bolcem).

Pzdr

JKK

4. Data: 2006-12-27 23:58:45

Od: "awl" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przede wszystkim do czegoś takiego proponowałbym jednak wezwać elektryka!

Tak na prawdę to ja jestem elektrykiem, ale tylko na dyplomie. W zawodzie
nie pracuje od 20 lat.

Może faktycznie zacznę od tej neonówki.

5. Data: 2006-12-28 00:01:47

Od: "awl" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też polecam - najlepiej tego co robił instalację
> i najwyraźniej cos mu się w puszce "machnęło".

Z tym bedzie ciężko, bo kupiłem używany dom.

> Klasyczne przypadki z jakimi się (niestety) zetknąłem
> to faza na bolcu, faza na zerze i słabe uziemienie

Jeśli faza pojawiłaby się na zerze, to chyba powinno wywalić bezpieczniki?

6. Data: 2006-12-28 00:05:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

awl <a...@w...pl> wrote:

> Jeśli faza pojawiłaby się na zerze, to chyba powinno wywalić
> bezpieczniki?

Jeśli zostałaby zamieniona z zerem miejscami, to nie. Jeśli to
stary dom, to zapewne i instalacja też dwuprzewodowa i zamiana
fazy i zera da właśnie taki skutek: urządzenia podłączone do
gniazd z bolcem będą kopać.

J.

7. Data: 2006-12-28 07:11:03

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - w bloku, na starych rurach, zamiast ~230V było ~150 ...
> (pomiędzy fazą, a bolcem).

to jest akurat klasyczny przypadek, kiedy np. jeden z mieszkancow "uziemia"
swoj komputer laczac obudowe np. z kaloryferem
wtedy mierzac napiecie miedzy bolcem, a faza bedziemy miec ok. 110-150V, to
ma miejsce w przypadku starcyh instalacji (2 przewodowych)
druga sprawa to kiepskie uziemienie w jednym punkcie np. skrzynce
elektrycznej

8. Data: 2006-12-28 07:20:53

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moja żona jest wściekła, bo to nowa zabudowa kuchenna. W zabudowie jest
> zmywarka i piekarnik z płytą palnikową z zapalarką iskrową. Instalacja

1) odlacz wszystkie urzadzenia w kuchni od gniazdek i sprawdz neonowka!
(olej probniki na diodach LED, czesto glupoty pokazuja) czy nie ma napiecia
na bolcu
2) rozbierz gniazdko/a elektryczne, do ktorych masz podlaczone urzadzenia i
sprawdz czy przewod neutralny (zerowy) jest zwarty z bolcem, (w przypadku
instalacji dwuprzewodowej!)
3) jezeli jest to instalacja 3 przewodowa, musisz sprawdzic czy w puszcze
wszystkie trzy przewody sa odpowiednio polaczone (L, N, PE)
Po za tym: pralki, zmywarki itp. powinno zabezpieczac sie wylacznikiem
roznicowopradowym, aby ograniczyc ryzyko porazenia pradem.

9. Data: 2006-12-28 13:09:20

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli to np mieszkanie w bloku, to zorientuj się czy ktoś z sąsiadów nie
ciągnie prądu na lewo poprzez podłączenie się do fazy w gniazdku i zamiast
do zera w gniazdku- do ziemii przez instalację wod-kan. Licznik się wtedy
nie kręci, ale kogoś przy kranie może zabić lub co najmniej solidnie
porazić.
Znam przypadek kiedy przez takich złodziejskich zasrańców prąd poraził
śmiertelnie dziecko bawiące się wodą z kranu.

Jeżeli tak twoja instalacja okaże się poprawna- wzywaj ZE żeby namierzyli
pajęczarza.

Podobnie może się dziać jeżeli ktoś uziemni swoją instalację do rur wod-kan
(zamiast zerować) i ma gdzieś przebicie, także to niekoniecznie musi być u
Ciebie.
--
Jackare

10. Data: 2006-12-28 17:30:40

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*Jackare* wdusil[a] nastepujace knefle:

> [...]
| do zera w gniazdku- do ziemii przez instalację wod-kan. Licznik się wtedy

Oczywiscie, ze sie kreci. Takie 'podlaczenie' nie ma najmniejszego wplywu
na wskazania licznika.

materiały budowlane
Kamień klinowy.
Kostka granitowa