Pytanie dot płyty gazowej Prometeusz Amici

1. Data: 2003-02-06 11:24:40

Temat: Pytanie dot płyty gazowej Prometeusz Amici
Od: "Tajson" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś z grupowiczów użytkuje lub widział w akcji płytę gazowo
(ceramiczną)
Prometeusz firmy Amica.
http://www.amica.com.pl/nowosci.htm
Jest dosyć droga ale z opisyu wynika że była by idealnym rozwiazaniem do
gotowania na gazie
jednak nasuwa mi się pewne "ale"

- dlaczego podobnych rozwiażań nie stosują bardziej renomowani producenci
AGD (siemens, bosch, electrolux)
- jak wygląda sprawa czyszczenia i konserwacji
ponieważ pod płytą zachodzi proces spalania - to nie może ona być
hermetyczna (na zdjeciu widać otwory do odprowadzenia spalin i zasysalnia
powietrza.
przez te otwory coś moze sie dostawać do środka ( płyny i dorobiny stałe)
gaz stosowany do spalania też nie jest czysty i na palnikach (promiennikach)
bedzie sie osadzał brud podobnie na zapalarkach.
- jak wygląda sprawa bezpieczęństwa tej płyty np. przy braku prądu

1. Data: 2003-02-06 12:09:39

Temat: Re: Pytanie dot płyty gazowej Prometeusz Amici
Od: Dlugi <...@...x> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Feb 2003 12:24:40 +0100, "Tajson" <t...@w...pl> wrote:

> [...]
>Prometeusz firmy Amica.
>http://www.amica.com.pl/nowosci.htm
>Jest dosyć droga ale z opisyu wynika że była by idealnym rozwiazaniem do

Za ile?

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2003-02-06 12:20:02

Temat: Odp: Pytanie dot płyty gazowej Prometeusz Amici
Od: "Tajson" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za ile?

Widzialem cenę 2999 PLN

1. Data: 2003-02-06 12:27:40

Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tajson" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Widzialem cenę 2999 PLN

Za płytę?
Czyli przynajmniej 2 razy drożej niż taka sama na prąd?
Dziękuję postoję, to się nie zwróci.

1. Data: 2003-02-07 13:28:10

Od: "Tajson" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tajson <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1tgjf$5e3$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> bedzie sie osadzał brud podobnie na zapalarkach.
> - jak wygląda sprawa bezpieczęństwa tej płyty np. przy braku prądu

Zamieszczam odpowiedź producenta płyty którą dostałem na priva
myśle ze innych też moze to zainteresować:

Jesteśmy producentami płyty Prometeusz i chętnie odpowiemy na wszystkie Pana
pytania.
1, dlaczego renomowane firmy nie zastosowały takich rozwiązań?
Dwie zachodnie firmy wykonały podobe kuchenki gazowe ale ze względu na
mechaniczny sposób sterowania pracą palnikami nia przyjęły się - koszty!,
brak powtarzalności trudno spełnić normy w zakresie bezpieczństwa. Nasz
pomysł został po raz pierwszy publicznie pokazany na targach w Kolonii. Na
tych samych targach prezentowała swoją kuchenkę firma zachodnia. Wybór padł
na naszą.
2. Czyszczenie i konserwacja wygląda tak samo jak czyszczenie kuchenki
elektrycznej. Myjemy tylko płytę ceramiczną, natomiast palniki nie podlegają
ani czyszczeniu ani okresowej konserwacji. Jak to możliwe ? Możliwe, bo to
nie są klasyczne palniki płomienicowe, tylko promienniki podczerwieni, gdzie
spalanie mieszanki powietrzno gazowej odbywa się w kraterach płytek
ceramicznych, które osiągają temperaturę pomiędzy 800 do 950 stopni C.
Wysokość płomienia nie przekracza 1 mm. Palnik od strony wizualnej "świeci"
jak elektryczy, emitując promieniowanie podczerwone, które jest właściwym
nośnikiem energii oprócz ciepła spalin. W podanych temperaturach następuje
spalanie katalityczne, w związku z czym nie ma żadnych osadów z produktów
spalania a zawartość toksycznego tlenku węgla w spalinach jest pięciokrotnie
niższa jak w kuchence tradycyjne. Jedyny warunek to zainstalowanie przed
kuchenką filtra gazu aby nie spowodować zatkania dysz o bardzo małym
przekroju. Spaliny wyprowadzane są przez kratkę z tyłu tak jak widać to na
zdjęciu. Ale zanim one opuszczą palnik oddają swoje ciepło do czwartego pola
"odkładczego" pod którym nie ma palnika ale nad nim można "coś" wrażliwego
na przypalenie się podgrzewać lub podtrzymywać ciepło w naczyniu. Do
doprowadzenia powietrza muszą być otwory w szafce, lub pod płytą. Pracujemy
nad konstrukcją umożliwiającą odprowadzenie spalin bezpośrednio do kanału
dymnego lub wetylacyjnego. Płyta jest zabezpieczona przed dostaniem się
przypadkowo płynów lub innych drobin i nie zagraża to prawidłowej pracy.
Takie próby wykonywano między innymi w laboratorium DVGW w Niemczech.
3. Właściwym problemem jaki był do rozwiązania poza palnikami to jest
sterowanie ich pracą. I tu właśnie wykorzystaliśmy technikę komputerową.
Program zapisany w procesor przez układy wykonawcze uruchamia kuchenką,
testuje prawidłowość działania układów, podaje iskrę, otwiera elektrozawór,
czuwa nad obecnością płomienia zabezpieczając bezpieczeństwo użytkownikowi.
Kuchenka posiada certyfikat bezpieczeństwa "B" wydany przez Instytut
Górnictwa Naftowego i Gazownictwa w Krakowie. W trakcie załatwiania jest
certyfikat DVGW i VDE na Europę.
4. Brak prądu spowoduje wyłączenie się kuchenki, kiedy się pojawi kuchenka
samoczynnie się nie włączy. Nie ma więc obawy, że może to spowodować
zgrożenie. Natomiast myślimy o zasilaniu awaryjnym aby brak prądu nie
uniemożliwił nam gotowanie.

