Pytanie do ortopedy

1. Data: 2006-01-07 19:42:01

Temat: Pytanie do ortopedy
Od: "osinka podwójna" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Jestem w 29 tyg. ciąży, w pracy zrobiło mi się słabo, podczas upadku
zwichnęłam sobie rzepkę w kolanie. Nogę nastawiali mi pod małą narkozą, teraz
mam stabilizator na kolanie, mam mało chodzić, nie obciążać kolana. Mam kule,
więc jest ok.

Proszę napiszcie:
- czy sa jakieś ćwiczenia, kt. mogę wykonywać celem wzmocnienia kolana?
- co mogę jeść, by wzmocnić staw i jego odbudowę? coś mi się kołaczą po głowie
jakies wywary z kości...

Termin porodu mam na koniec marca, nie wiem czy będę w stanie chodzic do tego
czasu normalnie, chyba przyrosnę do kuli, bo na maxa boję się znowu problemów
ze stawem, zreszta po porodzie czeka mnie operacja kolana. :(

Pozdrawiam Was serdecznie
osinka

2. Data: 2006-01-07 23:10:24

Temat: Re: Pytanie do ortopedy
Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

No nie najlepszy moment na zwichnięcie rzepki :)
Co do ćwiczeń to konieczne jest wzmocnienie mięśnia czworogłowego a
właściwie jego części przyśrodkowej czyli VMO, możesz zacząć robić to
już w stabilizatorze pod warunkiem, że rzepka jest dobrze
ustabilizowana, ściskanie piłki między kolanami, napinanie mięśnia,
spychanie rzepki palcami do środka (chyba że zwichnięcie bylo
przyśrodkowe ale to rzadkość :) \jak już bedziesz mogła zacząć ruszać to
dochodzą ćwiczenia takie jak prostowanie z oporem, półprzysiady (czy
Małysze jak kto lubi :) ćwiczenia proprioceptywne. Ważne jest ustawienie
stóp przy ćwiczeniach - nigdy na zewnątrz. Co do samego problemu to
rzeczywiście często leczy się operacyjnie, szczególnie jak zwichnięciu
towarzyszy oderwanie fragmentu chrzęstno-kostnego ale są pacjenci,
którzy po dobrej rehabilitacji wracają do normalnego funkcjonowania i
sportu i operacji nie wymagają. Co do diety to raczej zaplanuj ją pod
kątem ciąży bo przy normalnym odżywieniu gojenia nic nie przyśpieszy.
A tak to ćwiczenia i lód na zmianę. Warto znaleźć jakąś dobrą
przychodnię rehabilitacyjną.

Kraków vs Warszawa, no może jeszcze Łódź i Katowice
Proszę o rad
Jakie masci na swiad w okolicach sluzowki?
pytanie o miesiączkę
hipotermia w czasie operacji