Pytanie dość niewyraźne.

1. Data: 2004-05-20 10:25:41

Temat: Pytanie dość niewyraźne.
Od: Dusiołek <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio odnalazłem zeszyt od biologii z podstawówki;) i jedno,
brutalnie wyrwane z kontekstu i przemożnie lakoniczne zdanie dosłownie
zbiło mnie z nóg: "W pierwszej fazie rozwoju dziecka jest ono
dziewczynką, dopiero w dalszej drodze rozwoju mogą - lub nie -
wykształcić się narządy płciowe męskie". Potem coś jeszcze o wędrujących
jąderkach. Czy to ma jakiś związek? Czy to jest prawda?? Uznałbym z
góry, że nie, ale szanowna pani nauczycielka pod notatkami (chyba z
racji samego ich istnienia;) postawiła mi plusa.
Kompletnie nie znam się na tych sprawach i nie bardzo wiem jak
sformułować zapytanie w googlach, dlatego pytam Was. Do niedawna
skakałem pod sufit, gdy ktoś mnie uświadomił, że byłem przecież
najszybszym plemnikiem, a teraz TAKI cios;)))

Pozdrawiam
Wiktor Rawolec.

2. Data: 2004-05-20 11:02:33

Temat: Re: Pytanie dość niewyraźne.
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 May 2004 12:25:41 +0200, Dusiołek wrote:

> [...]
> góry, że nie, ale szanowna pani nauczycielka pod notatkami (chyba z
> racji samego ich istnienia;) postawiła mi plusa.

Zajrzyj do pierwszej z brzegu biblioteki i wypożycz lub przejrzyj jakąś
pozycję z embriologii.

We wczesnych stadiach kształtowania się zarodka genitaliów nie ma wcale,
co nie znaczy, że 'jest dziewczynką':) U płodu okolica w której kiedyś
pojawią się genitalia początkowo wygląda tak samo u obu płci. Jeśli ktoś
uzna, że "brak penisa" to "bycie dziewczynką", to Twoje notatki maja
rację:)

Żeby jeszcze bardziej zamotać - są ludzie, którzy mimo męskiego
kariotypu (męskich genów) są fizycznie kobietami (bezpłodnymi co prawda,
ale poza tym z reguły bardzo kobiecymi:) )...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

Plamy na plecach
Morfologia - wzór krwinek białych