W naszym laboratorium kuchenka pracuje trzy lata. Jak dotąd problemów z
użytkowaniem nie ma.

1. Data: 2003-02-08 11:05:56

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tajson" <t...@w...pl> wrote in message
> Jesteśmy producentami płyty Prometeusz i chętnie odpowiemy na wszystkie
Pana
> pytania.

Plus za mądry marketing

> pomysł został po raz pierwszy publicznie pokazany na targach w Kolonii. Na
> tych samych targach prezentowała swoją kuchenkę firma zachodnia. Wybór
padł
> na naszą.

Czyj wybór i jak wyrażony?

> [...]
pięciokrotnie
> niższa jak w kuchence tradycyjne. Jedyny warunek to zainstalowanie przed

Czy były przeprowadzane badania spalania "gazu rzeczywistego" tzn.
dostarczanego przez nasze gazownie? Bo o ile wiem, jego parametry bywają
dość dowolne, a to może nie być pozbawione znaczenia dla takiego urządzenia.

> [...]
> samoczynnie się nie włączy. Nie ma więc obawy, że może to spowodować
> zgrożenie. Natomiast myślimy o zasilaniu awaryjnym aby brak prądu nie

Jak duży jest pobór prądu? Czy zwykły ups wystarczy do zasilania awaryjnego?

> W naszym laboratorium kuchenka pracuje trzy lata. Jak dotąd problemów z
> użytkowaniem nie ma.

Czy firma będzie w stanie utrzymać wysokie parametry w produkcji seryjnej?
Czy przeprowadzono badania "zmęczeniowe", np. te trzy lata ale na różnym
ciśnieniu gazu o wahającym się składzie (jak w naszej sieci), z tysiącami
cykli włącz/wyłącz? Bo głównie od niezawodności zależy powodzenie produktu.
A muszę przyznać, że pomysł jest super i jeśli urządzenie będzie niezawodne,
to na pewno "chwyci"
T.

1. Data: 2003-02-08 21:20:44

Od: "Michał Kiełpiński" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
produktu.
> A muszę przyznać, że pomysł jest super i jeśli urządzenie będzie

Chwyci, pewnie że chwyci, jak średnia krajowa osiągnie tys. zł.
MK

1. Data: 2003-02-09 11:24:51

Od: "bolo" <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał Kiełpiński <n...@d...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b23rvr$mgv$...@a...news.tpi.pl...
> niezawodne,
>
> Chwyci, pewnie że chwyci, jak średnia krajowa osiągnie tys. zł.
> MK
Zgadza sie
sam sie zastanawialem na kupnem tej plyty ale 3tys to duzo za duzo..
rafal

Ekspes do kawy - problem
[WAW] ława do kuchni - gdzie
Pralka ARDO TL600